klilleng Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Er det bare meg, eller begynner det å gå inflasjon i å bruke svindel-begrepet i forumet her? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Det ble for mye pess. Da måtte jeg betale returportoen for så å kreve den tilbake. Fant ut at det var lettere å hente pakke, bruke/prøve den i noen uker å så levere den tilbake i den lokale Elkjøp butikken. Da er det nok du som har dreti hardt, ikke Elkjøp. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Når du åpner pakka så går heile svindelsaka di rett opp i røyk, faktisk den største "svindlaren" i saka kan bli det sjølv viss du prøver å få returnert vara som ny og feillevering på elkjøps rekning. 1) Anten så tar du rekninga med angrefristen sidan du vil teste maskina eller så 2) Returnere den uåpna etter å ha kontakta elkjøp for å rydde opp i feil-leveransen. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Om elkjøp har svindlet noen i denne sammenhengen så er det fint om du drar til politiet og anmelder saken, da svindling i norge er ulovlig og straffbart. Har det derimot IKKE vært svindelforsøk, ta kontakt med kundeservice, så regner jeg med at du får portoen refundert når du returnerer maskinen. Husk at det ikke er returrett på spillene dersom forseglingen er brutt. Husk også at elkjøps 30 dagers returrett er en frivillig ordning, og ikke lovbestemt . Hilsen en selger i Elkjøp. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg leser mye rart på dette forumet, men ............. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Korleis tok du kontakt med lekjøp for å få avbestilt ordren? Viss du har skriftleg dokumentasjon på at bestillinga var kansellert så ligger feilen hjå elkjøp Ikke nødvendigvis. Dersom en bestilling er kommet så langt i prosessen at selger ikke enkelt kan avbryte utsendelsen har selger rett til å sende ut varen selv om selger vet at kjøper ikke ønsker den. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Korleis tok du kontakt med lekjøp for å få avbestilt ordren? Viss du har skriftleg dokumentasjon på at bestillinga var kansellert så ligger feilen hjå elkjøp Ikke nødvendigvis. Dersom en bestilling er kommet så langt i prosessen at selger ikke enkelt kan avbryte utsendelsen har selger rett til å sende ut varen selv om selger vet at kjøper ikke ønsker den. 9222156[/snapback] Når bestillinga har komme så langt er jo "point of no return" passert, dermed blir det faktisk dårleg kundebehandling å sei at denne er ok å kansellere når kundebehandler veit at ordren går ut likevel. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Når bestillinga har komme så langt er jo "point of no return" passert, dermed blir det faktisk dårleg kundebehandling å sei at denne er ok å kansellere når kundebehandler veit at ordren går ut likevel. 9226270[/snapback] Elkjøp er ikke en 1-manns bedrift el. Hva kundebehandleren har sagt eller ikke vet ingen av oss, men helt sikker sagt noe om at " ja, det skal vi prøve på" og så sendt en intern-melding el til pakkeavdeling som allerede var igang med ordren. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 nei elkjøp er ingen 1-mannsbedrift, og derfor trur eg at ordresystemet har "point of no return" implementert i systemet slik at det er umulig å kansellere ordrer som har komme for langt i systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå