Gå til innhold

Komplett.nos tilbud: Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MB???

inoan

Anbefalte innlegg

Siterer:

Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MB

AGP, ATI 9700, DVI-I, TV-Out, Retail PRIS 1995.-

Surpassing Imaginations

Marvel at detail-rich environments with sophisticated lighting effects supported by DirectX® 9.0 and OpenGL, driven by the RADEON 9700 ATLANTIS. Even the most creative of day-dreams are dwarfed by images spawned from technologies such as TRUFORM™ 2.0, SMARTSHADER™ 2.0, and SMOOTHVISION™ 2.0.

Features:

128MB DDR memory accelerates the latest 3D games

256-bit memory interface removes hardware performance bottleneck and provides end users with faster 3D graphics

Industry's first 8-pixel pipeline architecture, providing twice the rendering power of any currently competing product.

Supports the new AGP 8X standard, providing a high-speed link between the graphics board and the rest of the PC (2.0 GB/sec)

First to fully support DirectX® 9.0 and the latest OpenGL® functionality

New SMARTSHADER™ 2.0 technology allows users to experience complex, movie-quality effects in next-generation 3D games and applications

SMOOTHVISION™ 2.0 technology enhances image quality by removing jagged edges and bringing out fine texture detail, without compromising performance

128-bit floating-point color precision allows for a greater range of colors and brightness

Unique VIDEOSHADER™ engine uses programmable pixel shaders to accelerate video processing and provide better-looking visuals

ATI's new FULLSTREAM™ technology removes blocky artifacts from Streaming and Internet video and provides sharper image quality

The Radeon 9700Pro must be connected to the computer? power supply to meet its performance and high-speed memory requirements.

In order to supply the ATI Graphics Accelerator card with the necessary power, we have included the Power Extension Cable.

Use the Power Extension Cable to connect the Radeon 9700Pro to the computer? hard Drive power connector.

1. Remove the power cable from the hard drive.

2. Connect the 4-pin connector of the Power Extension Cable to the Radeon 9700Pro power connector.

3. Connect the Power Extension Cable to the power supply connector.

4. Connect the Power Extension Cable to the Hard Drive connector.

Radeon 9700, ikke PRO-versjonen. Unasett... Noen som vil dele erfaringer/kunnskap? Høres unektelig spennende ut med er Radeon 9700 kort ii maskinen. Har 8500 nå. ATI er herlig, dere. :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et bra produkt og hadde nok kjøpt dette om det ikke hadde vært fro at jeg i forrige uke la inn ordre på 9500 128 som jeg håper skal gå å "fikse" til 9700 og kanskje pro hastighet.

Ringte og ville avbestille/endre ordren, men komplett har litt å lære av itbutikken på akkurat det området. Teit at det ikke går å legge til eller fjerne deler av en ordre.

Tjener ikke stort på å returnere kortet heller, men kanskje det blir løsningen uansett om ikke det funker skikkelig med den software modifikasjonen som er publisert.

Regner med at et 9700 vil komme opp i 9700pro hastighet med vannkjøling på gpu?

Lenke til kommentar
Hvordan er dette kortet samenlignet med, Hercules 3D Prophet 9700 128MB DDR? Vurderer stert og kjøpe et slikt kort da jeg begynner og bli lei av mitt gamle gf2 pro.
Det er kun minimale forskjeller. Det værste du kan finne av forskjeller er at minnebrikkene bare er 3,6ns i stedet for 3,3ns. De med 3,3ns brikkene lar seg naturlig nok klokke litt mer. Men hvilket kort som har hva vet jeg desverre ikke.

BTW.

3,6ns = 278MHz (dvs "DDR555")

3,3ns = 303MHz (dvs "DDR606")

Lenke til kommentar
Er det ikke like greit å kjøpe et 9500 kort, eller vil dette bli bedre uansett?

Et 9500 kort kan ikke måle seg med et 9700 kort ytelsesmessig sett.

Men det er snakk om at man kan modifisere et 9500/128MB kort til et 9700 kort ved å flytte en motstand i næheten av GPU-kjernen.

Er man enda smartere så kan man flytte 2 motstandere og få et "ekte" fire GL professionelt skjermkort. :o

Lenke til kommentar

Hmm.. har lagt inn bestilling på et sapphire 9500pro 128mb.

Bør dette avbestilles, og at jeg heller kjøper meg et radeon9500 128mb og mekker innpå kongedrivere?

Er radeon 9700 mye bedre enn radeon 9500pro?

Har det så mye å si at jeg skal avbestille og kjøpe et vanlig 9500kort, eller kanskje et vanlig 9700?

9500pro koster 1650,- og jeg kan jo få et 9700-kort for 2k nå..

Hva er egentlig det beste kjøpet, synes dere?

ELWiss

Lenke til kommentar
Da legger jeg inn en bestiling på 9700 kortet. Hvor mye kan jeg selge det gamle for? Det er et Gainward GeForce 2 PRO Golden Sample.
Til sammenligning får man et Geforce 4 MX440-kort som slår det i ytelse for bare 472 kr, så du kan jo tenke ut hva det kan være verdt. (ps. det er ikke snillt å selge noen katta i sekken..)
Lenke til kommentar

Har hatt dette kortet siden nyttår nå :)

fikk ca 600 mer poeng i 3dmark enn jeg fikk med asus gf4600.

Da med ati på quality settings og gf4600 på performance.

Bildekvaliteten er også merkbart bedre, oge jeg hadde INGEN driver problemer. Og det er mye mer enn va jeg kan si om detonator driverene.

Lenke til kommentar

Men det er snakk om at man kan modifisere et 9500/128MB kort til et 9700 kort ved å flytte en motstand i næheten av GPU-kjernen.

Det var det jeg mente, og lurer derfor på om det ikke vil være like greit å gå for et 9500?

Lenke til kommentar
Er det ikke like greit å kjøpe et 9500 kort, eller vil dette bli bedre uansett?

Er man enda smartere så kan man flytte 2 motstandere og få et "ekte" fire GL professionelt skjermkort. :o

Den hardware moddinga er ikke å anbefale... Det funker jo fint som f.. med driver modding.

Andy (som koser seg med sitt nye 9500@9700 kort :D )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...