Gå til innhold

id Software kunngjør Rage (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Personlig er jeg lite tilfreds med at de insisterer på å stappe inn halvhjertede kjøresekvenser i "alle" fps-spill.

 

AtW

9220333[/snapback]

Som GTA?

9223363[/snapback]

GTA er ikke en FPS, og angående kjøringen der så kan man vel kalle den mer realistisk enn den i flere dedikerte bilspill (les: skade på biler). Videre kan det virke som om GTA er mer ett bilspill tilsatt gladvold istedet for det motsatte.

 

Edit: skriveFEIL.

Endret av pedervl
Lenke til kommentar
Personlig er jeg lite tilfreds med at de insisterer på å stappe inn halvhjertede kjøresekvenser i "alle" fps-spill.

 

AtW

9220333[/snapback]

Som GTA?

9223363[/snapback]

 

GTA? De 3 første spillene i serien ses jo alle fra top-down, og de siste i serien er heller ikke hva jeg vil kalle FPS spill, da kan man like gjerne kalle ratchet & clank et fps-spill.... Også der kan man ha et firstepersonsview i enkelte tilfeller, og man skyter på ting.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Har iD noen laget noe som ikke er basert på OpenGL?  :) (Jeg mener i allefall at de ikke har gjort det.)

9218147[/snapback]

Denne gangen må han også ty til DirectX grunnet Xbox360.

 

Noen kommentarer fra Quakecon presse konferanse:

 

6:59: Question about Carmack's involvement in OpenGL. Carmack believes one of his big successes in the industry was getting Apple to adopt OpenGL and keeping it relevant to hardware vendors. However, he believes that DirectX 9 is actually currently a better platform than OpenGL. id still uses OpenGL on PC, "partly due to inertia" and partly due to Mac development.

 

6:56: Vista and DirectX 10. There is no DX10-only feature driving Rage, due to multiplatform development. "But the honest truth is that there's nothing [in DX10] that I'm dying to get my hands on." Carmack believes we're not even close to maxing out DX9.

 

- http://www.shacknews.com/docs/press/200708...kecon_carmack.x

Lenke til kommentar

Ingen tvil at Carmack kan det han driver med, men når det gjelder spillDESIGN er det lite av det som kommer ut av ID som er revolusjonerende. Stagnerende er vel mere ordet. DoomIII var kult i en time, helt til alle overraskelsene hadde gått over. Det må ha vært et av de desidert mest klaustrofobiske (ikke på en bra skummel måte) FPSene jeg har spilt på lenge. Den ene korridoren smalere enn den andre og helt lik de 1024 andre korridorene ... håper det blir annerledes med RAGE nå da det skal være åpne landskap!

Lenke til kommentar

Vet ikke riktig, jeg..

 

Etter å ha blitt noe skuffet over id Software de siste årene, (blandt annet deres melking på Quake-konseptet så lenge) er jeg ikke i skyene over denne nyheten heller.

 

Det er vel ingen bombe at enkelte selskap kan risikere å lulle seg inn i en skråsikker oppfatning av deres egen ufeilbarlighet. Det finnes de som ikke våkner opp før de er "døde" også.

 

Hele denne saken nå om Rage gir meg en ebben smak i munnen: Jeg synes så tydelig å erindre at jeg har spilt dette allerede. Var det ikke noe med GTA-ett-eller-annet de kallte det for da..

 

Vel, tvilen får komme tiltalte tilgode kanskje, - så da venter jeg og ser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg skal ærlig indrømme at jeg ikke hopper i taket når id nå annonserer nytt spill, i løpet av de siste ti årene har de gått fra å være en av de viktigste aktørene i spillbransjen til å være et firma som fra tid til annet gir ut et halvhjertet spill som en techdemo for sin nyeste spillmotor (og alle spill laget med Doom 3-motoren blir automatisk seende ut som Doom 3). Dette kan vel til en viss grad også sies om Epic Games, som melker Unreal Tournament for å vise frem nye revisjoner av motoren sin.

 

Det er dog på høy tid at de kommer med en orginal serie igjen, men jeg synes id software trenger ferskt blod i designavdelingen sin. De er gode på teknologien, men de lager ganske døve spill. Det lille vi har sett fra Rage så langt er ikke nok for meg for å dømme hvorvidt dette blir artig eller ikke (det er vel som regel et spørsmål man ikke vet svar på før man har spillet i egne hender), men de prøver iallefall noe nytt, og det er helt klart positivt. Vi trenger ikke flere utgaver av Doom og Quake nå.

Lenke til kommentar

Men hovedsaklig er grunnen til at jeg virkelig ser frem til Tech 5, selve editoren og de mulighetene som ligger der. Og selvfølgelig megatexture! Satt og tenkte over en mod jeg tenker å lage til Oblivion ang retexturing osv og tenkte over hvor genialt megatexture faktisk er. Tenk da, én gigantisk texture over hele verden med dynimisk loading. I Oblivion f.eks så ser man så tydelig dette skillet mellom objekter (steiner, bygninger osv) og selve bakken. Fordi det er umulig med Oblivions motor å IKKE tydelig se skillet på grunn av at det er én texture som blir repetert om og om igjen. Men med megatexture er det bare å dæsje på med litt gress her og der, litt småstein osv slik at det blokkerer for dette skillet og dermed ser hele verdenen mye mer overbevisende ut. Det er ikke Rage jeg egentlig gleder meg til, men andre spill som bruker samme teknologi. Som f.eks forhåpentligvis TES5 eller andre rollespill eller sandbox-spill.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...