Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 God dag. Eg har tenkt å lage eit shutdown script som gjer noko ala dette, men eg fikk det ikkje til i batch så eg regner med eg må ha litt "kraftigare" saker. Fikk ikkje til å lagre outputen til fsutil i ein variabel sånn at if kan sjekke den fsutil dirty query d: if <den er dirty> chkdsk d: /f /x shutdown -s -t 01 else shutdown -s -t 01 Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 I følge MSDN blir chkdisk kjørt automatisk på alle disker med dirty-bitten satt til sann når operativsystemet starter, noe som i ditt tilfelle ville være etter shutdown er ferdigkjørt og maskinen startes på nytt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Hadde vore flott om det hadde fiksa problemet, men det gjer ikkje det. Veit ikkje kvifor, men på laptopen min så blir D-disken min "dirty" i tide og utide og einaste som har hjolpe til no er å kjøre "chkdsk d: /f /x" Oppstart-scanen hjelper aldri og einaste som skjer er at eg mister filer frå D dette er ein skolepc og D er kor vi skal lagre all skolearbeid Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Du kan jo bytte til NTFS... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Den er allerede NTFS. Kvifor trur du at den ikkje er det? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Fordi jeg ofte hadde det problemet med en disk som var FAT32, men det sluttet med en gang jeg byttet. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Dette blir litt som å fikse en lekkasje ved å kontinuerlig teipe over den hver morgen etter teipen har falt av igjen - en temporær løsning bør aldri være permanent. På meg høres dette mer ut som et hardware-problem (mulig et tegn på at disken er i ferd med å krasje fullstendig - ta en titt på S.M.A.R.T-informasjonen), og da ville jeg heller tatt backup og erstattet harddisken enn å forsøkt å leve med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå