naturfotograf Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Hei. Har lest tidligere tråder på forumet, og prøvd å laste ned noen linker, men dette får jeg rett og slett ikke til... Jeg er en Photoshopnerd, som nok ikke er helt inne på nedlastinger og installering på telefoner. Kan noen velvillige sjeler være så snill å forklare meg, gjerne steg for steg, hvordan jeg laster ned en phonepad til sms, og innstallerer denne på telefonen min. Jeg ville blitt evig taknemlig for å slippe å skrive sms med denne "pinnen". Forøvrig er mitt intrykk av htc touch bra, men den kunne nok vært litt kjappere på en del ting. Tar f.eks litt tid å vise bilder, vidoe osv, men jeg er fornøyd. Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hei. Har lest tidligere tråder på forumet, og prøvd å laste ned noen linker, men dette får jeg rett og slett ikke til... Jeg er en Photoshopnerd, som nok ikke er helt inne på nedlastinger og installering på telefoner. Kan noen velvillige sjeler være så snill å forklare meg, gjerne steg for steg, hvordan jeg laster ned en phonepad til sms, og innstallerer denne på telefonen min. Jeg ville blitt evig taknemlig for å slippe å skrive sms med denne "pinnen". Forøvrig er mitt intrykk av htc touch bra, men den kunne nok vært litt kjappere på en del ting. Tar f.eks litt tid å vise bilder, vidoe osv, men jeg er fornøyd. 9214896[/snapback] Hei naturfotograf! Jeg er en "velvillig sjel" som vanligvis poster i den store tråden om HTC Touch, der er det også mange andre som har mye erfaring med Touch. Jeg ville tro at du får best hjelp om du stiller spørsmålet i den tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=777130&st=0 Men, om du forklarer meg hvor det stopper opp for deg så skal jeg hjelpe deg også i denne tråden ... Får du ikke til å laste ned filen til PC'n eller har du problemer med å innstalere på mobilen? Du vet vell også om at du meget enkelt kan overklokke Touch, det har svært mange gjort med gode resultater. Siden du er "Photoshopnerd" kan du kanskje hjelpe noen "Touchnerder" med å optimalisere et software fullskjerm tastatur. Det finnes flere, men ett er favoritten, og det kan bli ennå bedre, om noen kan hjelpe med å fikse det litt i Photoshop? Tobias Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Skal forsøke å tolke hva du spør om.. Hei. Har lest tidligere tråder på forumet, og prøvd å laste ned noen linker, men dette får jeg rett og slett ikke til... Hva slags link trykker du på..?? Hva mente du...laste ned noe ? Jeg er en Photoshopnerd, som nok ikke er helt inne på nedlastinger og installering på telefoner. Kan noen velvillige sjeler være så snill å forklare meg, gjerne steg for steg, hvordan jeg laster ned en phonepad til sms, og innstallerer denne på telefonen min. Jeg ville blitt evig taknemlig for å slippe å skrive sms med denne "pinnen". Mulig jeg har misforstått ditt spørsmål fullstendig.. Først litt grunnleggende... Installasjonsfiler kommer i 2 versjoner: .EXE-filer skal kjøres på PC med telefon tilkoblet PC via USB-kabel (Activesync installert på PC) - eller .CAB-fil som kopieres manuelt over på telefon og kjøres der. I tillegg kan en enkelt applikasjon kopieres over og kjøres direkte på telefon. Ok, det er i utgangspunktet 3..måter å få appikasjoner/filer inn på en PDA: 1) Koble telefon til PC vha USB-kabel, ha Microsoft Activesync eller Windows Mobile Device Center (hvis du har Vista), deretter kopiere filer over til telefonen fra din PC 2) Laste filer direkte ned i fra internett dersom du får surfet ut med den via GPRS (som ligger til grunn for å sende/motta data på en PDA med telefon 3) Kopiere filer til minnekort plassert i en minnekortleser/skriver tilkoblet PCen, og deretter sette minnekort i telefonen Hvis du velger 1 - som er den mest vanlige - så MÅ Activesync være installert på din PC. Til PCen kan du jo laste ned masse rart og så overføre til telefonen. Activesync 4.2/4.5 finner du på www.microsoft.com/windowsmobile - eller på CD som fulgte med telefonen. Når Activesync er installert kobles telefon til PC med USB-kabel, PC/Activesync finner telefon - og man får mulighet til å opprette et partnerskap mellom PC og telefon. En veiviser vil poppe opp og du kan velge hva du ønsker å utveksle av info mellom PC/Telefon, f.eks kontakter, e-post, kalender, etc. Du må ha Outlook installert på PC for å få synkronsiert slik info + Activesync installasjon kan begynne å hoste hvis du ikke har Outlook installert. Hvis du avbryter denne veiviseren vil Activesync være i såkalt Guest modus. Du kan da trykke på knappen Utforsk i Activesync vinduet - og da vil du få opp en utforsker med kataloger, etc. på telefonen. Dobbeltklikker du på det oransje telefon-ikonet er du på "rota" på din telefon. Du kan kopiere inn filer direkte her, legge de under My Document/etc. Hvis du velger nr. 2 ovenfor - å laste ned filer direkte i fra internett så er det litt..vel, jeg ville kun brukt denne metoden for f.eks å installere programmer som kommer i såkalt .CAB-format. Dette er filer som automatisk pakker seg ut på en Windows Mobile telefon og installasjon kjøres. Som regel bruker man GPRS - og ikke telefon tilkoblet PC (med The Internet i Connection Settings) for å surfe med telefonen, og da vil man jo ved bruk av GPRS betale for all data som lastes ned og sendes ut. Wlan kan man jo bruke litt mer økonomisk Å kopiere filer til minnekort og så bruke minnekort i telefon er jo en omstendelig måte å få filer inn på telefonen. I såfall må man bruke Start->Programmer->Filutforsker og velge Memory Card fra der det som regel står My Device. Windows Mobile er slik at man blandt annet kan erstatte det virtuelle tastaturet (SIP - Software Input Panel) med andre versjoner. Forsøk å skrive "wm6 sip download" i www.google.com. Phone Pad - har ikke vært borti at det er så mange slike, vet ikke om Phone Pad er nøyaktig det satte som et virtuelt tastatur - men med bare forskjellige "pekere" (GUIDs) i Registry (intern database på telefon der alle innstillinger for telefon, operativsystem og applikasjoner ligger). Regner med det. Ut i fra dette du skriver om å skrive sms uten pinnen...regner med du vil ha et tastatur med litt store taster ? Søk på google etter "htc touch sip" f.eks. Kanskje du finner noe Mulig jeg var helt på jordet..men men Forøvrig er mitt intrykk av htc touch bra, men den kunne nok vært litt kjappere på en del ting. Tar f.eks litt tid å vise bilder, vidoe osv, men jeg er fornøyd. 9214896[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå