Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Heisann! Jeg drar til Sverige for å studere i 15 måneder i høst, og har i den forbindelse tenkt å kjøpe meg bil... Jeg har slått fra meg å kjøpe bra bil for å deretter importere siden jeg må bo minst 5 år i utlandet for å få den avgiftsfritt inn i Norge. Jeg har dermed tenkt å kjøpe meg en relativt billig bil 30-40-50k, og deretter selge den rett før jeg drar hjem igjen.... Er det noen som har tips i forbindelse med hvilken type bil etc. jeg bør kjøpe? Jeg ønsker først og fremst en driftssikker sak uten noe møkk og mas om reperasjoner i perioden jeg skal ha den.... Har derfor tenkt f.eks. på Toyota; men vet ikke helt hva jeg skal hoppe på.... Andre ting som er viktige for meg er generell kjørekomfort og mannefaktor (helst ikke konebil!) :-) Stemmer det også at man får mye mer bil for pengene i Sverige enn her i Norge? Takker på forhånd for evt. innspill! :-) Mvh. TH Lenke til kommentar
Swe Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg har slått fra meg å kjøpe bra bil for å deretter importere siden jeg må bo minst 5 år i utlandet for å få den avgiftsfritt inn i Norge. Jeg har dermed tenkt å kjøpe meg en relativt billig bil 30-40-50k, og deretter selge den rett før jeg drar hjem igjen.... Bare for å nevne det med en gang, denne 5-årsregelen ble fjernet for et par år siden, så nå er det faktisk komplett umulig å få med seg bil som flyttelass fra utlandet uansett hvor lenge man har bodd utenlands... Man må jo elske et slikt system! Når det gjelder bil så vil jeg anbefale blocket.se for privat- og bedriftsannonnser, og bytbil.com for bedriftsannonser. Ettersom disse produseres i Sverige og går 12 av på dusinet så er Saab et veldig prisgunstig alternativ. Ellers er det vel bare å søke på nevnte webisder og få et generelt inntrykk av hvilke typer biler som er tilgjengelige i din prisklasse. Stemmer det også at man får mye mer bil for pengene i Sverige enn her i Norge? Hehe, vel, jeg fikk ganske nøyaktig dobbelt så mye bil for pengene her i forhold til i Norge. Sagt med andre ord, bilen min kostet litt under halvparten av hva en tilsvarende bil ville kostet i Norge. Forskjellen blir naturligvis større jo større motor og bil man velger, og blir mindre jo eldre bilen er. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hei! Takker for linkene! Hva tror man om Toyota Avensis 1.6/1.8 ca. 2000-mod? Har inntrykk av at disse er relativt greie biler til en fin pris. Man må ut med ca. 55.000-60.000 før pruting på disse. Mvh. TH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå