Gå til innhold

AMD ATHLON 64 X2 6000+ 125 W

Gorguss

Anbefalte innlegg

Lurer på noe ang. oppgradering fra AMD ATHLON 64 X2 4200+ til AMD ATHLON 64 X2 6000+. Har hovedkortet K9N Neo som har denne CPU kompabilitetslisten: K9N Neo. Der står det at Athlon 64 x2 6000+ (F3 version, 125W) ikke er godkjent for dette hovedkortet. Betyr det at jeg må kjøre denne prosessoren AMD ATHLON 64 X2 6000+ på 125W eller vil det funke på 89W. Har søkt på forumet og jeg finner ikke noe om det. Finner heller ikke Athlon 64 x2 6000+ (F3 version, 89W) i noen webshop :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville søkt litt på MSI sitt forum for å finne ut om ikke hk'et ditt støtter 125W versjonen, synes det høres merkelig ut om det ikke støtter den..

9216933[/snapback]

Hei, fikk svar rimelig kjapt på forumet deres. 125W versjonen er IKKE støttet av K9N Neo, så her er det bare å smøre seg med tålmodighet ...så sant det kommer en 89W versjon da såklart :whistle:

Link til diskusjon hos MSI: Link

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg sett at denne IKKE skal fungere på mitt hk (ASUS M2N32SLiDeluxe).Men er det noen som vet om den gjør det eller?

9218398[/snapback]

HAr bestillt 6000+ til samme kort selv og er ganske sikker på at dette skal gå greit. Men du bør nok ha siste bios oppdatering for å være sikker. :thumbup:

Skal oppdatere når jeg har fått de nye delene mine.

Lenke til kommentar
,06/08-2007 : 14:50][HAr bestillt 6000+ til samme kort selv og er ganske sikker på at dette skal gå greit. Men du bør nok ha siste bios oppdatering for å være sikker.  :thumbup:

9218506[/snapback]

Oppdaterte biosen til den siste, monterte CPU'en og startet maskinen. Funker bra på XP home med M2N32SLi-Deluxe.

Endret av MaX [NOR]
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har selv K9N NEO-F og kjører Athlon 64 x2 6000+ (F3 version, 125W) på dette. Har en mistanke om at prossesoren ikke kjører på full effekt siden jeg skårer dårlig på 3DMark etc.., men uten om dette fungerer alt så vidt jeg kan bedømme som det skal.

Men jeg har også fått med meg at denne prossessoren ikke går til dette kortet, så jeg lurer på hva den praktiske forskjellen på å kjøre denne på 89W egentlig er.. dvs utnyttes ikke cpu'en fult ut eller risikerer jeg at den ryker etter en vis tid pga at den ikke kjøres på 125W?

For øvrig så finner jeg K9N NEO-F her http://www.msicomputer.com/product/p_spec....model=K9N_Neo-F uten at jeg blir noe særlig klokere. Synes forøvre også det er litt rart at Komplett satte opp 125W'en som tilbehør til dette kortet.. når den ikke går til det ifølge MSI.. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...