Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hentet ned live CDen og får selvfølgelig kernel panic og out of memory med en gang. Har linux på maskin fra før så det skal da være kompatibel. Mater i cden i min andre stasjonære og da kommer jeg rett inn. Men..for å være helt ærlig var vel ikke denne live cden satt opp som noe særlig skryte cd ? for det første er fargene dårlig, ser nesten ut som noe 256 fargers greier i tillegg til at stort sett allt av programmer enten ikke starter opp eller kræsjer..makan Og det beste av allt, når jeg avslutter live cden og booter til windows igjen nekter skjermen plent å stille seg til 85Hz eller mer, ikke på min andre stasjonære pc heller. Hvis denne linux plata har klart å ødelegge skjermen min, driter jeg i om det fungerer for 99,9% av alle dere andre, da skal jeg personlig drepe og kastrere den forbanna pingvinen hvor den nå enn befinner seg. Makan til møkk! Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Hentet ned live CDen og får selvfølgelig kernel panic og out of memory med en gang. Har linux på maskin fra før så det skal da være kompatibel. Mater i cden i min andre stasjonære og da kommer jeg rett inn.Men..for å være helt ærlig var vel ikke denne live cden satt opp som noe særlig skryte cd ? for det første er fargene dårlig, ser nesten ut som noe 256 fargers greier i tillegg til at stort sett allt av programmer enten ikke starter opp eller kræsjer..makan Og det beste av allt, når jeg avslutter live cden og booter til windows igjen nekter skjermen plent å stille seg til 85Hz eller mer, ikke på min andre stasjonære pc heller. Hvis denne linux plata har klart å ødelegge skjermen min, driter jeg i om det fungerer for 99,9% av alle dere andre, da skal jeg personlig drepe og kastrere den forbanna pingvinen hvor den nå enn befinner seg. Makan til møkk! 9222146[/snapback] Vel, håper du ikke oppsøker meg da for jeg har tre pingviner sittende på skrivebordet ved siden av skjermen min Er vel tross alt en Beta så var jo aldri ment til å fungere. KDE4.0 er også fokuset lagt mest på strukturen. Ny layout og programmer som faktisk utnytter den nye strukturen fullt ut er vel egentlig ikke ventet før 4.1 eller senere... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hva er det som er så revolusjonerende med dette? Nye ikoner og splittet Konsole er virkelig et stort steg på veien mot Wmii "lol." 9221635[/snapback] De er viktig å skille mellom KDE4 og KDE4 som det har blitt sagt en del andre steder på internett Tingen er at de første utgivelsene av KDE4(.0.0) ikke vil inneholde mange revolusjonærende nye(og synlige) finesser. Hovedvekten blir å porte alle applikasjoner over til QT4, som i seg selv skal gi noe raskere programmer. Senere utgivelser vil komme med flere nye revolusjonærende ting... Det er også andre arbeid som foregår, som f.eks. forbedre nettleseren, filutforskeren osv. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Du mener at det er viktig å skille mellom KDE4 og KDE4.0... den .0 delen er litt vesentlig Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) er dette kun for linux? 9221794[/snapback] jepp 9221829[/snapback] Med modifikasjoner. Qt4 har kommer under en mer åpen lisens enn forgjengeren og dette åpner for portering til andre platformer. Har lest rykter angående Kde for Mac. Amarok 2 kommer til å bli lansert for Windows. Noe som egentlig er litt synd.. Syns det er artig at bra programmer er Linux-only! Endret 6. august 2007 av astrox Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Du mener at det er viktig å skille mellom KDE4 og KDE4.0... den .0 delen er litt vesentlig 9222458[/snapback] Utelatt halvveis med vilje for å skape enda litt mer forvirring Men ja, du har egentlig helt rett... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Amarok 2 kommer til å bli lansert for Windows. Noe som egentlig er litt synd.. Syns det er artig at bra programmer er Linux-only! 9223092[/snapback] Er ikke helt enig... For mange er problemet med Linux at de mangler favorittprogrammet sitt der. Hvis en større andel av linux-programmene blir tilgjengelige på Windows, kan en gradvis få brukere til å venne seg til linux-programmene, noe som muligens vil letteregjøre overgangen til Linux senere... Amarok er et godt program, men jeg tviler på at det er godt nok til å få folk til å bytte over til Linux fra Windows. Mens hvis det ble tilgjengelig på Windows, ville kanskje flere ta det i bruk som en svær god, gratis(og fri) musikkavspiller under Windows. Når de da senere skulle vurdere Linux, ville nok det faktum at favorittprogrammet fantes under Linux være et stort pluss... Etter min mening er de eneste programmene som kan trekke folk til Linux (frie) programutviklingsprogrammer(gmake, automake, gdb, svn, bison, flex, you name it...), men disse er allerede tilgjengelig under Windows(i det minste med Cygwin...). Linux har et godt programgrunnlag, men det har virkelig ingen "killer apps"(beklager uttrykket...) som får folk flokkende over til Linux. Linux styrke er heller dets stabilitet, portabilitet, brukervennlighet(folk ville ha ledd av meg hvis jeg sa dette for et par år siden!) og ikke minst frihet. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Testet KDE4 for morroskyld på jobblaptopen min, gikk jo utrolig bra. Blir spennende å se etter vært hvor bra dette blir. Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Hva er det som er så revolusjonerende med dette? Nye ikoner og splittet Konsole er virkelig et stort steg på veien mot Wmii "lol." 9221635[/snapback] De er viktig å skille mellom KDE4 og KDE4 som det har blitt sagt en del andre steder på internett Tingen er at de første utgivelsene av KDE4(.0.0) ikke vil inneholde mange revolusjonærende nye(og synlige) finesser. Hovedvekten blir å porte alle applikasjoner over til QT4, som i seg selv skal gi noe raskere programmer. Senere utgivelser vil komme med flere nye revolusjonærende ting... Det er også andre arbeid som foregår, som f.eks. forbedre nettleseren, filutforskeren osv. 9222431[/snapback] Har du noen eksempler? Skal endelig Kwin behandle vinduene for meg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Har du noen eksempler? Skal endelig Kwin behandle vinduene for meg? 9223916[/snapback] Vel, er flere eksempler nevnt med lenker tidligere i tråden... Ok, kanskje ikke KDE4 nødvendigvis er den hellige gral for ratpoison/ion/wmii-brukere -- de har tross alt to helt forskjellige brukerbaser. Dog det ville vært interessant å legge noe av funksjonaliteten fra wmii-liknende vindusbehandlere inn i Kwin... Sammen med dcop ville det gitt et svært avansert skrivebordsmiljø(faktisk skulle jeg tro at dcop begynner å nærme seg stadiet hvor en kan bruke det til å emulere funksjonaliteten til wmii(noen rett meg her...))... Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Har du noen eksempler? Skal endelig Kwin behandle vinduene for meg? 9223916[/snapback] Vel, er flere eksempler nevnt med lenker tidligere i tråden... Ok, kanskje ikke KDE4 nødvendigvis er den hellige gral for ratpoison/ion/wmii-brukere -- de har tross alt to helt forskjellige brukerbaser. Dog det ville vært interessant å legge noe av funksjonaliteten fra wmii-liknende vindusbehandlere inn i Kwin... Sammen med dcop ville det gitt et svært avansert skrivebordsmiljø(faktisk skulle jeg tro at dcop begynner å nærme seg stadiet hvor en kan bruke det til å emulere funksjonaliteten til wmii(noen rett meg her...))... 9224960[/snapback] Jeg trudde dcop skulle droppes i KDE4 for dbus? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Har du noen eksempler? Skal endelig Kwin behandle vinduene for meg? 9223916[/snapback] Vel, er flere eksempler nevnt med lenker tidligere i tråden... Ok, kanskje ikke KDE4 nødvendigvis er den hellige gral for ratpoison/ion/wmii-brukere -- de har tross alt to helt forskjellige brukerbaser. Dog det ville vært interessant å legge noe av funksjonaliteten fra wmii-liknende vindusbehandlere inn i Kwin... Sammen med dcop ville det gitt et svært avansert skrivebordsmiljø(faktisk skulle jeg tro at dcop begynner å nærme seg stadiet hvor en kan bruke det til å emulere funksjonaliteten til wmii(noen rett meg her...))... 9224960[/snapback] Jeg trudde dcop skulle droppes i KDE4 for dbus? 9224989[/snapback] Oi! Det var jeg ikke klar over. Fant litt informasjon. Men forhåpentligvis vil ting som qdbus gi samme funksjonalitet som dcop har på kommandolinjen i dag(selvfølgelig blir det brukt mest til IPC i programmer, men er jo morsomt å kalle på DCOP-signaler til å f.eks. starte filoverføring med kopete...). Litt mer offtopic: tre hurra for Skinney -- du har virkelig gjort en innsats for å gi mer linux-relevante nyheter til hardware.no Snart kan en nesten droppe å gå på andre sider for å holde seg oppdatert med linux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå