Vaktmestern Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) PCn min nekter å starte. Har funnet ut så langt at stromforsyningen er i orden, startet den manuelt og fikk spenning ut av den. Problemet oppstod da jeg skulle flytte PCn min fra mitt hus til en kompis. Det har skjedd før at den er treg å få i gang etter transport (antakelig fordi jeg drar ut strømmen), men denne gangen nekter den helt å starte. Noen som har en anelse om hva som muligens er galt? Endret 6. august 2007 av Vaktmestern Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Det e jo peise umulig før oss og fastslå ka som e feil med pcen når du e så sparsommelig på informasjonen ang Hardware/software, tidligere feil osv. Lenke til kommentar
Vaktmestern Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Det e jo peise umulig før oss og fastslå ka som e feil med pcen når du e så sparsommelig på informasjonen ang Hardware/software, tidligere feil osv. 9217289[/snapback] Ja jeg vet, sitter ikke med PCn akkurat her. Men tidligere feil har jeg aldri hatt bortsett fra det jeg nevnte, med at den noen ganger var treg å få i gang etter å ha flyttet på den. Fant et par esker og kom fram til dette: PSU: Aner ikke hvor kraftig den er, men kan finne ut av det senere. Den har en 20 pins ATX-kontakt og hovedkortet har plass til 24. Hovedkort: MSI K8N Neo4 Grafikkort: Powercolor Radeon x800gt CPU: AMD Athlon 64 3500+ HDD: Seagate Barracuda 7200 RAM: Vet ikke, men er noe 1GB billigreier fordelt over 2 brikker. DVD-ROM: Noe fra MSI. Software er Win XP SP2. Endret 6. august 2007 av Vaktmestern Lenke til kommentar
ponduspoh Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hei, du må ha 24 pinner på PSU en din for at hovedkortet ditt skal fungere. Løp og kjøp..... Lenke til kommentar
Vaktmestern Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Hei,du må ha 24 pinner på PSU en din for at hovedkortet ditt skal fungere. Løp og kjøp..... 9217512[/snapback] Sikker? PCn har fungert i over 1 år med 20-pins Men om det er løsningen så stikker jeg å kjøper. Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Personlig tror jeg det er strømforsyninga som har fått seg et "kakk". For en stund tilbake så hadde jeg problemer med en Hiper type-R 480 W. Det som vart rart med den var at den funket på en eldgammel maskin uten 4pins kontakt, men hvis jeg skulle prøve den på en bedre pc med 4pins kontakt på hovedkort så funket den ikke. Så det var tydelig at den stømforsyninga ikke funka som den skulle, og alt dette skjedde etter transport med bil og båt . Det du kan gjøre er å prøve med en annen strømforsyning, og sjekka at faktisk start knappen din fungerer. good luck Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Personlig tror jeg det er strømforsyninga som har fått seg et "kakk". For en stund tilbake så hadde jeg problemer med en Hiper type-R 480 W. Det som vart rart med den var at den funket på en eldgammel maskin uten 4pins kontakt, men hvis jeg skulle prøve den på en bedre pc med 4pins kontakt på hovedkort så funket den ikke. Så det var tydelig at den stømforsyninga ikke funka som den skulle, og alt dette skjedde etter transport med bil og båt . Det du kan gjøre er å prøve med en annen strømforsyning, og sjekka at faktisk start knappen din fungerer. good luck Lenke til kommentar
Vaktmestern Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Skal prøve litt mer troubleshooting når jeg kommer meg til PCn. Takk for alle svar Lenke til kommentar
purplemania Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hei! Hvis du føler deg noenlunde sikker på at det ikke er strømforsyningen det er noe galt med, så anbefaler jeg deg å kjøpe en flaske komprimert luft (selges på enkelte datasjapper, ca 500ml pr boks), og blåse bort alt støv og skitt innvendig i kabinettet (går utfra at vi snakker om en stasjonær pc...). Vær forsiktig når du blåser luft, ta det støtvis og ikke så nær komponentene da noe fuktighet vil komme. PC'en må selvsagt være frakoblet strømnettet..... Lykke til ! Har hjulpet meg mange ganger dette...... Lenke til kommentar
Vaktmestern Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 PCn startet nå. Jeg bare trykte på power knappen i desperasjon da jeg trasket forbi den. Aner enda ikke hva som er galt med den. Lenke til kommentar
ponduspoh Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Brodern hadde samme problem som deg for et år siden. Da ble pcen stabil når vi fikk ny strømforsyning med riktig antall "pinner". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå