Gå til innhold

Flytting av hjemmeside til ny server

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte hjemmesiden min fra en Windows-server hos Telenor til en Unix-server hos Ventelo. Er dette noe man kan gjøre selv? Jeg har aldri gjort noe sånt før, men har lite lyst til å bruke masse penger på å leie inn folk til å gjøre dette for meg hvis det går an å gjøre selv.

Er det noen som har en link til en beskrivelse av hvordan man gjør det? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva består websiden av og hvordan er den bygget opp? Bruker du noen server side språk(som php eller asp)? Bruker du database til å lagre innholdet eller er det statiske sider(kun .htm eller.html)?

9216829[/snapback]

www.barbeintbar.no

Ikke helt sikker. Min jobb er i all hovedsak Photoshop, men for sjefen er det slik at enten kan man data, eller så kan man ikke data. Jeg kan tydeligvis data :roll:

Grunnen til at vi bytter er fordi Telenor-serveren ikke får til å vise bildegalleriet, pga. en eller annen begrensning i tilbudet av programmeringsspråk elns.

Kanskje far fetched, men tenkte jeg skulle prøve ihvertfall. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Det skulle være en grei jobb å flytte siden...

Kopier alle filene på den gamle serveren og lim disse inn i dokumentroten på den nye.. ;)

Telenor støtter KUN asp på sine bedriftsløsninger i alle fall som standard. Nå vet ikke jeg om dere har utvidet med database.. men i så fall er det "bare" å eksportere databasen..

noe som er enkelt om en kjører phpMyAdmin i alle fall .. men det gjør vel ikke telenor.. som ikke støtter PHP.. :nei:

Lenke til kommentar

Kopier alle filene på den gamle serveren og lim disse inn i dokumentroten på den nye.. ;)

Telenor støtter KUN asp på sine bedriftsløsninger i alle fall som standard. Nå vet ikke jeg om dere har utvidet med database.. men i så fall er det "bare" å eksportere databasen..

noe som er  enkelt om en kjører phpMyAdmin i alle fall .. men det gjør vel ikke telenor.. som ikke støtter PHP..  :nei:

9216903[/snapback]

Jeg tror vi bruker noe php-greier i bildegalleriet. Det er visst grunnen til at vi kutter ut Telenor.

Endret av Megahertz
Lenke til kommentar

noe som er  enkelt om en kjører phpMyAdmin i alle fall .. men det gjør vel ikke telenor.. som ikke støtter PHP..  :nei:

9216903[/snapback]

Jeg tror vi bruker noe php-greier i bildegalleriet.

9217157[/snapback]

Og derfor virker det ikke.. tipper jeg..

Lenke til kommentar

Da skal det gå bra å overføre filene til nytt webhotell.

Men så er spørsmålet om dere bruker noen form for database? På Windows-webhotell så er det vanligst med access eller ms sql databaser. Dette vil ikke uten videre være lett å flytte over.

Bildegalleriet som bruker php vil nok bruke MySQL dersom den trenger database, og det går nok helt fint hos Ventelo.

Da er det bare å koble seg til hjemmeområde med ftp, laste ned filene og laste de opp på den nye siden med samme fremgangsmåte(ftp).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...