Gå til innhold

Prisfall???


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fulgt med litt tidligere år, og har da erfart at det som regel er lite prisnedgang i januar måned.

 

Nyhetene som kom før jul holder seg sånn tålige stabile ut nesten hele januar, men begynner å falle i slutten av mnd og begynnelsen av neste.

Da er jo nye nyheter på gang.

Det er i hvertfall min erfaring.

Hilsen Ac-Cobra

Lenke til kommentar

Har også tenkt å oppgradere litt (nok til at meg får ny boks, på eget rom....). Skal også mekke litt nettverk, slik at jeg kan dele printer og internett-tilgang med småsøstrene mine og mamma'n min...

Ny skjerm blir nok i januar... Resten i slutten av januar, eller i begynnelsen av februar... Spørs hvor fort alle pengene kommer til rette... (Fra ymse jobber og slikt...)

Lenke til kommentar

Quote:


RPA skrev (2002-01-02 11:21):

Viss dere skal ha sdram så kjøp uorginal uten merke fra komplett !!!


Har en på 512mb å kan kjøre den på cl2-2-2 på mitt Abit Kt7a-raid. alle instillinger i bios er på max og alt er stabilt.


 

Yes, da har du utvilsomt vært heldig, men poenget med uoriginal er at man kan få "hva som helst" da. Ikke sikkert alle er like heldige som deg. Hva står det på brikken din? Produsent?

Lenke til kommentar

har selv kjøpt to stykk NoName 256mb sdram brikker.

i følge maskinen selv er brikkene 2-3-3 og det er lite jeg kan gjøre ellers med dem, da jeg overklokker en del blir maskinen ustabil vis jeg prøver å sette cas/ras til 2-2-2.. funker fint med 2-3-3 da. kan ikke klage :smile:

har ikke prøvt med 2-2-2 med orginal 133mhz minne klokke, men tenker at det burde gå fint :smile:

 

en annen ting ang. minne

 

hva er raskest?

klokket ram til 111mhz (1/4 av 148) og cas/ras på 2-2-2

ELLER

klokket ram til 148mhz og cas/ras på 2-3-3

??

 

[ Denne Melding var redigert av: Prelude på 2002-01-03 00:01 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Prelude skrev (2002-01-03 00:00):

hva er raskest? klokket ram til 111mhz (1/4 av 148) og cas/ras på 2-2-2

ELLER

klokket ram til 148mhz og cas/ras på 2-3-3


Hvorfor ikke finne det ut selv? :smile:

 

Jeg vil nok tro 148/2-3-3 er EN GOD DEL raskere ja.

 

PS: Mener du at 1/4 av 148 er 111? :wink:

Lenke til kommentar

Chipsettfabrikantene Asia hadde en fin åpning på børsen på nyåret, det kan jo føre til at prisene synker litt... I tillegg er €uro'n kommet nå, det får kanskje europeerene til å øke kjøpelysten og bruke den nye valutaen sin litt, det er jo også positivt, så får nå håpe at i alle fall RAM'en kan miste litt pris :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-02 20:37, joker skrev:

har også en 512 noname fra komplett som også går fint i 2 - 2 - 2


er foresten MTEC..


 

Mtec har jeg hatt DÅRLIG erfaring med! Jeg fikk feilvare fra Topline og de sa at M-tec var bedre enn apacher... de ville ikke kjøre på 135mhz 3-3-3 engang... apacher får jeg opp i 145mhz 2-2-2 hvis ikke mer!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-03 01:49, Howard skrev:

Quote:


Prelude skrev (2002-01-03 00:00):

hva er raskest? klokket ram til 111mhz (1/4 av 148) og cas/ras på 2-2-2

ELLER

klokket ram til 148mhz og cas/ras på 2-3-3


Hvorfor ikke finne det ut selv? :smile:

 

Jeg vil nok tro 148/2-3-3 er EN GOD DEL raskere ja.

 

PS: Mener du at 1/4 av 148 er 111? :wink:

 

 

 

errmm.. jeg mente 3/4.. :grin:

 

jeg har lest på ei hw side der det stod f.eks ved å kjøre minnet på 133 2-2-2 var noe raskere enn å kjøre minnet på 155 3-3-3, så derav spørsmålet..

 

/me vil sjekke dette.. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...