Gå til innhold

Vet du om noen realistiske bilspill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GT 4 er ikke realistisk, hva er realistisk med å kjøre inn i et rekkverk, rygge, og tutle videre som om ingen ting hadde skjed? Arcade racing klassifiserer jeg GT 4 som, og det er ikke til PC heller ;)

9214852[/snapback]

 

Ehm dette hadde du ikke peiling på vettu. Er innstillinger for og gjøre det så realistisk som mulig. De må du stille på for at du skal få det som du vil. :p

Lenke til kommentar
Colin Mcrae Dirt er vel ganske realistisk(?). Drit bra graffikk og fysikk også.  :thumbup:

9222107[/snapback]

På ingen måte. CMD er arcade.

 

GT 4 er ikke realistisk, hva er realistisk med å kjøre inn i et rekkverk, rygge, og tutle videre som om ingen ting hadde skjed? Arcade racing klassifiserer jeg GT 4 som, og det er ikke til PC heller ;)

9214852[/snapback]

 

Ehm dette hadde du ikke peiling på vettu. Er innstillinger for og gjøre det så realistisk som mulig. De må du stille på for at du skal få det som du vil. :p

9222926[/snapback]

GT4 er på ingen måte realistisk. Det er det beste man får på playstation, men skal man ha noe realistisk så er dette rett og slett dårlig i forhold til andre spill.

 

 

Min stemme går til Live for Speed. Men for å få maks ut av spillet så burde man spille online.

Lenke til kommentar

Det er nok desverre syltynt med realisme i bilspill med "normal kjøring" til PC..

 

Når det gjelder racing er det noen få som er i nærheten av realisme. Jeg nevner i forbifarten bare ett her: Richard Burns Rally, men det finnes et par-tre til. Resten er arkade- og urealistiske-eventyr-bilspill..

 

Det finnes jo selvfølgelig et skikkelig realistisk bilspill. Det er et engelsk PC-spill der du kan trene for å ta lappen for vanlig "hattekjøring" med bil. Husker ikke navnet akkurat nå, men at det er kjeedeelig, ja det husker jeg!

 

Ellers har vi jo også 18 Wheels of Steel: Haulin. Det er jo som man forstår av tittelen et spill med trailer-kjøring. Men, det er ganske realistisk!

 

For å si det brutalt: Å kjøre normalbiler er regnet for å være dønn kjedelig blandt de som kjøper PC-spill, - og dermed blir samlingene tynne for slikt på spillesjappene rundtomkring. Man vil tjene penger, må vite! Og, - de som spiller vil jo bare ha action, må vite!?!

 

GTR 2 er mitt beste tips til deg da det er "ganske" realistisk, - men det er jo racing da..

 

Happy gaming!

Lenke til kommentar
Live for Speed! og GTR spillene er hva jeg kaller realistiske bane simulatorer. Richard Burns Rally er det nærmeste du kommer realistisk rally spill der ute.

 

GT 4 er ikke realistisk, hva er realistisk med å kjøre inn i et rekkverk, rygge, og tutle videre som om ingen ting hadde skjed? Arcade racing klassifiserer jeg GT 4 som, og det er ikke til PC heller ;)

9214852[/snapback]

 

Live For Speed virker helt urealistisk, og grafikken er ikke akkurat til å skryte av.

 

Richard Burns Rally har jeg ikke prøvd, men jeg har hørt at det skal være ganske realistisk.

 

Og for å forsvare GT4 fra min side, så er det det mest realistiske bilspillet som finnes hvis man ser bortifra at bilene tåler alt. Eneste er at rally mode'n suger da. Det er absolut ikke no arcade i GT4. Det at man kan ikke kan ødelegge bilene kommer i GT5, Så jeg sier bare: Kjøp GT5 og PS3 når det kommer.

 

Test Drive Unlimited syntes jeg er ganske så realistisk, bare at bilene ikke kan bli ødelagt der heller. Vet ikke om buggen med at saven klikker fortsatt er et problem i TDU, men hvis det ikke er det kan det hende jeg begynner å spille det litt igjen.

 

Colin Mc Rae Dirt er absolut ikke realistisk. Ikke demoen ihvertfall.

Endret av exin89
Lenke til kommentar
Live For Speed virker helt urealistisk, og grafikken er ikke akkurat til å skryte av.

 

Richard Burns Rally har jeg ikke prøvd, men jeg har hørt at det skal være ganske realistisk.

 

Og for å forsvare GT4 fra min side, så er det det mest realistiske bilspillet som finnes hvis man ser bortifra at bilene tåler alt. Eneste er at rally mode'n suger da. Det er absolut ikke no arcade i GT4. Det at man kan ikke kan ødelegge bilene kommer i GT5, Så jeg sier bare: Kjøp GT5 og PS3 når det kommer.

9225335[/snapback]

 

Skjønner ikke hvordan folk klarer å påstå at GT4 er realistisk. Jeg har kjørt en del på bane nå og jeg liker å kjøre veldig aktivt. Jeg vet derfor hvordan bilene skal føles og oppføre seg. Fysikkmodellen i GT4 har mange feil, spesielt når det gjelder dekk og veidekke friksjon. (Orker ikke å begynne på en lang GT4-diskusjon her fordi det er ofte som å snakke til en vegg)

 

Som flere nevner her så er ikke konsoll veien å gå for å få realistiske bilspill. Det eneste man har å velge mellom på den fronten er vel RBR, GTR og Forza 2. Men RBR og GTR får man jo også i PC-versjon. Spillene fra Papyrus og Simbin er de man bør teste. I tillegg så har man LFS og rFactor som er bra simulatorer.

Lenke til kommentar

GT 4 er ikke realistisk, hva er realistisk med å kjøre inn i et rekkverk, rygge, og tutle videre som om ingen ting hadde skjed? Arcade racing klassifiserer jeg GT 4 som, og det er ikke til PC heller ;)

9214852[/snapback]

 

Ehm dette hadde du ikke peiling på vettu. Er innstillinger for og gjøre det så realistisk som mulig. De må du stille på for at du skal få det som du vil. :p

9222926[/snapback]

 

Ehm dette hadde ikke du peiling på. Er ingen skademodell i GT spillene vet du. Hva er det som er realistisk med å kunne peise i hundreoghelvete inn i rekkverket i en sving for å klare svingen? Ingenting er svaret. Takk. Er ingen innstillinger som legger til skademodeller i GT4 heller.

Lenke til kommentar

GTR2 er det mest realistiske (simulator-)spillet jeg har prøvd. rFactor er heller ikke av veien.

EA skryter av at NFS Pro Street som kommer til høsten skal være realistisk med hensyn til skade på bilene men jeg har mine tvil om at de kommer ut med noe annet enn "barnespill" lenger i den serien.

Lenke til kommentar
Dere må ikke glemme GT Legends :) Råfett!!

9227511[/snapback]

Slutter meg til det. GT Legends har en oppfriskende fin blanding av biler, og det meste "føles" riktig. Herlig å oppleve de "gamle veteranene" krenge i svingene, og at det føles som om vekten ikke er helt riktig fordelt for å kunne kjøre samme spor i samme fart med dem alle. Virkeligheten er brutal..

 

Et skikkelig godt nostalgisk bilspill, med den riktige følelsen. Grafikken er slett ikke av veien heller, selv om Dirt ville flirt av den.

 

Det finnes verre spill enn GT Legends i hyller og skap hos meg!

Lenke til kommentar
Jeg er på jakt etter et ganske realistisk bilspill. Ikke NFS-style hvor du kun trenger å konsentrere deg om veien. Spillet kan være gratis eller ikke-gratis.  Noen som vet om noen?

9214638[/snapback]

 

Noen latterlige svar her, herregud. :no:

 

Det finnes mange bra bilsimulatorer, når en ser på de som har best fysikkmotor koker det vel ned til personlige preferanser og ikke minst hvilken type bil(er) en foretrekker å kjøre.

 

Se denne linken, den oppsummerer ganske bra forskjellen mellom de simulatorene som er best.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_racing_simulators

 

Når en prøver en simulator er det ofte en del arbeid (når en aldri har gjort det før og ikke vet hvordan det skal være) med å sette opp kontrollene skikkelig, hvis en kun kobler til ratt/pedalsett og kjører i vei så får en ofte helt feil inntrykk, så bruk litt tid på det før du går vekk fra en simulator, oppsettet på bilen har også mye å si for hvordan den føles å kjøre.

 

Personlig liker jeg GTR 2 best, har også testet en del av de andre som er bra.

Lenke til kommentar
Jeg er på jakt etter et ganske realistisk bilspill. Ikke NFS-style hvor du kun trenger å konsentrere deg om veien. Spillet kan være gratis eller ikke-gratis.  Noen som vet om noen?

9214638[/snapback]

 

Noen latterlige svar her, herregud. :no:

 

Det finnes mange bra bilsimulatorer, når en ser på de som har best fysikkmotor koker det vel ned til personlige preferanser og ikke minst hvilken type bil(er) en foretrekker å kjøre.

 

Se denne linken, den oppsummerer ganske bra forskjellen mellom de simulatorene som er best.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_racing_simulators

 

Når en prøver en simulator er det ofte en del arbeid (når en aldri har gjort det før og ikke vet hvordan det skal være) med å sette opp kontrollene skikkelig, hvis en kun kobler til ratt/pedalsett og kjører i vei så får en ofte helt feil inntrykk, så bruk litt tid på det før du går vekk fra en simulator, oppsettet på bilen har også mye å si for hvordan den føles å kjøre.

 

Personlig liker jeg GTR 2 best, har også testet en del av de andre som er bra.

9228477[/snapback]

 

 

Jeg tenkte egentlig på et mer "kjørespill" enn "racingspill".

9221356[/snapback]

Lenke til kommentar
Jeg er på jakt etter et ganske realistisk bilspill. Ikke NFS-style hvor du kun trenger å konsentrere deg om veien. Spillet kan være gratis eller ikke-gratis.  Noen som vet om noen?

9214638[/snapback]

 

Noen latterlige svar her, herregud. :no:

 

Det finnes mange bra bilsimulatorer, når en ser på de som har best fysikkmotor koker det vel ned til personlige preferanser og ikke minst hvilken type bil(er) en foretrekker å kjøre.

 

Se denne linken, den oppsummerer ganske bra forskjellen mellom de simulatorene som er best.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_racing_simulators

 

Når en prøver en simulator er det ofte en del arbeid (når en aldri har gjort det før og ikke vet hvordan det skal være) med å sette opp kontrollene skikkelig, hvis en kun kobler til ratt/pedalsett og kjører i vei så får en ofte helt feil inntrykk, så bruk litt tid på det før du går vekk fra en simulator, oppsettet på bilen har også mye å si for hvordan den føles å kjøre.

 

Personlig liker jeg GTR 2 best, har også testet en del av de andre som er bra.

9228477[/snapback]

Med det samme vi snakker om latterlige ting her..

 

Kunne du være så snill å liste opp dine mange gode bilsimulatorer. Du får utelate racing da, siden det ikke spørres om i denne tråden her..

 

Ler ennå, jeg. ;)

Lenke til kommentar
Med det samme vi snakker om latterlige ting her..

 

Kunne du være så snill å liste opp dine mange gode bilsimulatorer. Du får utelate racing da, siden det ikke spørres om i denne tråden her..

 

Ler ennå, jeg.  ;)

9228661[/snapback]

Nå så jo ikke han det andre innlegget til trådstarter, så han mente nok bilsimulatorer som i racingsimulatorer.

 

Altså f.eks

GTR

GTR 2

rFactor

 

osv

Lenke til kommentar

@_Scotty_

 

Hvis noen sier at her var det mange latterlige svar på spørsmålet, så får en vel gå utfra at de mellom latterlighetene også har lest hva trådstarter spør om. Ellers blir det vel som at jeg sier at jeg ikke liker marsboere før jeg får se en..

 

Happy gaming!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...