Gå til innhold

Intel AMD Turion 64 VS Intel Celeron C2D ?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny laptop men usikker på hvilken. Har ikke tid til å vente på XPS1330 og er interessert i en laptop med pent design. Valget faller derfor på en HP pavilion maskin. Tenkte meg dv2580 med Intel Core2Duo 2,0GHz men skjermkortet som leveres med denne maskinen er kun NVIDIA® GeForce™ 8400M med fattige 64mb dedikert. Tenkte derfor heller på dv6565 som har samme skjermkortet men med 128mb dedikert. Det jeg lurer på er hvor stor forskjell dette har å si? I tillegg har dv6565 maskinen AMD Turion 64 X2 Mobile TL-64 som sier meg veldig lite. Men hvordan er denne prosessoren i forhold til Core2Duo? Som konklusjon, burde jeg velge dv2580 eller dv6565?

Endret av mkurrang
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig så ville jeg gått for Intel maskinen. Grunnen er at Intel også lager det trådløse nettverkskortet. Broadcom som sitter i AMD modellen er et kort som HP har hatt mye problemer med. Hvorfor de ikke har byttet dette ut på nye modeller vet jeg ikke.

Intel maskinen har også en veldig rask prosessor.

Ingen av disse modellene er vel egentlig laget for å spille noe særlig. Men 2000 modellen er jo mere kompakt ettersom den har 14" skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...