Gå til innhold

Billigste skjermkort til BF2 ! Full grafikk !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da burde du nesten oppgi hvilken skjermoppløsning du skal kjøre, høyere oppløsninger gir høyere krav til grafikkort.

Vil annbefale deg å se på disse:

Geforce 8800GTS ca. 2200/ 2800 kr.

Radeon X1950XT 256 MB ca. 1500 kr.

Radeon X1950Pro ca. 1150 kr.

8800 GTS finnes med både 320 og 640 mb ram, du trenger ikke 640 mb med mindre du har ganske høy oppløsning, 1680*1050 og oppover.

Denne guiden gir en pekepinn på hvordan disse yter, alle tre er blant de med mest ytelse pr. krone.

Dog er jeg usikker på hvor høyt du må for å makse alt i BF2, men alle kortene vil sparke fra ganske kraftig. Om du kan kjøre maks innstillinger handler jo også litt om hvordan resten av PCen er, lite vits i å kjøpe skjermkort som er utrolig mye bedre enn resten av PCen. Bare å poste specs hvis du lurer.

Også er det de billigste kortene du finner i disse linkene som vil gi mest ytelse pr. krone, de aller fleste kortene du finner der er basert på GPU produsentens design, og de er derfor helt like, med unntak av dekor og hva som følger med, de som er anderledes, er gjerne for dyre til å være verdt det.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

Takk for detaljert svar watercool:) ! :yes:

Jeg har ikke så god pc nå, men jeg planlegger og oppgradere og derfor prøver jeg og lage meg en pekepinn til hvor mye det kommer til og koste for hele oppgraderingen.

( Vil bare legge til at ved oppgradering så vil jeg ikke gjøre mulig SLI eller Crossfire )

Jeg har nå i pcen:

- Intel Pentium 4 3.2GHz

- Hovedkort ( standar HP )

- 1024MB DDR2 ram ( hastighet ukjent )

- ATI X1900GT 256MB

- Ikke noen strømforsyning ( den er puffa ) :(

- DVD rom

Og ellers ikke noe spesielt.

Jeg planlegger og kjøre spill i oppløsningen 1024 x 1024 ( <--ca størrelse ) eller større.

Fant en bruker annmeldelse på Radeon X1950Pro 512MB på hardware.no.

Spill som BF2 funker fett med høyest grafikk.

Jeg er ikke sikker på det andre han har i pcen sin da. Men kortet til 1200 klarer iallefall spillet :D

Peace :mrgreen:

Endret av -Unabomber-
Lenke til kommentar

x1950PRo holder i massevis, hvertfall i oppløsningen du nevner. Men sannsynligvis trenger du mer RAM! I såpass lav res klarer tilogmed mitt 7600gs BF2 med maks settings, men det gikk ikke da jeg bare hadde 1GB med RAM. Hvis spillet går ujevnt og harddisken jobber som besatt mens du spiller, bør du stappe inn hvertfall 512MB ekstra :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja, hvor god fps man vil ha er også verd å tenke på. Du ser ikke flere bilder per sekund enn det oppdateringsfrekvensen på skjermen er satt til, men det er likevel kjekt at systemet har litt ekstra kapasitet til å kjøre den fps-en helt stabilt :) Jeg tror omtrent alle skjermkort som er bedre enn mitt kan kjøre over 80fps i den oppløsningen.

Endret av Pellick
Lenke til kommentar

Egenskaper for skjerm -> Avansert -> Skjerm.

Har du LCD-skjerm vil den kunne vise 60 eller 75Hz avhengig av oppløsningen. Om spillet holder en FPS som er høyere enn antall Hz på skjermen så er systemet raskt nok.

Da kan du også gjerne slå på vertikal synk, som låser FPS til skjermens Hz og forhindrer "tearing" i raske scener :)

Lenke til kommentar

Når bildet i korte øyeblikk ser sånn ut når du snur deg fort:

tearing.jpg

Altså at du får noen "halve" bilder når det er rask bevegelse på skjermen. Det skjer i mange spill når skjermkortet mater skjermen med høyere fps enn det skjermen har i oppdateringshastighet. Så lenge skjermen mottar nøyaktig så mange bilder den kan vise, oppstår ikke "tearing" :) Sånn noenlunde enkelt fortalt.

Endret av Pellick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...