janterje Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Vil tro at d40x vil synke i pris før Jul om jeg venter isteden for å slå til mens de har cashback, men sikkert ikke mer enn de rundt 700 man får tilbake nå. Beste prisen jeg har funnet lokalt på de til nå er d40 til 4495 og d40x til 5990 hos elkjøp, begge med 18-55 kit. Det tar litt tid å sette seg inn i hvordan speilreflekskamera og alle instillingene på dette fungerer, så kan lønne seg å kjøpe det et par måneder før du skal bruke det for å forevige minner.. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Buitre: Jeg syns ikke du vurderer dette kameraet for den målgruppen det er tiltenkt og det er min hovedinnvending mot din argumentasjon. Jeg tror målsettingen for mange av de som kjøper dette kameraet er å ta fine bilder og ingen av de innvendigende som du listet opp i en tidl tråd innvirker i særlig stor grad på det for nybegynneren. Mener du en nybegynner trenger 11 fokuspunkter og MLU?? Statusdisplay er en vanesak vil jeg tro, Canon 400 D (som skal treffe noenlunde samme målgruppe) har heller ingen statusdisplay. Behover for en hel haug med fokuspunkter vil nok variere fra fotograf til fotograf, forskjellige teknikker medfører forskjellige behov. 3 fokuspunkter skulle være mer enn nok for en nybegynner som dette kameraet er myntet på. Behovet for lyssterk optikk vil variere fra person til person, ikke alle har behov for det, hvis så skulle skje kommer Sigma 18-50/2,8 med HSM ila kort tid. Endret 6. august 2007 av Autoxave Lenke til kommentar
ole9998 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Vil tro at d40x vil synke i pris før Jul om jeg venter isteden for å slå til mens de har cashback, men sikkert ikke mer enn de rundt 700 man får tilbake nå. Beste prisen jeg har funnet lokalt på de til nå er d40 til 4495 og d40x til 5990 hos elkjøp, begge med 18-55 kit. Det tar litt tid å sette seg inn i hvordan speilreflekskamera og alle instillingene på dette fungerer, så kan lønne seg å kjøpe det et par måneder før du skal bruke det for å forevige minner.. 9219141[/snapback] Enig i denne. Dagens beste-pris på D40-kit til ca. 4500 gir, ifølge selger, tilnærmet null i inntjening til butikken. Altså selger de med tap om de selger rimeligere. Om det kommer ny CashBack f.o.m. 1. sept., virker det lite trolig at du vil få en betydelig bedre deal enn kampanjen som eksisterer idag. Om du derimot, tross min og mange andres anbefaling bestemmer deg for D40x, er det jo godt mulig at prisen synker fram mot jul, trolig avhengig av om D40 tas ut av markedet. Når det gjelder D40x og CashBack, er spådommen min den samme som gjelder D40. Endret 6. august 2007 av ole9998 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå