Gå til innhold

Komplett.nos tilbud: Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MB???

inoan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til Tunefish:

Hva ytelse angår, så anbefaler jeg deg å sjekke opp denne sida:

http://www.tomshardware.com/graphic/200212...1218/index.html

Kanskje en ide at Simen1 også leser hva www.tomshardware.com sier :-D

Jeg har lest den siden, ja. Skjønnte ikke helt hva jeg ikke hadde fått helt med meg... Jeg sa jo bare til tunefish at det ikke ville være noen merkbar forbedring å gå fra Geforce 4 Ti 4600 til Raseon 9700, og at han burde spare pengene sine til det er mer å hente på en oppgradering.

Jeg vil fortsatt stå for uttalelsen om at forskjellen ikke er merkbar. (Målbar ja, men ikke merkbar) Jeg står også for det jeg sa om at han burde spare pengene sine til det er mer å hente på en oppgradering.

Vet ikke om penger kommer ut bak hos deg, men hos normale så gjør ikke det ikke det, og da er neppe noen få prosent i ytelseforbedring verdt 1995kr.

Prates folkens.. Nå gir jeg meg på forumet for i kveld med et pent tall: Post nr 2222 :D

Lenke til kommentar
oppdatersiden og utsolgt... Så jeg gadd ikke å bestille noe som jeg må vente på i en månede... Huff

1mnd=11 dager?

Vel, jeg har nå hvertfall bestilt :-?

Jaja... Glem det jeg så bare et høyt tall og gadd ikke å bestille. Ja vi er jo nesten halveis i januar.. Sorry

Nå er det utsolgt sa. Pytt pytt.. FX kortene kommer nok til å koste flesk og jeg kan ikke handle noe mer for 2k.. Så da blir det vel et 4600 eller 4800.. ;( Men jeg burde ha bestilt med en gang og håpet på at komplett sender den meldingen, din vare er nå sendt... Desuten koster kortene 2400 kr for det kortet andre steder så det er ikke all verden mer...

Men jeg vet ikke om jeg gidder og kjøpe det. ;) Er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar
Noen som vet noe om støynivå på dette kortet?

Har Pro utgaven.. og er fornøyd med støynivået :p

Hadde kortet i en annen pc for å teste noe, og da la jeg øret inntill kortet(så langt det lar seg gjøre) og hørte kunn en svak vifte lyd(ikke noe hylig eller liknende)...

Men nå er det jo ikke garantert at Pro og non-Pro benytter samme vifta...

Lenke til kommentar

Vel.. jeg startet denne tråde bare for å se om noen hadde erfaringer.

Jeg er overbevist: Jeg har bestilt kortet. Ut med Radeon8500LE kortet.

Regner vel med aat det vil bli betydelig merkbar forskjell fra 8500 til 9700? :D

Lenke til kommentar

I går kom det ny lyd fra PC'en. Knurrende lyd. Etter å ha plukket av sidedeksel viste det seg at kjølevifta på Gainward'en tydeligvis er lei av livet og knurrer om pensjonsordning. (Det sammen med elendig download av BIOS oppdatering fra Gainward sider :x ). Da passer jo det jo at det var et dugande tilbud på Komplett...MEN:

1) Hvordan er støynivået på dette kortet kontra PRO ? Lavere ettersom core og mem er klokket lavere eller er det ikke speedjustering på vifta ?

2) Bundle'n: Inneholder den DVI-VGA adapter (bruker to skjermer !)

Lenke til kommentar
Jeg måtte ned og spise og når jeg gjikk opp får å bestille så var det utslogt... ;( Pokker det var synd........ Er 9700 kortet mye bedre enn TI4600 eller 4800?

Hvertfall bedre enn Ti4800SE som er ett markedsførings triks ifra nVidia

for å selge flere kort, Ti4800SE kortet er basert på Ti4200-8X chip'en

og er ikke engang raskere enn Ti4400 kort. (Jeg fant ut dette da Norek

sendte meg ett Ti4800SE kort i retur for ett Ti4400 kort som plutselig streiket).

Men tror Rad.9700 kortet er litt treigere enn Ti4600/4800, men skal ikke si det

for sikkert, så ikke slå meg elle.no hvis det ikke stemmer... har ikke så

mye peil på Radeonkort, bortsett fra att Bulk utgaven av Hercules FDX8500LE 64MB stinker, og har en kjøler som bråker...

Update: Ser ut til att Radeon9700 er raskere enn Ti4600/4800 kortene på noen ting mens Ti kortene er raskere på noen andre ting igjenn... med andre ord litt opptil hva man kjører/tester dem i...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...