Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

dama spiller bare wow


Gjest leimeg19

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri spilt World of Warcraft og jeg har heller aldri prøvd å skjønne meg på det, har ikke lest om det og vil det heller ikke. Jeg liker ikke blizzard og den politikken dem fører. Dem er noen grådige svin.

 

men til poenget, kan ikke du sette deg ved en annen datamaskin og knuse henne i spillet, sånn at hun til slutt blir så forbanna at hun legger det på hylla.

 

En annen ting du kan gjøre er å legge inn virus på datamaskina eller en trojansk hest, så fjernstyrer du maskina og plager henne litt i ny og ne.

9395677[/snapback]

Jaa..... legge inn virus på maskina hennes er jo en voksen approach.....

Det løser helt sikkert alle problem :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med alle de som sitter foran pc'n hele kveldene uten å spille wow?

Skal vi da forby internett?

9395407[/snapback]

Jeg er ikke for å forby WoW på noen måte, da det bare er et dataspill.

 

Men det som gjør WoW så spesielt, er at det er utrolig tidkrevende, samtidig som du blir fanget i et sosialt nettverk, pluss at det gir deg en god følelse av å ha oppnådd noe hver gang du kommer til en ny level eller får tak i et nytt sverd.

 

Av de du kjenner inne i spillet blir det forventet at du spiller flere timer hver eneste dag, om ikke du er på ferie eller noe.

 

Poenget er at WoW er mer vanedannende enn å legge kabal og lese nettavisa, samtidig som at det er forferdelig mye mer tidkrevende enn diskusjon.no og msn.

 

Hvis det er noe en liker å drive med, skal en få lov til det etter min mening, for all del. Men av de som spiller WoW er det faktisk mange som har lyst å slutte, men som ikke får det til.

 

Det er enkelte som prioriterer WoW foran venner og ting som en skulle tro var viktigere, og som har problemer med å komme seg inn i det virkelige liv når de bestemmer se for å slutte med WoW.

 

Jeg sier ikke at dette ikke kan sies om andre ting, bare at WoW er lett vanedannende. Om du bestemmer deg for å slutte med WoW, bestemmer du deg også for å si farvel til mange gode venner.

 

Jeg har mange ganger tenkt på WoW som en uendelig lang spennende bok; du klarer ikke å legge det fra deg, men i stedet for å ha en slutt som en bok, slutter det aldri.

Lenke til kommentar

Hvis du skal nyte spillet til det fulle hva det er verdt går det utover det sosiale livet ditt.

 

Det er ikke noe å legge bak en stein at wow er sinnsykt avhengihetsskapende.

 

Men til trådstarter hvis det tar for masse tid, da er det eneste du kan gjøre er å prate med henne om det, og si at forholdet ikke vil fungere hvis hun ikke satser mere på det. Tror ikke det er noe annet du kan gjøre, og det er egentlig ikke noe mere å diskutere.

 

Og dere wow addicts..

Trust me, jeg har bred erfaring med wow avhengihet, og det eneste du kan gjøre er å slutte å spille det helt, for du vil altid ha det hengende bak i hodet ditt uansett, dom du bare spiller "litt".

 

Og så hva om du gjør noe noen få timer i uka med kompissene dine som sikkert også spiller wow.... Hva prater dere om? Tror wow er et ganske hett diskusjons tema. (been there, done that)

 

Og dere som er uenig med meg, dere tar feil!

Jeg tenkte helt likt før som dere gjør nå, og du vil endre ditt syn og se hvor mye det fucka opp livet ditt først en stund etter du slutta.

Først da ser du hva du har gått glipp av, for tross alt, en avhengi har ikke lyst til å slutte med dopet sitt.

Endret av LeanFear
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V
...

9458086[/snapback]

 

En liten bit av meg dør hver gang noen snakker om WoW som en sykdom. Liker du spillet, spill. Liker du det ikke, slutt. Har du viktigere ting å prioritere, prioriter!(Her har trådstarter tapt).

 

Og dere som er uenig med meg, dere tar feil!

Niiice, du er voksen. Spilte WoW i ett år, litt på litt av. En dag bare bestemte jeg meg for å slutte. Dette var for 1/2 år siden.

 

Først da ser du hva du har gått glipp av, for tross alt, en avhengi har ikke lyst til å slutte med dopet sitt.

Godt argument innen diskusjonen for RUSAVHENGIGHET.

Bør en gamer slutte med spillet ditt for han liker å spille det?

 

Grow up!

Lenke til kommentar

Hele problemet her ligger jo i kommunikasjon da..

 

Dere snakker for lite samme.. du må si rett ut hva du mener om det.. Du har sikkert prøvd.. men neppe prøvd nok.

 

Det er trossalt en interesse hun har, men kanskje den interessen er gådd for langt? Går utover andre ting? Og da må hun jo få hjelp til å kutte det ut.. og da er jo du en av de som bør kunne hjelpe henne..

 

Men du må bare forsiktig presse henne litt til å prate.. ta henne med ut på noe.. ett eller annet.. bare ikke sitt inne..

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
Hva med alle de som sitter foran pc'n hele kveldene uten å spille wow?

Skal vi da forby internett?

9395407[/snapback]

Jeg er ikke for å forby WoW på noen måte, da det bare er et dataspill.

 

Men det som gjør WoW så spesielt, er at det er utrolig tidkrevende, samtidig som du blir fanget i et sosialt nettverk, pluss at det gir deg en god følelse av å ha oppnådd noe hver gang du kommer til en ny level eller får tak i et nytt sverd.

 

Av de du kjenner inne i spillet blir det forventet at du spiller flere timer hver eneste dag, om ikke du er på ferie eller noe.

 

Poenget er at WoW er mer vanedannende enn å legge kabal og lese nettavisa, samtidig som at det er forferdelig mye mer tidkrevende enn diskusjon.no og msn.

 

Hvis det er noe en liker å drive med, skal en få lov til det etter min mening, for all del. Men av de som spiller WoW er det faktisk mange som har lyst å slutte, men som ikke får det til.

 

Det er enkelte som prioriterer WoW foran venner og ting som en skulle tro var viktigere, og som har problemer med å komme seg inn i det virkelige liv når de bestemmer se for å slutte med WoW.

 

Jeg sier ikke at dette ikke kan sies om andre ting, bare at WoW er lett vanedannende. Om du bestemmer deg for å slutte med WoW, bestemmer du deg også for å si farvel til mange gode venner.

 

Jeg har mange ganger tenkt på WoW som en uendelig lang spennende bok; du klarer ikke å legge det fra deg, men i stedet for å ha en slutt som en bok, slutter det aldri.

9458001[/snapback]

"Men det som gjør WoW så spesielt, er at det er utrolig tidkrevende, samtidig som du blir fanget i et sosialt nettverk"

- Det er akkurat så tidkrevende som du selv gjør det til....

Fanget i et sosialt nettverk??

Når i huleste ble det feil å skaffe seg venner? Man blir "fanget" på samme måte man blir "fanget" i det sosiale nettverket til f.eks en fotballklubb.... om man velger det.

 

"Av de du kjenner inne i spillet blir det forventet at du spiller flere timer hver eneste dag, om ikke du er på ferie eller noe."

- Tullprat..... kommer helt an på hva slags guild du er i.... er du i en hardcore raidguild så kanskje, men i de aller fleste av dem også blir man enige om når man skal gjøre noe.....

 

"Hvis det er noe en liker å drive med, skal en få lov til det etter min mening, for all del. Men av de som spiller WoW er det faktisk mange som har lyst å slutte, men som ikke får det til."

- Har spilt dette spillet i 2 år og mange av de jeg spilte sammen med i starten har slutta, men ennå ikke hørt noen som har lyst til å slutte, men ikke får det til..... og tro meg.... som gm i en ganske brukbart stor guild snakker man med ganske mange...

 

Edit: Leif

Endret av Jaytee71
Lenke til kommentar
Hvis du skal nyte spillet til det fulle hva det er verdt går det utover det sosiale livet ditt.

 

Det er ikke noe å legge bak en stein at wow er sinnsykt avhengihetsskapende.

 

Men til trådstarter hvis det tar for masse tid, da er det eneste du kan gjøre er å prate med henne om det, og si at forholdet ikke vil fungere hvis hun ikke satser mere på det. Tror ikke det er noe annet du kan gjøre, og det er egentlig ikke noe mere å diskutere.

 

Og dere wow addicts..

Trust me, jeg har bred erfaring med wow avhengihet, og det eneste du kan gjøre er å slutte å spille det helt, for du vil altid ha det hengende bak i hodet ditt uansett, dom du bare spiller "litt".

 

Og så hva om du gjør noe noen få timer i uka med kompissene dine som sikkert også spiller wow.... Hva prater dere om? Tror wow er et ganske hett diskusjons tema. (been there, done that)

 

Og dere som er uenig med meg, dere tar feil!

Jeg tenkte helt likt før som dere gjør nå, og du vil endre ditt syn og se hvor mye det fucka opp livet ditt først en stund etter du slutta.

Først da ser du hva du har gått glipp av, for tross alt, en avhengi har ikke lyst til å slutte med dopet sitt.

9458086[/snapback]

Jeg er uenig med deg, og jeg tar ikke feil :tease:

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller virker det som om du er ute etter å kverulere? Kverulering skal bli ;)

"Men det som gjør WoW så spesielt, er at det er utrolig tidkrevende, samtidig som du blir fanget i et sosialt nettverk"

- Det er akkurat så tidkrevende som du selv gjør det til....

Det er akkurat så tidkrevende som du selv gjør det til, ja. Men skal du få noe som helst ut av spillet, må du faktisk spille en del. Og om du skulle nå topplevel og starte med raiding, vil det bare kree at du spiller enda mer. Om ikke bare for å raide for å skaffe potions og scrolls og reagents.

  Fanget i et sosialt nettverk??

  Når i huleste ble det feil å skaffe seg venner? Man blir "fanget" på samme måte man blir "fanget" i det sosiale nettverket til f.eks en fotballklubb.... om man velger det.

Det er ikke noe i veien med å skaffe seg nye venner, men det gjør det betydelig vanskeligere å slutte. Det eneste som gjorde at jeg i det hele tatt gadd å spille det siste halve året jeg spilte var alle vennene jeg hadde. Som sagt så er det ikke sikkert det gjelder deg, men kanskje det gjelder dama som denne tråden egentlig handler om?

"Av de du kjenner inne i spillet blir det forventet at du spiller flere timer hver eneste dag, om ikke du er på ferie eller noe."

- Tullprat..... kommer helt an på hva slags guild du er i.... er du i en hardcore raidguild så kanskje, men i de aller fleste av dem også blir man enige om når man skal gjøre noe.....

Jeg gjorde det vel ikke klart nok at jeg mente nettopp de som er med i engasjerte raidingguilds. Det er jo faktisk mange som er med i de guildene også.

"Hvis det er noe en liker å drive med, skal en få lov til det etter min mening, for all del. Men av de som spiller WoW er det faktisk mange som har lyst å slutte, men som ikke får det til."

- Har spilt dette spillet i 2 år og mange av de jeg spilte sammen med i starten har slutta, men ennå ikke hørt noen som har lyst til å slutte, men ikke får det til..... og tro meg.... som gm i en ganske brukbart stor guild snakker man med ganske mange...

Ganske mange. Men du må tenke på at ditt guild sikkert representerte de spillerne som var interessert i et vanlig liv i tillegg til WoW. Du finner sikkert en betydelig større andel i mer hardcore guilds. Kanskje prosenten er lav, ja, men med tanke på at over 7 millioner spiller WoW blir det en del til slutt.

 

Det LeanFear skriver er basert på hans egne personlige erfaringer, og selv om du ikke har det sånn, eller noen andre i det guildet ditt, er jeg helt sikker på at det er flere som har hatt det som LeanFear.

 

Det er en ting du bør akseptere at enkelte lar WoW gå lenger enn det er for dems eget beste, selv om du kanskje ikke vil at det skal være sant.

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller virker det som om du er ute etter å kverulere? Kverulering skal bli ;)
"Men det som gjør WoW så spesielt, er at det er utrolig tidkrevende, samtidig som du blir fanget i et sosialt nettverk"

- Det er akkurat så tidkrevende som du selv gjør det til....

Det er akkurat så tidkrevende som du selv gjør det til, ja. Men skal du få noe som helst ut av spillet, må du faktisk spille en del. Og om du skulle nå topplevel og starte med raiding, vil det bare kree at du spiller enda mer. Om ikke bare for å raide for å skaffe potions og scrolls og reagents.

  Fanget i et sosialt nettverk??

  Når i huleste ble det feil å skaffe seg venner? Man blir "fanget" på samme måte man blir "fanget" i det sosiale nettverket til f.eks en fotballklubb.... om man velger det.

Det er ikke noe i veien med å skaffe seg nye venner, men det gjør det betydelig vanskeligere å slutte. Det eneste som gjorde at jeg i det hele tatt gadd å spille det siste halve året jeg spilte var alle vennene jeg hadde. Som sagt så er det ikke sikkert det gjelder deg, men kanskje det gjelder dama som denne tråden egentlig handler om?

"Av de du kjenner inne i spillet blir det forventet at du spiller flere timer hver eneste dag, om ikke du er på ferie eller noe."

- Tullprat..... kommer helt an på hva slags guild du er i.... er du i en hardcore raidguild så kanskje, men i de aller fleste av dem også blir man enige om når man skal gjøre noe.....

Jeg gjorde det vel ikke klart nok at jeg mente nettopp de som er med i engasjerte raidingguilds. Det er jo faktisk mange som er med i de guildene også.

"Hvis det er noe en liker å drive med, skal en få lov til det etter min mening, for all del. Men av de som spiller WoW er det faktisk mange som har lyst å slutte, men som ikke får det til."

- Har spilt dette spillet i 2 år og mange av de jeg spilte sammen med i starten har slutta, men ennå ikke hørt noen som har lyst til å slutte, men ikke får det til..... og tro meg.... som gm i en ganske brukbart stor guild snakker man med ganske mange...

Ganske mange. Men du må tenke på at ditt guild sikkert representerte de spillerne som var interessert i et vanlig liv i tillegg til WoW. Du finner sikkert en betydelig større andel i mer hardcore guilds. Kanskje prosenten er lav, ja, men med tanke på at over 7 millioner spiller WoW blir det en del til slutt.

 

Det LeanFear skriver er basert på hans egne personlige erfaringer, og selv om du ikke har det sånn, eller noen andre i det guildet ditt, er jeg helt sikker på at det er flere som har hatt det som LeanFear.

 

Det er en ting du bør akseptere at enkelte lar WoW gå lenger enn det er for dems eget beste, selv om du kanskje ikke vil at det skal være sant.

9469406[/snapback]

Jeg har hatt topplvl-chars i snart ett år..... og ennå ikke raida en eneste gang.... vil likevel påstå at mine chars er ganske godt utstyrt :)

Mange har mast på meg om å bli med på raids... da spesielt Kara, om det sier dere noe, men jeg verken gidder eller har tid :)

Poenget mitt er at man slettes ikke trenger å bruke time etter time hver eneste kveld, men heller fordele det litt over lengre tid :)

Jeg ville bare med min kverulering påpeke at veldig mange har veldig lett for å dra alle wow-spillere under en kam....

Såklart det finnes spillere der ute som har fått problemer p.g.a spillinga..... på akkurat samme måte som det finnes fotballsupportere/spillere som har fått problemer med sitt liv fordi fotballen opptar for mye av deres tid....

Men er det noen, bortsett fra deres evt. samboere som ber dem å kutte ut fotballen fordet? Nope..... Er det noen som kaller dem avhengige fordet? Nope....

 

Edit:Leif

Endret av Jaytee71
Lenke til kommentar

jeg kom over denna posten nå, har ikke sett på den på flere uker,

 

må si jeg lo høyt da jeg leste alle postene! haha jeg har aldri sett på makan til fjortis svar!

 

probleme er egentlig at når hun spiller wow, så blir hun sittene hele dagen og hun rører jo kun musklene i fingrene sine i løpe av 1 dag!

 

en dag jeg hadde vært på ferie i sommer, så kom pappa og dama får å hente meg, men til min store overaskelse så hadde jo mamma klarte å drat til oslo og glemt at jeg kom hjem den dagen, så da vi kom hjem så måtte jeg å pappa løfte dama opp på værandaen sånn at hun kunne gå på taket å hoppe igjenom et vindu, da hun kom løpene ned trappa var hun SÅÅÅ anpusten og hun hosta å haraka å fikk faen ikke puste! pappa fikk jo shock, og fortalte henne at han hadde hatt en dame en gang med samme problem, eneste man kan gjøre er å trene hard sa han, så forklarte han henne at hun var i ELENDIG form, ja det kan jeg bekrefte, hun klarte jo ikke løfte 5 kg manualene mine en gang :dontgetit: derfor er jeg mest bekymra for helsa hennes enn wow spillinga! men også pga wow, men vi ble ening om at hun ikke skulle spille wow på noen mnd.. og det gjorde hun ikke heller :) men så begynte skolen å da måtte hun flytte til nordland får å studere, og etter 2 uker der opp, så ble det slutt melom oss,

 

jeg skulle ringe til henne får å høre åssen det gikk, som jeg altid plæier å gjøre 3 ganger om dagen, men da fortalte hun at hun hadde fått en psykisk knekk, men hun ville ikke si hva der var. så jeg har egentlig sitti i nesten 2 uker med vondt i magen, men sist fredag var jeg så bra i hode å i sinnet at jeg bestemte meg får å slå opp! hun gjorde ikke forholdet bedre med å si spydige komentarer og være frekk! jeg skal si jeg ble glad da det var over! nå er jeg ikke deppa lenger! jeg kan kose meg MAX! di siste ukene var så fæle at jeg nesten kunne tatt liva av meg! noe mere skuffende dama har jeg ikke vært sammen med! så i høst ferien kommer hun å henter alle tinga sine! digg å bli kvitt den familien der! eneste jeg er litt redd får er at hun skal sende broren sin på meg! haha, han er litt skummel, han har vært i retten flere ganger fordi han har banka opp andre! utrolig!

 

kan jeg ikke si at jeg har mista noe STORT tap! men jeg er lykkelig som ikke er sammen med henne lenger!

 

men en ting jeg vil si: hun har fortalt meg at hun har vært sammen med en del gutter, og vær gang det har skjert seg, så har guttene slått opp, og alle xsene hennes mener at hun må ta seg sammen, jeg å har sakt det til henne! når 5 persjoner som har vert sammen med henne sier det.. så ENDA NEKTER hun for at det er noe galt med HENNE! det er utrolig! å denne diskusjonene har vi hatt mange ganger!

 

også er det dette med barn da, hun er 22 nå og jeg er 19, og hun vil ha unge nå, da sa jeg at jeg vil ikke ha unge enda! det er for di jeg vil at ungen skal vokse opp med foreldre som har jobb og utaning! og når ingen av oss har det så nekter jeg å fø opp ungen på sosialen!

 

også mener hun at man IKKE kan bli gravid når ikke gutten kommer inni henne... ehh jo! gutten skvetter altid litt.. er ikke sånn at når jeg akurat kommer så skal jeg ta den ut å spurte på senga.. hun kan alike vel være gravid!

 

vi har hatt sånne diskusjoner mange ganger.. å ja.. jeg er bare glad det er over!

 

 

vet ikke om dere ville ha fød opp ungen deres på sosen jeg? men jeg ville iallefall hatt en jobb før jeg skaffa meg unge!

 

et tips til dere som har wow kjærester som nekter å slutte.. DUMP DEM! ikke vært å være sammen med en som bruker 10 % av tiden sin på deg og 90 % av tiden sin på wow å andre ting!

 

 

Moderator kan stenge denne posten så fort som mulig! takk

Lenke til kommentar
må si jeg lo høyt da jeg leste alle postene! haha jeg har aldri sett på makan til fjortis svar!

Så fint at du fortsetter den trenden med en komplett uleselig post, da.

 

et tips til dere som har wow kjærester som nekter å slutte.. DUMP DEM! ikke vært å være sammen med en som bruker 10 % av tiden sin på deg og 90 % av tiden sin på wow å andre ting!

9477611[/snapback]

Men søren, da, mann, skal hun ikke få noe privatliv i det hele tatt?

Lenke til kommentar
må si jeg lo høyt da jeg leste alle postene! haha jeg har aldri sett på makan til fjortis svar!

Så fint at du fortsetter den trenden med en komplett uleselig post, da.

 

et tips til dere som har wow kjærester som nekter å slutte.. DUMP DEM! ikke vært å være sammen med en som bruker 10 % av tiden sin på deg og 90 % av tiden sin på wow å andre ting!

9477611[/snapback]

Men søren, da, mann, skal hun ikke få noe privatliv i det hele tatt?

9480243[/snapback]

 

Privatliv er én ting, men når partneren vil tilbringe 90% av tiden sin med et føkkings dataspill, er det bare å ditche hele forholdet. Ingen får noe ut av det.

Lenke til kommentar

Okeii..

 

Om du faktisk knuste cdene hennes, da vil jeg jo si at det er jævlig dårlig gjort da.

Kanskje dette bare er en fase hun går igjennom, det er verdt å snakke om det. Jenter liker gutter som tar initiativ til å snakke sammen.

Og hører hun ikke på deg, så er det bare bullshit. For om hun er like glad i deg som du er i henne, da skal det ikke være noe problem for henne og høre på deg.

For da må jo du bety mye for henne.

 

Men, om hun fortsatt ikke vil slutte.

Da ber du henne ta et valg, deg eller spillet..

 

jeg personlig har hatt erfaring med dette, men var ikke jeg som var i denne situasjonen. Men kompisen min, han hadde spilla det litt og litt, men plutselig ble han så avhengi at det tok over livet hans, han mista skoleplasse, dama og bandplassen.

Lenke til kommentar
Privatliv er én ting, men når partneren vil tilbringe 90% av tiden sin med et føkkings dataspill, er det bare å ditche hele forholdet. Ingen får noe ut av det.

9480270[/snapback]

Det var nok ikke det han skrev. Det stod at hun bruke 90% av tiden sin på "wow å (gjetter på at det skal være en "og" der, men om jeg tar feil er det bare å si ifra, da argumentet mitt faller i grus) andre ting."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...