R7Rahvin Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Stebroren min har en Peugeot 205, 89-modell, som ikke starter. Det er strøm på batteriet, starteren drar (starteren er nesten ny, han hadde problemet før han byttet den), tennplugger og luftfilter er nytt. Bilen starter ikke av seg selv, men starter dersom den dyttes igang (trenger bare dytte et par meter), og går fint når den først går. Han hadde tidligere problemet bare når det var fuktig (etter regnvær etc), men nå er det konstant. Noen forslag til hva han kan gjøre? Lenke til kommentar
-clean-look- Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Stebroren min har en Peugeot 205, 89-modell, som ikke starter. Det er strøm på batteriet, starteren drar (starteren er nesten ny, han hadde problemet før han byttet den), tennplugger og luftfilter er nytt. Bilen starter ikke av seg selv, men starter dersom den dyttes igang (trenger bare dytte et par meter), og går fint når den først går. Han hadde tidligere problemet bare når det var fuktig (etter regnvær etc), men nå er det konstant. Noen forslag til hva han kan gjøre? 9217443[/snapback] har dere prøvd og skifte stifter(om det er det på den, det der dere om fordeler-lokket er klipset fast) går den rent på tomgang når dere har fått start på den? viss ikke så kan det være blandingforhldet mellom luft og bensin Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Kan høres ut som at starteren ikke slår inn siden du får start når du dytter den. Høre du noe annerledes når du kinner ? Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Siden den trillstarter, så er det selvsagt en foranliggende feil. Og det kan ikke være fordeleren/rotor siden bilen fungerer når den er startet. Hvis det ikke er batteri eller starter, høres det ut som det er ladingen som svikter. Som igjen gjør at batteriet ikke får den ladingen det skal ha. Og da greier ikke starteren å starte bilen. Mål utgangsspenningen fra dynamo og se om den ligger rundt 14,5 volt. Hvis den er merkbart lavere enn dette, vil jeg tippe det er børstene på dynamo som er slitt. Da bør dynamo skiftes. Svein. Endret 7. august 2007 av Sveinl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå