Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

dama spiller bare wow


Gjest leimeg19

Anbefalte innlegg

Jeg har samme problem.. Bare at jeg det gjelder en venn. Jeg og to kompiser dro til han, vi ringte på og faren åpna. Så så han(wowgutten) på oss i 1 sek, også begynte han å følge med på skjermen igjen.. Så stod vi i gangen i 10 min uten at han gadd å si en dritt! Ikke "halla" eller noe! På skolen når vi ber han om å slutte sier han bare "det er jo det samme som et fotball-lag, hva er problemet?" å spille wow er ikke det samme som å spille fotball..

 

Noen kan kanksje klare å spille WoW uten at det går helt utover sosiallivet, men de fleste greier det ikke så WoW burde blitt forbydd..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen kan kanksje klare å spille WoW uten at det går helt utover sosiallivet, men de fleste greier det ikke så WoW burde blitt forbydd..

9299832[/snapback]

De fleste greier ikke det? Så du mener alle de millionene som spiller er avhenging?

Ingen av de jeg kjenner som spiller har noen form for avhenighet, og vi tar lett en tur på byen eller lignende istedenfor WoW. WoW er derimot en fritidssyssel vi driver på med når vi har litt tid til overs..

 

Dette ble kanskje veldig offtopic

Endret av Dr3as
Lenke til kommentar
Dump henne :thumbdown:

 

Ikke mye å samle på :nei:

9246057[/snapback]

 

 

Bra sagt! Må si jeg nesten henger meg på den der. Du skulle hatt sånn data-forbruk regel. 2 timer spilling minst vær dag!

 

Holder sikkert :thumbup:

9272112[/snapback]

2 timer hvere dag? :roll:

 

Tror nok de fleste som ikke spiller WoW en gang bruker mer enn det, 2 timer er jo ingen ting.

 

Hvis hun står opp litt tidelig 2 timer før han trådstarter står opp og så kommer han med "Ja, nå får du slutte WoW spillingen. Du har spillt 2 timer". :nei:

 

Selv har jeg spillt WoW før og var en helt vanlig fyr som ble ganske avhenig av spillet. Istedet for å være sosial så ville jeg heller raide, og vær dag kl. 23.00 til 00.00 så var det en tid hvor absolutt ingen kunne forstyrre meg for da var det raids. (Kunne raidet bare 3 ganger i uken, men var avhenig og ville ha epixx). Så ble vel en DEL timer satt av til WoW, men sluttet bare av meg selv da jeg ble lei av spillet.

 

Tror ikke du kan si: "Slutt med WoW ellers drar jeg fra deg" eller stille ultimatium. Det du kan gjøre er å prøve å få dama de til å spille mindre WoW og bruke mer tid på deg.

Lenke til kommentar
Jeg har samme problem.. Bare at jeg det gjelder en venn. Jeg og to kompiser dro til han, vi ringte på og faren åpna. Så så han(wowgutten) på oss i 1 sek, også begynte han å følge med på skjermen igjen.. Så stod vi i gangen i 10 min uten at han gadd å si en dritt! Ikke "halla" eller noe! På skolen når vi ber han om å slutte sier han bare "det er jo det samme som et fotball-lag, hva er problemet?" å spille wow er ikke det samme som å spille fotball..

 

Noen kan kanksje klare å spille WoW uten at det går helt utover sosiallivet, men de fleste greier det ikke så WoW burde blitt forbydd..

9299832[/snapback]

Tullprat..... ren og skjær tullprat...

Du har tydeligvis ikke det aller minste begrep om hva du snakker om....

Noen få har kanskje fått problemer med det sosiale livet sitt etter at de har begynt å spille wow, tenk forresten på at mange faktisk skaffer seg kompiser på wow også da, så et er et slags sosialliv de har der også.... men dette med at noen har fått problemer har blitt så blåst opp i media at det er en skam.

Si meg da.... bortsett fra den fysiske biten, hva er den store forskjellen mellom fotball og wow?

Lenke til kommentar
Jeg har samme problem.. Bare at jeg det gjelder en venn. Jeg og to kompiser dro til han, vi ringte på og faren åpna. Så så han(wowgutten) på oss i 1 sek, også begynte han å følge med på skjermen igjen.. Så stod vi i gangen i 10 min uten at han gadd å si en dritt! Ikke "halla" eller noe! På skolen når vi ber han om å slutte sier han bare "det er jo det samme som et fotball-lag, hva er problemet?" å spille wow er ikke det samme som å spille fotball..

 

Noen kan kanksje klare å spille WoW uten at det går helt utover sosiallivet, men de fleste greier det ikke så WoW burde blitt forbydd..

9299832[/snapback]

På hvilket grunnlag kan du si at de fleste ikke klarer å spille uten å la det gå utover sosial livet? kilder?

Endret av DreamHeaven
Lenke til kommentar
Hvor gamle er 90% av de som svarer i denne tråden?

 

Makan til umodne søplesvar skal man lete lenge etter. Hvis man aldri har vært i et seriøst forhold selv, så tror jeg de fleste setter pris på at dere ikke setter dere ned og gir ELENDIGE råd.

 

"Finn deg en ny dame" - Ja, og det kommer fra en person som sikker aldri har klart å få seg dame engang.

"Ta ut RAM'en fra PC'en hennes" - Hva får dere til å tro at hun ikke klarer å se at han har STJELT noe fra PC'en hennes? Du er faen meg passe besatt hvis du begynner å stjele ting fra samboeren din fordi du ikke liker det.

"Gi henne et dilemma" - For det første så heter det ultimatum, ikke dillemma. For det andre så er dette noe som tydeligvis kommer fra en person som ikke vet hvordan man skal få forhold til å fungere. Det kommer aldri noe godt ut av det.

 

Og til trådstarter: Slutt å oppfør deg som en huleboer. Knekke CD'ene og ødelegge inventar er slik som klubbemenn drev med for tusenvis av år siden. Ta deg sammen og prøv å kommuniser skikkelig med damen din. Du har ingenting med å bestemme hva hun skal bruke tiden sin på. Den første feilen du gjorde var å prøve å nekte henne å spille fra starten av. Jo mer du presser henne, jo større motvilje får hun mot deg. Til slutt gidder hun ikke høre på en dritt av det du sier. I det øyeblikket du tydde til vold, sank du ned til bunn-nivå. Hvis du ønsker å redde forholdet må du innse at du ikke kan bestemme hva kjæresten din ønsker å bruke tiden sin på. Inviter henne til å holde en sivilisert samtale hvor det ikke legges frem beskyldninger. Forklar henne at du ønsker mer oppmerksomhet. Foreslå at dere skal finne på ting sammen. Om dere ikke kommer til enighet så er det kanskje ikke så mye å gjøre. Dere er kanskje for ulike? Dere flyttet kanskje litt tidlig sammen..? Kanskje er det en grunn til at hun heller foretrekker å spille WoW fremfor å tilbringe tiden sammen med deg? Tar du godt vare på henne? Finner dere på ting som interesserer begge? Er du en god kjæreste?

9271676[/snapback]

Fælt som du alltid skal heve deg over alle andre da.

Tror du det fins noe fasitsvar på dette?

Nei, nettopp det jeg tenkte ja.

Lenke til kommentar
Fælt som du alltid skal heve deg over alle andre da.

Tror du det fins noe fasitsvar på dette?

Nei, nettopp det jeg tenkte ja.

9303881[/snapback]

 

Jeg bladde opp bakerst i boken og der står fasit-svaret som darkness viser til :!:

 

Fra spøk til revolver... jeg synes det er bra at noen sier rett ut hva de mener. Darkness har mye rett i det han skriver.

 

Jeg synes også trådstarter burde finne seg en dame han passer sammen med istedet for å oppføre seg som en huleboer. Men kjærlighet kan selvsagt gjøre blind og det er lett for oss å gi råd som ikke er i samme situasjon ;)

 

Den virkelige fasiten er at dette forholdet må gå sin gang til livet ebber ut og alle følelser er døde. Sad but true.

 

Svein.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Synes darkness er en av de få som har skrevet noe fornuftig her.

 

Har du prøvd å for eksempel avtale ting med henne? som spesifikke tidspunkt for å spise ilag. Eller en fast dag dere skal tilbringe sammen. uten noe spilling?

 

Men hvis hun ikke vil gjøre noe som helst med deg kan du jo stille henne spørsmålet: Hva får du ut av forholdet vårt ?

 

Det er jo også faktoren med avhengighet og forventningene som stilles av de andre medlemmene i guildet. Og hvis hun ikke kan godta å miste dkp for å ikke raide en dag, da vil jeg si at hun er litt for dypt inne i spillet. Du må huske på at når du krever at hun slutter. Så krever du også at hun forlater sammfunnet og nettvennene hun har fått i spillet. Det er ikke alltid lett. Kjente mange som spilte nettopp fordi at "alle andre" spilte.

 

Angående det som kom opp med WoW vs football. Må si det plager meg at hvis en person hadde brukt all sin tid på football tror jeg ikke mange ville rådet personen til å stjele footballsko/gjemme drakt og lignende for å få personen til å spille mindre.

Lenke til kommentar
Angående det som kom opp med WoW vs football. Må si det plager meg at hvis en person hadde brukt all sin tid på football tror jeg ikke mange ville rådet personen til å stjele footballsko/gjemme drakt og lignende for å få personen til å spille mindre.

9304572[/snapback]

Det tror ikke jeg heller.

 

Men man må bli voksen nok til å kunne være mer selvstendig. Lære seg å fungere for seg selv, samtidig som man har et forhold. Man kan ikke forvente at alt går 100% i den retningen man selv ønsker.

 

Hvorfor skal man sitte å irritere seg over et kvinnfolk som har mani på noe? De fleste kvinnfolk er opphengt i et eller annet. Det er noe man bør lære seg å leve med uten å ty til vold eller ødeleggelser. Hvis det likevel går for langt, så finnes det 14 kilometer med ledige damer å velge mellom.

 

Svein.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

<----------- Tidligere wow spiller her. Spilte sinnsykt mange timer men hadde noen månder i ny og ne eg stoppet og so ga eg meg heilt. Var ikke so vanskelig å gi seg.

 

Jeg lot nevøen min spille på mi maskin, og alt maset hans om ditt og datt innen wow dreiv meg til vanvidd. So eg avinstallerte og sa at eg hadde gitt meg med wow og stengte kontoene (hadde 2 kontoer).

 

Går ikke an å få noen til å slutte med wow før dei bestemmer seg sjølve. Ikke fordi dei blir avhengige av spelet. Men pga av spelet er oppbyg på å sette seg mål. Å levle, opparbeide experience. Skaffe gull. Epic utstyr og ridedyr. Dette krever mye tid og arbeid. Når ein har oppnådd eit eller fleire mål kan ein finne på nye, eller ein er fornøyd og bare spiller litt i ny og ne.

 

Ser folk som har 10,000 posts på diskusjon.no og dei har brukt 100vis av timer på å lese her. Er dere avhengige eller er det eit valg. Det er eit valg.

Er det værre å bruke 100vis av timer av livet ditt på å spele wow, enn å bruke 100vis av timer på å lese å skrive meldinger på eit forum.

 

Hadde ikke dama di vært hekta på wow, kan hende ho hadde vært hekta på noe anna. Strikking, såpe TV, bøker. So kan ein spørre seg hadde du knust TV'n, brent bøkene, eller kastet strikketøyet.

For meg virker det som du treng ein hobby, eller interesse og. Om du ikke liker wow finn deg noe anna du kan drive med mens dama speler wow. Og avtal kvalitets tid. Ikke bare kom å krev tid når ho speler. Er du ein person som bruker all din fritid på å være samen med personer og sosialisere og aldri har noe å bli hekta på. Vel da ..........sliter du. For ønsker ho å spele wow, er hun ikke avhengig. Det er eit valg.

Lenke til kommentar

 

<----------- Tidligere wow spiller her. Spilte sinnsykt mange timer men hadde noen månder i ny og ne eg stoppet og so ga eg meg heilt. Var ikke so vanskelig å gi seg.

 

Jeg lot nevøen min spille på mi maskin, og alt maset hans om ditt og datt innen wow dreiv meg til vanvidd. So eg avinstallerte og sa at eg hadde gitt meg med wow og stengte kontoene (hadde 2 kontoer).

 

Går ikke an å få noen til å slutte med wow før dei bestemmer seg sjølve. Ikke fordi dei blir avhengige av spelet. Men pga av spelet er oppbyg på å sette seg mål. Å levle, opparbeide experience. Skaffe gull. Epic utstyr og ridedyr. Dette krever mye tid og arbeid. Når ein har oppnådd eit eller fleire mål kan ein finne på nye, eller ein er fornøyd og bare spiller litt i ny og ne.

 

Ser folk som har 10,000 posts på diskusjon.no og dei har brukt 100vis av timer på å lese her. Er dere avhengige eller er det eit valg. Det er eit valg.

Er det værre å bruke 100vis av timer av livet ditt på å spele wow, enn å bruke 100vis av timer på å lese å skrive meldinger på eit forum.

 

Hadde ikke dama di vært hekta på wow, kan hende ho hadde vært hekta på noe anna. Strikking, såpe TV, bøker. So kan ein spørre seg hadde du knust TV'n, brent bøkene, eller kastet strikketøyet.

For meg virker det som du treng ein hobby, eller interesse og. Om du ikke liker wow finn deg noe anna du kan drive med mens dama speler wow. Og avtal kvalitets tid. Ikke bare kom å krev tid når ho speler. Er du ein person som bruker all din fritid på å være samen med personer og sosialisere og aldri har noe å bli hekta på. Vel da ..........sliter du. For ønsker ho å spele wow, er hun ikke avhengig. Det er eit valg.

9388427[/snapback]

 

Jeg er på en måte enig med deg, og på en måte uenig.

 

Du sier at WoW er et spill som tar veldig mye tid, og det stemmer. Du sier også at man ikke kan få noen til å slutte som ikke vi slutt, og det stemmer også, men man kunne forsåvidt sagt akkurat det samme om røyk.

 

Jeg er ikke avhengig av diskusjon.no, men det er noe jeg liker å bruke tid på. Jeg innrømmer gladelig at jeg kan sitte flere timer og bare lese forum. Men jeg sitter ikke på skolen og gleder meg til å komme hjem å lese, jeg sitter ikke i mattetimen og tenker på hva jeg skal skrive her. Jeg vil ikke regne meg selv som avhengig, fordi jeg ikke føler noen trang til å sitte på diskusjon.no og lese.

 

Før spilte jeg WoW, og jeg innrømmer gladelig at jeg var mer eller mindre avhengig. I mattetimen kunne jeg sitte å regne ut hvor mange monster jeg måtte drepe for å komme i level 64. Jeg følte en trang til å spille. Jeg måtte spille, fordi jeg hadde lovt noen å drepe en drage.

 

Det du sier om at det er et valg, synes jeg er helt tåpelig. ALT er faen meg et valg! Selvfølgelig har du valgt å spille, men du kan være avhengig for det. Da kan du velge WoW fremfor noe annet du heller burde bruke tiden din på.

 

Og sist, men ikke minst: du kan ikke få noen andre til å slutte med noe de er avhengig av, men du kan gi dem motivasjonen til å gjøre det :)

Lenke til kommentar

Det er ein tynn balanse ja. Og det finnes tilfeller av folk som har bikket over. Og speler time etter time. Slutter på jobb og sover ved data maskinen. Og noen som dreper medspillere i RL fordi dei hadde ståle ting av dei inne i spelet. (eks Linage og diablo2)

 

Ordet avhengig blir brukt for mye. Du blir avhengig av "Drugs" basta. Sitter du i klassen og tenker på sex?. Er du da avhengig?. Tenker du på mat, er du da avhengig?.

 

Sat du på skulen og tenkte på alt du måtte gjøre i wow for å bli lvl 64, senere på dagen. Går du gjennom ditt mål for dagen. Det var eit valg du gjorde siden du trivdes akkurat da å spele wow og hadde lyst å bli lvl 64.

Sat du på skulen og tenkte gjennom, må kjøpe dei og dei matvarene, fordi du hadde lyst til å lage den og den matretten når du kom heim på kvelden. Var det eit valg. Ikke det at du var avhengig av den matretten. Spiser du same matretten kvar dag er du ikke avhengig, det er eit valg og du er ikke lei den.

 

Du blir avhengig av Drugs, stort sett alt annet er valg.

 

EDIT: minuset med wow er at det har ingen slutt. Leser du ei bok du ikke greier å legge fra deg vil du før eller siden lese gjennom den. Ei bok som aldri hadde ein slutt hadde nok blitt eit problem ja.

Du sier du er avhengig av wow? Eller kanskje litt avhengig av wow. Du gikk da på skolen, og ikke blei heime å spelte wow. For å spele wow er vel artigere enn å gå på skolen. Det var eit valg du eller dine foreldre tok/tar.

Endret av VictorMordenheim
Lenke til kommentar
Du sier at WoW er et spill som tar veldig mye tid, og det stemmer. Du sier også at man ikke kan få noen til å slutte som ikke vi slutt, og det stemmer også, men man kunne forsåvidt sagt akkurat det samme om røyk.

 

Tidligere røyker her. Har vært av og på i ein del år. Og heilt slutt i 2 år. Det var mitt valg at eg sluttet, ingen som sa at eg skulle slutte. På ein siden var Kols og kortere liv, på den andre siden fortsette å røyke, som eg trivdes godt med. No har det seg slik at det er nikotin i røyk. Eg meiner at Nikotinen i røyken, gjorde det vanskilgere for meg å slutte. Kan være feil :cool: . Og nikotin er vel ein "drug" av eit slag?

Og "drugs" blir ein avhengig av. Inntil den dagen dei stempler wow spillene med at dei innholder "drugs", avhengigskapandes medikamenter. Vil eg si at det er eit valg.

Lenke til kommentar
Det er ein tynn balanse ja. Og det finnes tilfeller av folk som har bikket over. Og speler time etter time. Slutter på jobb og sover ved data maskinen. Og noen som dreper medspillere i RL fordi dei hadde ståle ting av dei inne i spelet. (eks Linage og diablo2)

 

Ordet avhengig blir brukt for mye. Du blir avhengig av "Drugs" basta. Sitter du i klassen og tenker på sex?. Er du da avhengig?. Tenker du på mat, er du da avhengig?.

 

Sat du på skulen og tenkte på alt du måtte gjøre i wow for å bli lvl 64, senere på dagen. Går du gjennom ditt mål for dagen. Det var eit valg du gjorde siden du trivdes akkurat da å spele wow og hadde lyst å bli lvl 64.

Sat du på skulen og tenkte gjennom, må kjøpe dei og dei matvarene, fordi du hadde lyst til å lage den og den matretten når du kom heim på kvelden. Var det eit valg. Ikke det at du var avhengig av den matretten. Spiser du same matretten kvar dag er du ikke avhengig, det er eit valg og du er ikke lei den.

 

Du blir avhengig av Drugs, stort sett alt annet er valg.

 

EDIT: minuset med wow er at det har ingen slutt. Leser du ei bok du ikke greier å legge fra deg vil du før eller siden lese gjennom den. Ei bok som aldri hadde ein slutt hadde nok blitt eit problem ja.

Du sier du er avhengig av wow? Eller kanskje litt avhengig av wow. Du gikk da på skolen, og ikke blei heime å spelte wow. For å spele wow er vel artigere enn å gå på skolen. Det var eit valg du eller dine foreldre tok/tar.

9388755[/snapback]

Du og det valget ditt.

 

JA, DET ER ET VALG!

 

Da jeg spilte WoW, spilte jeg såkalt veldig "casual", kanskje en 2-4 timer dagen. Og folk flest i spillet synes at det var lite. Men jeg var avhengig. Å være avhengig av noe vil etter min mening si å ikke klare å holde seg unna noe.

 

Du kan bli avhengig av stort sett alt som finnes, og ikke kom her og si at jeg tar feil, men at det er et valg. For det er jo det du kaller et valg, men uansett om det er et valg eller ei, kan du faktisk bli avhengig av det! Arkitekten bak menneskehjernen lagde den slik at vi kan bli avhengig av ting og tang, slik er det bare. Godta det.

 

Jeg sier ikke at du ikke kan slutte med noe du er avhengig av, jeg sier bare at du faktisk kan bli avhengig av det meste. Men enkelte ting er letter å bli avhengig av enn andre. WoW kommer ganske høyt opp på den lista. Og stoff som nikotin topper den.

 

Selvfølgelig er det forskjell på hvor lett folk blir avhengige av ting, og hvor stor selvdisiplin de har. Selv vil jeg er noe midt på treet.

 

Det finnes folk som er avhengig av sjokolade. Det finnes folk som er avhengig av sex. Det finnes folk som er avhengig av spill. La oss ta spillautomater. Hvorfor hadde folk spilt bort alle pengene sine, hvis de kunne tatt det valget å gjøre noe annet som var fornuftig? Jo, de var avhengige. De klarte ikke å legge det fra seg, til tross for at all fornuft sa at de burde.

Lenke til kommentar

At man til en viss grad kan få en slags avhengighetsfølelse til et spill er godt mulig, men når det gjelder wow er dette blåst ut av alle proporsjoner av media....

Klart det finnes noen som har sluttet jobben eller skolen for å få spille mere wow.... jada det gjør det, men ikke på langt nær så mange som media vil ha det til.

Hvorfor er det spillet sin feil når noen få ikke klarer å styre seg?

Hvorfor skal wow forbys av samme grunn?

Skal vi da forby alt der det finnes en bitteliten sjanse for at en brøkdel kan bli "avhengige"?

Hva med alle fotballfanatikere som sitter hele helgene og glaner på tv, før de på søndag reiser land og strand for å få med seg kampene til favorittlagt sitt?

Skal vi da forby fotball?

Hva med alle de som sitter foran pc'n hele kveldene uten å spille wow?

Skal vi da forby internett?

Ja.... jeg vet det ble litt OT, men jeg måtte bare spørre...

Lenke til kommentar

Enig enig,,,eg har nok overdrevet ein del. Klart ein kan bli avhengig, Bare frustrert over at det er blitt hausa opp av media. Sier ein det mange nok ganger blir det sant.

 

Det er som med da rock kom-> forbydd, kassetter konfiskert. Ungdommer fekk ikke lov å danse.

 

TV-> kan ikke ramse opp alt det TV ville gjør med ungdommen og vaksne for den del.

 

Videospill-> Gjorde ungdommen voldlige, agressive, og farlige.

 

Har funne ein positiv ting med MMO spel slik som wow da, er faktisk utrulig billig å drive med. Er man singel og vil ha hus er det ikke sikkert at ein har so god råd til mye.

 

* Tall fra Statistisk sentralbyrå(SSB) viser at i fjor var det 900.000 single i Norge. Ensliges landsforbund opererer med et tall på 800.000, fordi de ikke tar med de yngste ungdommene som bor hjemme.

 

* Undersøkelser gjennomført av Statistisk sentralbyrå viser at enslige sliter mer økonomisk, har dårligere helse og større psykiske problemer enn de som lever i parforhold.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri spilt World of Warcraft og jeg har heller aldri prøvd å skjønne meg på det, har ikke lest om det og vil det heller ikke. Jeg liker ikke blizzard og den politikken dem fører. Dem er noen grådige svin.

 

men til poenget, kan ikke du sette deg ved en annen datamaskin og knuse henne i spillet, sånn at hun til slutt blir så forbanna at hun legger det på hylla.

 

En annen ting du kan gjøre er å legge inn virus på datamaskina eller en trojansk hest, så fjernstyrer du maskina og plager henne litt i ny og ne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...