orre_90 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 for tiden så får jeg bare inn internett via det trådløse nettverket. men da jeg prøver å koble meg til med ledning, står det at pcn er koblet til. men jeg kommer da ikke inn på internett og msn.. jeg prøvde å feilsøke på msn feilsøkeren og der stod det at gatewayen min trolig var frakoblet:S skjønner absolutt ingenting av den dritten her ass. hva ska jeg gjøre for å får det til å funke igjen?? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Husk at for adsl så må du ha en splitter (telefon/PC) pluss et bredbåndsmodem. I tillegg kan det være lurt å ha en ruter. Kobler du maskina rett i veggen så vil det sansynligvis ikke virke Lenke til kommentar
orre_90 Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 hehe.. det er nok ikke det som er problemet.. er mange andre pcer på nettverket som fungerer.. det er nok noe galt med pcn min.. men hva er jeg ikke sikker på.. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Hvem som leverer internett til deg, og hva slags utstyr har du tilkoblet? Da blir det lit lettere å gi deg noen råd. :-) Lenke til kommentar
orre_90 Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 jeg får internett av telenor. jeg har et thomson 546t adsl modem , modemet er deretter koblet til to andre swithcer på forskjellige plasser i huset. men problemet ligger ganske sikkert i min pc fordi alle andre pcer i huset får internett og har kontakt med hverandre; jeg har prøvd å restore pcn og slikt men det så ikke til å hjelpe stort Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Sjekk på Mine internetttilkob linger->den lokale tilkoblingen->høyreklikk->egenskaper->IP/tcpip->egenskaper og se om alt står på motta automatisk Lenke til kommentar
orre_90 Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 det står på automatisk men hvis det kan være til hjelp til å finne problemet så har jeg sett på statusen til nettverket. der står det at bare de "pakkene" bare blir sendt, men ingen blir mottat. hva kan være årsaken til dette? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Prøv om mulig å koble din pc til på en av kablene til de maskinene som virker mot internett. Da får du iallefall utelokket at det er noe feil på kablene/switchene. Lenke til kommentar
orre_90 Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 har allerede prøvd det ingen som har noen flere tips? hvis ikke må jeg bare sende den inn til hp (håpløs) Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Åpne ledetekst og kjør "Ipconfig /all" og sjekk at du får DNS. Hvis ikke så vil du nok ikke komme deg på nett. Lenke til kommentar
orre_90 Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 nei da så. men da jeg var oppe hos en kamerat så fikk jeg koblet meg til internett via hans pc. men prøvde å koble meg direkte til modemet hans og jeg hadde fortsatt samme problemet som hjemme hos meg selv. hva kan da være problemet med min maskin? har jo gjennopprettet den flere gange men uten å fikse problemet.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Det kan jo være så enkelt som defekt nettverkskort. Du får et nytt for ca 100 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå