sjefen6 Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Hvordan implementerer man GD i php på Windows? Jeg har leitet litt på nettet, men ut fra php.net/gd ser det ut som om at GD må kompileres inn i php... Men dette er vel ment for linux/unix, har i allefall aldri bruk makefil's i Windows Endret 5. august 2007 av sjefen6 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 In Windows, you'll include the GD2 DLL php_gd2.dll as an extension in php.ini. The GD1 DLL php_gd.dll was removed in PHP 4.3.2. Also note that the preferred truecolor image functions, such as imagecreatetruecolor(), require GD2. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Hvordan implementerer man GD i php på Windows?Jeg har leitet litt på nettet, men ut fra php.net/gd ser det ut som om at GD må kompileres inn i php... Men dette er vel ment for linux/unix, har i allefall aldri bruk makefil's i Windows 9214470[/snapback] GD er bundlet med PHP siden versjon 4.3.. om du bruker en eldre versjon av PHP, så bytt!! En annen ting, hvorfor spørre slike spørsmål uten å ha googlet først? Om du har skrevet "gd php" i google, så er det første resultatet følgende You will need to compile PHP with the GD library of image functions for this to work. ... Note: Since PHP 4.3 there is a bundled version of the GD lib Lenke til kommentar
sjefen6 Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Ser ut som om todo listen min har hatt et dobbelt objekt... beklager. Endret 5. august 2007 av sjefen6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå