Megahertzz Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg skal flytte hjemmesiden min fra en Windows-server hos Telenor til en Unix-server hos Ventelo. Er dette noe man kan gjøre selv? Jeg har aldri gjort noe sånt før, men har lite lyst til å bruke masse penger på å leie inn folk til å gjøre dette for meg hvis det går an å gjøre selv. Er det noen som har en link til en beskrivelse av hvordan man gjør det? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hva består websiden av og hvordan er den bygget opp? Bruker du noen server side språk(som php eller asp)? Bruker du database til å lagre innholdet eller er det statiske sider(kun .htm eller.html)? Lenke til kommentar
Megahertzz Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Hva består websiden av og hvordan er den bygget opp? Bruker du noen server side språk(som php eller asp)? Bruker du database til å lagre innholdet eller er det statiske sider(kun .htm eller.html)? 9216829[/snapback] www.barbeintbar.no Ikke helt sikker. Min jobb er i all hovedsak Photoshop, men for sjefen er det slik at enten kan man data, eller så kan man ikke data. Jeg kan tydeligvis data Grunnen til at vi bytter er fordi Telenor-serveren ikke får til å vise bildegalleriet, pga. en eller annen begrensning i tilbudet av programmeringsspråk elns. Kanskje far fetched, men tenkte jeg skulle prøve ihvertfall. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Men hvilket språk er bildegalleriet laget i, og hvilken metode bruker den til å lagre data(database eller flatfil)? Lenke til kommentar
idos Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Det skulle være en grei jobb å flytte siden... Kopier alle filene på den gamle serveren og lim disse inn i dokumentroten på den nye.. Telenor støtter KUN asp på sine bedriftsløsninger i alle fall som standard. Nå vet ikke jeg om dere har utvidet med database.. men i så fall er det "bare" å eksportere databasen.. noe som er enkelt om en kjører phpMyAdmin i alle fall .. men det gjør vel ikke telenor.. som ikke støtter PHP.. Lenke til kommentar
Megahertzz Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Det skulle være en grei jobb å flytte siden... Kopier alle filene på den gamle serveren og lim disse inn i dokumentroten på den nye.. Telenor støtter KUN asp på sine bedriftsløsninger i alle fall som standard. Nå vet ikke jeg om dere har utvidet med database.. men i så fall er det "bare" å eksportere databasen.. noe som er enkelt om en kjører phpMyAdmin i alle fall .. men det gjør vel ikke telenor.. som ikke støtter PHP.. 9216903[/snapback] Jeg tror vi bruker noe php-greier i bildegalleriet. Det er visst grunnen til at vi kutter ut Telenor. Endret 6. august 2007 av Megahertz Lenke til kommentar
idos Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Det skulle være en grei jobb å flytte siden... Kopier alle filene på den gamle serveren og lim disse inn i dokumentroten på den nye.. Telenor støtter KUN asp på sine bedriftsløsninger i alle fall som standard. Nå vet ikke jeg om dere har utvidet med database.. men i så fall er det "bare" å eksportere databasen.. noe som er enkelt om en kjører phpMyAdmin i alle fall .. men det gjør vel ikke telenor.. som ikke støtter PHP.. 9216903[/snapback] Jeg tror vi bruker noe php-greier i bildegalleriet. 9217157[/snapback] Og derfor virker det ikke.. tipper jeg.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Da skal det gå bra å overføre filene til nytt webhotell. Men så er spørsmålet om dere bruker noen form for database? På Windows-webhotell så er det vanligst med access eller ms sql databaser. Dette vil ikke uten videre være lett å flytte over. Bildegalleriet som bruker php vil nok bruke MySQL dersom den trenger database, og det går nok helt fint hos Ventelo. Da er det bare å koble seg til hjemmeområde med ftp, laste ned filene og laste de opp på den nye siden med samme fremgangsmåte(ftp). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå