ssf Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Vel, hvordan ripper man f.eks et spill til ISO, slik at man kan kjøre det via daemon tools? Regner med dette er fullt lovlig, hva ellers har man bruk for ISO til? Eller er jeg på feil jorde... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Neida. Hvis du har Nero, kan du bruke det, men ellers anbefaler jeg UltraISO, PowerISO eller MagicISO. Lenke til kommentar
ssf Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 (endret) OK Har Nero ja, men finner ikke ut hvor jeg gjør det Er det via startsmart? Men kan man gjøre det i CDBurnerXP Pro også? På øverste valget der står det create ISO fant jeg ut. Men har ikke den fjerneste anelse om hvordan man gjør det. Får se om jeg finner en manual på nettet... Endret 6. august 2007 av ssf Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Med Nero må du veleg Nero Image Burner som CD brenner, dette velger du i vanlig nero ved å gå i "Recorder" menyen, og finner Choose recorder (eller noe slikt) Man kan sikkert bruke CDBurnerXP også, men det programmet har jeg aldri brukt. Merk at nero lager nrg filer, men det er et format som daemon tools kan lese allikevel. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Alcohol 120% vikser dette. Lenke til kommentar
ssf Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Fant ut hvordan jeg lager ISO i cdburnerxp pro, slet litt i nero Men det jeg IKKE fant ut, var hvordan man ripper det til å bli ISO.. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Stort sett er det ingen forskjell på de fleste av formatene, ISO og BIN f.eks. AVhanger av forskjellige faktorer selvsagt, men de skal i bunn og grunn alle være en blåkopi av filsystemet på plata. nrg tror jeg inneholder en del mer, men jeg vet ikke. Hovedpoenget, er at det ikke spiller så stor rolle om du ikke får ISO fil, du kan mest sannsynlig mounte den i daemon tools allikevel, hvvis den er i et format som DT ikke "støtter" velger du bare "All Files (*.*)" og velger den, og det skal funke allikevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå