Gå til innhold

Finne hjemmenettverk i Vista, hjelp meg!:)

Anbefalte innlegg

Heisann..

Jeg har et veldig stort problem.. Min datamskin er i nettverk med min bror sin pc.. Jeg har Vista han har XPVia en trådløs router.. Jeg instalerte nylig Windows Vista og da forsvant nettverket. Ikke finner jeg hans datmaskin og ikke finner han min.. Det som er rart er at jeg prøvde å instalere windows xp igjen og da fant vi hverandre på nettverket med en gang.. Hva skal jeg gjøre for å løse dette problemet? Jeg har prøvd alt, oppdatere Vista, skru av og på brannmur og trikse med de forskjellige innstillingene for nettverk som av og på passord, synlig pc osv. Pcen min skal være synlig og når jeg søker opp samme brukernavn som broren min har på program gruppen sin så finner den nada.. Den finner noen andre trådøse ting i huset, men ikke broren min sin pc, den vil bare finne trådløse nettverk.. Har noen en løsning på problemet? Ellers blir jeg nødt til å gå tilbake til Windows Xp:(

Går det forøvrig ann å ha Vista på en partisjo nog XP på en annen uten problemer? må programmene instaleres dobbelt opp da f.eks eller?

Må jeg gjøre noe med ip addresser eller? Alt funkgerer jo som sagt i XP så kan ikke se problemet..

Endret av dandel58
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg satte opp hjemmenettverk på faren min sin nye Vista PC. Han hadde 2 andre PC'er med XP. Det var en del arbeid for å få dette til å bra.

1. Du må sørge for at navnet på arbeidsgruppen (workgroup) for nettverket ditt er det samme.

2. Du må sørge for å dele ut (share) de folderne du vil at andre i nettverket skal se. Pass på at du gir rettigheter til Alle både på sharet og på filene.

3. Du må sette på File and Printer sharing i nettverksoppsettet ditt i Vista. Det er default satt til av. Sjekk også brannmursettinger spesielt i Vista.

4. Det kan være nødvendig å legge inn en patch i XP for at Vista skal kunne se XP maskinen. Se her:

http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...