Gå til innhold

Hva skjer med Vanguard:SOH

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg spilte Vanguard en stund etter launch, men sluttet av flere grunner. Blant annet bugs og slikt. Er det noen som fortsatt spiller det?

Jeg hørte rykter om at de opprinnelige utvilkerne SIGIL var ute av bildet og at SOE hadde overtatt hele spillet. Stemmer det?

Hørte også rykter om en "re-launch". Noen som vet noe?

Jeg syns spillet hadde mye potensiale, men det burde kanskje vært finpusset et år til eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som dette spillet ble en gedigen flopp. Litt synd da det hadde et meget bra potensiale.

Problemet med dette spillet, er at det aldr ble ferdig utviklet. SIGIL fikk visst likviditetsproblemer og måtte mer eller mindre slippe Vanguard slik det var. Litte markedsføring ble det også. Det ente opp med at SOE tok over SIGIL og driften av Vanguard.

Jeg prøvede Betaen og det er ikke tvil om at dette spillet hadde et hav av bugs mm.

Lenke til kommentar

Jeppjepp, meget synd siden dette spillet virket utrolig lovende før det kom ut. Var endel ting i spillet som jeg likte godt ved release også, bl.a crafting systemet og måten noen av klassene var laget, men i bunn og grunn så var jo ikke spillet ferdig i det hele tatt. Jeg har ikke hørt noe om en relaunch men det spørs nok om spillet hadde klart seg nå, etter at de fleste slaktet det når det kom ut.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja Vanguard har det tøft om dagene, men ting har blitt mye bedre siden release. Soe har tatt over og de har fikset en del ting, i dag kommer det en stor patch, to dager etter jeg kom tilbake til Vanguard. Og om en ukes tid kommer server merges og det vil gjøre underverker, serverne er nå ganske ensome.

Grunnen til at jeg forsvant fra Vanguard var at jeg så dårlig fps at det nesten var uspillbart, selv om maskinen min er relativt god. Nå har jeg bra fps og har heldigvis aldri opplevd bluescreen eller at spillet har kræsjet.

Har også hørt om relaunch, usikker på om det er offisielt men tror det kommer ved en senere annledning, sikkert når de lanserer trialen til Vanguard. Så jeg ser lys i enden av tunnelen, og tror kanskje Vanguard kan bli den beste mmo opplevelsen jeg har hatt.

Jeg skal spille noen uker til før jeg anbefaler folk å prøve spillet, men slik det ser ut i dag så er jeg positiv. Men jeg har stor tro på at folk flest ville fått seg en stor overraskelse viss de prøver spillet etter server merges!

Spillet vil neppe få mange hundre tusen subscripers(pga dårlig start og at det flyter over av mmo's), men viss de kan fylle opp et par servere sånn greit så blir dette BRA!

:thumbup:

Endret av Crispin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vurdere selv å starte opp igjen med Vanguard, men tror jeg venter til etter server mergen som skal starte den 28 eller noe?

Spillet fikk en dårlig start helt klart, selv om jeg selv aldri hadde store problemer, vet ikke helt hvorfor jeg slutta, men begynte bare å spille mindre og mindre ca. noen uker etter release.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Spillet har forandret seg og har blitt det en god del bedre siden release, spillet kan jeg anbefale på det sterkeste, vi trenger flere players, dessverre fikk spillet en dårlig start og mistet de fleste av sinne spillere til andre spill, jeg anbefaler de som hvertfal har konto og prøve på nytt nå, mye nytt har skjedd og mindre bugs, SOE driver fortsatt og holder vanguard på beina, de setter inn mye nye ting for å få dette spillet til å bli optimalt.

For å ikke bare nevne positive ting om vanguard så kan jeg si at det fortsatt er noen bugs, dog de er veldig små og så veldig irritable, det er veldig lite players på serverne og vi trenger flere folk. det kommer også trials nå snart faktisk, man kan nesten kalle det en re-release pga alt som har blitt rettet på osv.

Hvis dere leter etter server med mest europere så join Halgar, her er det en god del, som er en fordel når det kommer til grupper osv pga tidene vi spiller på.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For å oppdatere litt...

Vanguard hadde en elendig launch siden de slapp opp for penger, så de måtte gi det ut eller droppe hele greia. Det var veldig mange bugs, glitches og så videre, og når man i tillegg hadde en drsss servere ble det svært få folk på hver. Alt i alt var Vanguard døende nesten får det ble født.

Spol fram til i dag, Sigil er borte, og SOE har overtatt styringen. De har jobbet ivrig med Vanguard helt siden launch, og har til og med økt produksjonsteamet betydelig. Motoren er kraftig forbedret og går langt raskere, de fleste bugsene er borte, det er et betydelig større grafisk team som jobber med ting som synlige hjelmer (begynner å dukke opp i neste store oppdatering), vi har væreffekter som snø og så videre. Alle serverne er slått sammen til kun fire, noe som gjør at det er flere folk på hver server. Som om ikke det er nok gir SOE en gratis prøvemåned til alle som avsluttet kontoen mer enn to måneder siden (dvs ca 20de oktober og tidligere). Denne prøvemåneden varer fra 20. desember til 20. januar, både som plaster på såret samt for å lokke gamle spillere tilbake.

Videre jobbes det med en re-launch, blandt annet med å innføre Island Of Dawn aka Trial Isle. Dette er en ny øy hvor alle nye karakterer starter, kan lastes ned utenom selve spillet og koster ingenting å prøve. Denne godbiten kommer om noen måneder senest. Vi har også raid nå med Ancient Port Warehouse, og som om ikke det er nok vil level cap'en økes i løpet av året. (de sier derimot ingenting om hvor mye eller når).

I tillegg til alt dette har vi blitt lovet permanente flyvende ridedyr. En griffon er først i køen, men både wyrm og pegasus er svært sannsynlig for å nevne noen. Begge kan allerede leies uansett.

Jeg spilte Vanguard en del i begynnelsen, men sluttet fordi det var for mange feil, bugs, dårlig optimert og så videre. Nå derimot er Vanguard et mye bedre spill, og jeg kan vanskelig tenke meg at jeg går over til noe annet med det første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...