Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forslag 4-takter 50cc?


l_man

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

finnes det? 2 takter = 1 omdreining for hver gang stempelet går rundt.

4 takter= 2 omdreininger for hver gang stempelet går rundt.

 

forstått det sånn at 1 stempel er 2 takter og

ved 2 eller 4 stempler i motoren så er det 4 takter

 

ser 1 stempels crossere opp til 450ccm som er 2 taktere. alt over 1000 er vel det en kaller garantert 4 takter.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
ser 1 stempels crossere opp til 450ccm som er 2 taktere. alt over 1000 er vel det en kaller garantert 4 takter.

9216473[/snapback]

Motorcross som kjøres i MX1 og åpen klasse er firtaktere, største tillatte totakter i noen klasse er 250ccm ;)

 

forstått det sånn at 1 stempel er 2 takter og

ved 2 eller 4 stempler i motoren så er det 4 takter

Niks, det er ingen sammenheng mellom antall sylindre og to/firtakt.

 

finnes det? 2 takter = 1 omdreining for hver gang stempelet går rundt.

4 takter= 2 omdreininger for hver gang stempelet går rundt.

Virkemåten er beskrevet i andre tråder her på forumet, du er nok litt upresis der.

 

Og ja, det finnes firtaktsmotorer i mopeder også. Ikke så mange så langt, mest scootere vil jeg tro. Jeg har ikke fulgt med mopedmarkedet så mye, men Sachs MadAss som det refereres til har det, mener også Honda har sluttet å levere scootere med totaktsmotor. (Sjefen selv, Soichiro Honda, er selverklært hater av både diesel- og totaktsmotorer. Selv om Honda faktisk startet som leverandør av akkurat totaktsmotorer)

 

Etterhvert som EU finner ut hvor tullete det er med mopeder som bruker like mye bensin som en liten bil kommer det nok utslippskrav som gjør det umulig å lage dem med totaktere.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar
takk for informativ korreksjon

 

2 takter er iallefall miljø sjvain. vel jeg synes jeg leste 450 ccm 2 takter i teksten på finn.no eller var det en annen webside, men det var nok ikke en crosser, kansje en halveis touring/chopper er det mulig?

9222179[/snapback]

 

kawasaki har vel forsovidt en 600 cc 2 takter om jeg ikke husker helt feil , så det er godt mulig :p

Lenke til kommentar
kawasaki har vel forsovidt en 600 cc 2 takter om jeg ikke husker helt feil , så det er godt mulig :p

9223206[/snapback]

Gamle "widow maker" H2 var 750 kubikk. Mest kjent for å ta livet av føreren, men det hadde mer med et chassis og bremser på høyde med '70 tallets 100 kubikkere enn motoren å gjøre. Samleobjekt ble det likefullt.

Lenke til kommentar

MailMan13: Bremsene var gode på H2, 750en. Mens på H1, 500 var det trommel og egentlig veldig dårlige bremser.

 

Ramma var helt idiotisk på de. Tynn og skrall og med fører og motor plassert altfor langt bak. Onkelen min sin gikk på bakhjulet i alle gir! :p

 

 

Trådstarter: Se på disse:

 

http://www.motortorget.no/ann/view.asp?sel...015&cat=3&ccc=6

 

http://www.crash.no/index.php?main_page=pr...products_id=761

 

Merket er veldig nytt og for noen kanskje litt jalla, men de har vist seg å holde bra til tross for den lave prisen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...