picko Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Når jeg prøver å koble opp mot TelnetServeren så får jeg: Server allows NTLM authentication only Server has closed connection Mistet forbindelsen til verten. Hvordan fikser jeg den atuthentificationen? Har prøvd både med Telnet og Putty... -Trond- Lenke til kommentar
xeon Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Ikke for å mase, men.. På server og client? prøv bare å kjøre kommandoen telnet først så dytt inn open [iP] eller noe slikt noe.. Men det er merkelig at ikke det skal virke med putty.. Det du kunne gjort var å installere ssh på serveren.. Lenke til kommentar
picko Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Startet Telnet-Serveren på en Win2k-maskin, men får ikke logga inn. Lenke til kommentar
picko Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Glem det, fikk stengt av NTML-sjekken på serveren... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Når jeg prøver å koble opp mot TelnetServeren så får jeg: Server allows NTLM authentication only Server has closed connection Mistet forbindelsen til verten. Hvordan fikser jeg den atuthentificationen? Har prøvd både med Telnet og Putty... -Trond- Hørt om www.google.com? Fikk ganske mange treff om dette ved og søke på: Server allows NTLM authentication only Det er _lov_ og prøve litt selv før man bryr andre. Lenke til kommentar
picko Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Men har du lest hva som står i treffene? Trenger ikke bry deg om du ikke vil... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Men har du lest hva som står i treffene? Trenger ikke bry deg om du ikke vil... Det var bare en oppfordring til og bruke Google, innbiller du meg at svaret på dette problemet ikke finnes på Google? Alt for mange legger ut spørsmål her som det tar ca 10 sekunder og finne svaret på hos Google. Lenke til kommentar
picko Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Joa, men prøvde det. Fant ingen gode svar... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Joa, men prøvde det. Fant ingen gode svar... Jeg fant da svaret på første siden i søk på Google groups..... Til og med en nøyaktig forklaring på Telnetserverinnstilingene som måtte forandres for og tillate pålogging. Det er få steder hvor det er så mye IT-kunnskap samlet som på Google. Lenke til kommentar
picko Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Problemet var ikke å stenge av NTLM på telnetserveren, men å logge inn med NTLM. Noe jeg ikke fikk til. Har ikke fysisk tilgang til serveren, men gjennom å åpne registeret på Telnet-Server-Pc. Så fikk jeg stengt av NTLM. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 tlntadmn.exe >3 >7 >y >0 >y >0 >0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå