Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Citroen XM, hvor mye er den verdt sånn ca?


Espein

Anbefalte innlegg

Pappa har en Citroen XM som jeg skulle få viss jeg ville fordi han trenger den ikke.

 

En Jeep kjørte inni den i vinter, men den er nå på verksted og alt blir fikset der untatt lakkering, pappa sa at den ikke var så stygg i lakken der den ble kjørt inni uansett.

 

Det er en Citroen XM TDI, 2,0l, 145 hest. Farge grøn. Hadde vel gått 330 000 KM om jeg husker riktig. Alu. felger. Er varebil nå men han var på tur til å sette inni pasasjer seter den dagen noen kræsja i han! Men jeg skal evt. gjøre den om til stasjonsvogn. Eneste som var feil med den sa han var en pakning som var gåen men ikke var vits med å skifte om jeg kjørte pent)

 

Men det har seg sånn at jeg har ikke lappen enda men hva tror dere jeg kan få for denne om jeg selger den? Har mere lyst på en Volvo 740. Ellers kommer jeg til å bruke denne som 1.gangs bil og spare opp til en Volvo. (og SPAR MEG med å bable om Volvo suger osv!)

 

Hva tror dere, er den verdt mere enn 15000,-?

Endret av Espein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ikke noe om hvilken årsmodell den er eller hvor i landet du bor. En 1990-modell, 330 000 + kollisjonsskadd (selv om det blir fikset) er neppe verdt mer enn 10 000 i Oslo, mens en 95-modell med så lang kjørelengde godt kan selges for 20 000 i Ålesund..

 

Ellers har XM et ufortjent dårlig rykte når det gjelder kvalitet og rust.

Lenke til kommentar

Enhver bil (omtrent uten unntak) uavhengig av modell er verdt (minumum) 10-15.000 så sant den er EU-godkjent året den selges.

 

Hvor mye XM går for nå, er jeg ikke sikker på, men jeg kan jo fortelle at jeg hadde omtrent samme bil i en periode på halvannet år mellom alle Volvoene mine. Knakende god bil, og jeg regner den til dags dato som en av dem beste bilene jeg har hatt.

 

Kanskje det er en tanke å ha den litt mens du sparer til Volvo?

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

2.liters motor og 145 hk? Da har du 2.0Turbo. Effektanlegg, luftfilter og chip så har du langt over 200hk her.. :) Med litt større mapsensor og noen andre dyser osv så sitter du igjen med rundt 260 hk. Er mye futt i disse motorene, og det koster det ikke så mye å trimme dem og de tåler juling. Sitter stor og solid turbo i disse orginalt. Er også intercooler orginalt.

 

Syns det er en fet ungdomsbil jeg, har den hydractiv fjæring? (sportsknapp ved siden av gear)

 

Har kjørt XM stasjonsvogn 2.0Turbo med automat og hydractiv fjæring, helt orginal, hadde gått 240.000km og den kosta da 25.000. Den sitter jævlig bra på svingete veier, og jeg syns den er komfortabel til tusen.. Meget god bil etter min mening

 

Ser ikke poenget med å kjøpe en sliten volvo når du kan få en så knakende god bil.

 

Verdi aner jeg ingenting om, trenger masse mer info mtp. hva som er bytta, rust, hvordan den ser ut, motor, gear, ekstrautstyr osv

 

Å degradere fra XM Turbo til 740 turbo blir rett og slett FOR dumt, spessielt om du har hydractiv fjæring. Du kommer garantert til å angre på dette i ettertid, du får ikke tak i noen god og strøken 740 til den samma prisen som en XM..

 

 

Eller er det XM 2.1TD du snakker om her? Uansett, da skal den vel ha 115hk ogrinalt, er orginalt med intercooler også, 2.1TD kan også trimmes en del, men du får vel neppe 200hk ut av denne helt uten videre..

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

Hadde en slik en før, fikk den av pappa. Dette var en 92 Modell. I 2000 ble den takstert til 25000kr av Citroen. Men før den døde var det ingen som ville kjøpe den da vi la den ut til 7500kr. Denne var strøken i karrosseriet, men slet med rust på i understellet. Den hadde gått 230 000km.

Ca 10 000 for en slik et nok ok for begge parter.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
Hadde en slik en før, fikk den av pappa. Dette var en 92 Modell. I 2000 ble den takstert til 25000kr av Citroen. Men før den døde var det ingen som ville kjøpe den da vi la den ut til 7500kr. Denne var strøken i karrosseriet, men slet med rust på i understellet. Den hadde gått 230 000km.

Ca 10 000 for en slik et nok ok for begge parter.

9221859[/snapback]

 

Ja, det høres jo ut som den har blitt dritt vedlikeholdt, så det er vel en grei pris egentlig.. Understell som kjøres på salte veier må vaskes og det bør klines på tectyl, blir ikke dette gjort ruster det jo sønder og sammen til slutt.. :D

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på om det er 2.1 eller 2.0. Pappa sa vertfall at det var 145 hest i den. Turbo diesel. Er hydralikk ja.

Men jeg får se på saken :thumbup:

 

Enten sparer jeg opp penger og kjøper meg annen bil litt senerer ellers bruker jeg en slump på et skikkelig anlegg :innocent: 2 stk Kicker L7 solo subs på 750 WRMS hver, Kicker forsterker på 1500watt i 2 OHM, 54mm2 kabler, Pioneer spiller med Ipod styring. :w00t:

Endret av Espein
Lenke til kommentar
Hadde en slik en før, fikk den av pappa. Dette var en 92 Modell. I 2000 ble den takstert til 25000kr av Citroen. Men før den døde var det ingen som ville kjøpe den da vi la den ut til 7500kr. Denne var strøken i karrosseriet, men slet med rust på i understellet. Den hadde gått 230 000km.

Ca 10 000 for en slik et nok ok for begge parter.

9221859[/snapback]

 

Ja, det høres jo ut som den har blitt dritt vedlikeholdt, så det er vel en grei pris egentlig.. Understell som kjøres på salte veier må vaskes og det bør klines på tectyl, blir ikke dette gjort ruster det jo sønder og sammen til slutt.. :D

9221885[/snapback]

 

Dritt vedlikeholdt? En gjennomsnittelig verkstedutgift på 7.300kr pr mnd kvalifiserer vel til "ok vedlikehold?"

Lenke til kommentar
Hadde en slik en før, fikk den av pappa. Dette var en 92 Modell. I 2000 ble den takstert til 25000kr av Citroen. Men før den døde var det ingen som ville kjøpe den da vi la den ut til 7500kr. Denne var strøken i karrosseriet, men slet med rust på i understellet. Den hadde gått 230 000km.

Ca 10 000 for en slik et nok ok for begge parter.

9221859[/snapback]

 

Ja, det høres jo ut som den har blitt dritt vedlikeholdt, så det er vel en grei pris egentlig.. Understell som kjøres på salte veier må vaskes og det bør klines på tectyl, blir ikke dette gjort ruster det jo sønder og sammen til slutt.. :D

9221885[/snapback]

 

Dritt vedlikeholdt? En gjennomsnittelig verkstedutgift på 7.300kr pr mnd kvalifiserer vel til "ok vedlikehold?"

9222902[/snapback]

 

Visst bilen er gjennomrusta med galvanisert kaross. så mangler det tectylbehandling, vasking osv.. Xm'ene ruster ikke i stykker på dagen.. Om du koster på bilen 10000 i mnden på å bytte deler så hjelper det heller ikke på rust. :p

Lenke til kommentar
Hadde en slik en før, fikk den av pappa. Dette var en 92 Modell. I 2000 ble den takstert til 25000kr av Citroen. Men før den døde var det ingen som ville kjøpe den da vi la den ut til 7500kr. Denne var strøken i karrosseriet, men slet med rust på i understellet. Den hadde gått 230 000km.

Ca 10 000 for en slik et nok ok for begge parter.

9221859[/snapback]

 

Ja, det høres jo ut som den har blitt dritt vedlikeholdt, så det er vel en grei pris egentlig.. Understell som kjøres på salte veier må vaskes og det bør klines på tectyl, blir ikke dette gjort ruster det jo sønder og sammen til slutt.. :D

9221885[/snapback]

 

Dritt vedlikeholdt? En gjennomsnittelig verkstedutgift på 7.300kr pr mnd kvalifiserer vel til "ok vedlikehold?"

9222902[/snapback]

 

 

Visst bilen er gjennomrusta med galvanisert kaross. så mangler det tectylbehandling, vasking osv.. Xm'ene ruster ikke i stykker på dagen.. Om du koster på bilen 10000 i mnden på å bytte deler så hjelper det heller ikke på rust. :p

9245059[/snapback]

 

Hvis du leser inlegget, så står det at karroseriet var strøkent, mens understell og opphengning var rustet. Det er kun karrossieriet som er galvanisert på denne bilen, ikke understellet.

Lenke til kommentar
2.liters motor og 145 hk? Da har du 2.0Turbo. Effektanlegg, luftfilter og chip så har du langt over 200hk her.. :) Med litt større mapsensor og noen andre dyser osv så sitter du igjen med rundt 260 hk.

9221651[/snapback]

 

Fikk du med deg at det var turbo D?

 

Uansett, jeg ville nok faktisk ha valgt en Volvo 740 over en XM, pga. bakhjulsdrift, er vel eneste grunnen :)

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
2.liters motor og 145 hk? Da har du 2.0Turbo. Effektanlegg, luftfilter og chip så har du langt over 200hk her.. :) Med litt større mapsensor og noen andre dyser osv så sitter du igjen med rundt 260 hk.

9221651[/snapback]

 

Fikk du med deg at det var turbo D?

 

Uansett, jeg ville nok faktisk ha valgt en Volvo 740 over en XM, pga. bakhjulsdrift, er vel eneste grunnen :)

9245478[/snapback]

 

Hvis det er TurboDiesel er det ikke en 2-liters motor med 145 hk. XM er levert både med TD og med 2-liter bensin-turbo med 145 hk, men det virker ikke helt som om OP er sikker på hvilken av variantene han skal overta. :)

Lenke til kommentar
Du sier ikke noe om hvilken årsmodell den er eller hvor i landet du bor. En 1990-modell, 330 000 + kollisjonsskadd (selv om det blir fikset) er neppe verdt mer enn 10 000 i Oslo, mens en 95-modell med så lang kjørelengde godt kan selges for 20 000 i Ålesund..

 

Ellers har XM et ufortjent dårlig rykte når det gjelder kvalitet og rust.

9216899[/snapback]

 

Crist! Hallo! XM her jo for svarte GOD på rust. Ekstremt lite rust. Bilen er jo galvanisert.

 

Kvaliteten er god. Selv om fatterns XM sliter med at bildens computer sier at ABS bremsene har gått fyken så har de ikke det. De virker. Jeg kjenner selv ABS bremsene virke når jeg bremser hardt.

 

En plass du får rust på og er dyrt og reparere er frontdemperne. Der har du gledhetsdreperne.

Lenke til kommentar
Du sier ikke noe om hvilken årsmodell den er eller hvor i landet du bor. En 1990-modell, 330 000 + kollisjonsskadd (selv om det blir fikset) er neppe verdt mer enn 10 000 i Oslo, mens en 95-modell med så lang kjørelengde godt kan selges for 20 000 i Ålesund..

 

Ellers har XM et ufortjent dårlig rykte når det gjelder kvalitet og rust.

9216899[/snapback]

 

Crist! Hallo! XM her jo for svarte GOD på rust. Ekstremt lite rust. Bilen er jo galvanisert.

 

Kvaliteten er god. Selv om fatterns XM sliter med at bildens computer sier at ABS bremsene har gått fyken så har de ikke det. De virker. Jeg kjenner selv ABS bremsene virke når jeg bremser hardt.

 

En plass du får rust på og er dyrt og reparere er frontdemperne. Der har du gledhetsdreperne.

9252373[/snapback]

 

Søtdempertopene har en tendens å ruste i stykker ja, skjedde på xantian min, kosta 1100 kr per side å fikse, ikke dyrt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...