Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skaphengsel til liggende skap!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mulig jeg burde forklart litt bedre ja. Med liggende så mener jeg skap som f.eks. monteres på veggen vannrett slik at dørene åpnes oppover og ikke sideveis.

Se bilde..

9219993[/snapback]

 

Som hengsler kan man strengt tatt bruke nesten hva som helst av innfellingshengsler, pianohengsler osv. Problemet er vel at du har behov for en mekanisme som holder døra oppe -det er snakk om en betydelig større oppgave når døra er hengslet øverst, og derfor vil klappe igjen av egen vekt. Ser for meg at det beste blir å bruke små gassdempere i tillegg til vanlige hengsler. :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har vurdert gassdempere men håpet jeg skulle slippe det. Det er jo mange som selger skap av denne typen, blant annet ikea, kjøkken/baderoms-leverandører osv. Problemet er bare det at ingen som jeg har hvert i kontakt med selger hengslene løse. Jeg må kjøpe hele skap for å få hengslene, og det er helt uaktuelt.

Siden det ikke akurat har hvert mest respons her, eller at jeg har klart å finne noen leverandører så ser det ut til at det blir gassdempere som må til egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...