Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva trenger jeg for å få orden på det trådløse?

Anbefalte innlegg

Har hatt 12mbit linje fra Start.no en stund nå. Jeg har en 3com OfficeConnect adsl2+ wireless router. Men problemet er det at jeg får maks litt over 4mbit trådløs internett tilkobling.

Om jeg bruker kabel fra pc til router, så er hastigheten nært oppimot det jeg kan akseptere. Men pga. plasseringen av pc'ene rundt i huset er kabel uaktuelt som permanent løsning.

Så da lurer jeg på hva jeg trenger for å få orden på dette. Jeg ser at routeren har fått god kritikk, men jeg er mildt sagt langt fra fornøyd.

Både routeren og nettverkskortene er 54mbit LAN, og ftp overføringer på LAN er helt kurant, så jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor internett skulle gå så treigt.

Jeg nekter å tro at dette er normalt :/

EDIT: Jeg har også en Speedtouch 546i som jeg forgjeves prøvde å sette som bridge for 3com routeren for å se om det kunne rette på problemet. Men det er godt mulig at grunnen til at jeg ikke klarte det var at jeg er inkompetent på det området.

Endret av Moeppe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei!

Hvis du har betong eller mur mellom router og pc, klarer ingen trdløse sendere dette. Dette er på grunn av den tette "nettingen" inne i betongen.

så har du betong vegger må du nesten nøye deg med "små" 4mbit/s

9217020[/snapback]

Nei det er trevegger, og det er ikke langt mellom routeren og maskinen heller selv om de står i hver sin etasje. Og nå har jeg forsøkt en Linksys router også, og det samme skjer.

Jeg forstår ingenting. Signalet er på topp og det er veldig lite støy skal jeg tro konfigurasjonsverktøyet til kortet.

Er det kortet som er pill råttent?

Endret av Moeppe
Lenke til kommentar
11g ville knapt dekke ditt behov ved fri sikt og kort avstand.  Du bør nok over på 11n som er raskere og har bedre dekning i et hus.

Sjekk D-link DIR-655, det er en rask og stabil router.

9218571[/snapback]

Det var den jeg var ute etter, riktignok en DIR-635, men så hadde de den ikke på lager, og dum som jeg var så kjøpte jeg en Linksys :nei:

Endret av Moeppe
Lenke til kommentar
Linksys er gode på routere de da :)

Men Belkin og Netgear er jo også veldig gode

9218866[/snapback]

Vel faktisk så opplever jeg at signalet er sterkere på 3com routeren som jeg hadde fra før, som var langt billigere. Så Linksys'n skal jeg bytte i en slik D-Link som ble nevnt ovenfor her, for dette var katta i sekken. *jamre seg*.

Endret av Moeppe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...