Mr. Bojangles Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hei Jeg er temmelig bilintressert, og har derfor vurdert å utdannen meg innen dette. Tenker ikke på mekaniker, men mer på f.eks. ingeniør for en bilprodusent e.l. Hvilken utdanning trenger man for å blir dette? Hvilke skoler i utlandet (regner med at Norge, med sine ikke-eksisterende bilmerker, ikke har et slikt utdanningstilbud?) tilbyr slik utdannelse? Takker for svar. Lenke til kommentar
Pekanorth Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Om du er motorinterresert vil nok et form for Maskin-fag være aktuelt. Om du ønsker Master heter faget Produktutvikling og Produksjon som er det som før heter Maskin. Om du tenker på design, aerodynamikk el. så kan PuP også være linjen for deg her i Norge. Alternativt kan man gå en form for industriell design og se om man får til utveksling til andre land med mer fokus og kompetanse på dette. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Takker! Det blir vel i hovedsak motor jeg ønsker å utdanne meg innen, men bildesigner hadde også vært artig. Har du noe mer info om hvilke skoler som tilbyr slikt? Industriell design blir vel kanskje litt generellt, men finnes det slike skoler som retter seg spesiellt mot bildesign? Lenke til kommentar
Pekanorth Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Vet ikke så mye anng. slike studier utenfor NTNU, men vet om en kompis som tenker bildesign og går på PuP. Han går for utveksling til USA for minst et år. Denne linja kan man spesialisere seg begge retningene mener jeg. http://www.ntnu.no/studier/tekno/mtprod Finnes sikkert noen lignende linjer på andre Universitet/Høgskoler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå