moah Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hei Jeg er frustrert over komplett Jeg bestilte meg ny PC med dette hovedkortet: Asus P4G8X/DELUXE/GD Hovedkort S478, da stod det at det kommer den 17.01.03 men nå står det 27.01.03..... vet dere noen andre foretninger som selger dette hovedkortet nå??? Eller vet dere når det kommer?? Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Har ikke kommet til Norge ennå! Bra jeg bestillte fra utlandet da... Enkelte ting tar evigheter før det kommer til Norge, hovedkort spesielt, nettbutikkene annoserer for det, men har ikke snøring på når det kommer, de bare tipper på neste forsyning. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 I tillegg så er ikke dette kortet så forferdelig bra. I de testene jeg har sett blir det ofte utkonkurrert av ASUS P4PE. Flaskehalsen på det nye kortet ligger i at det ikke er mulig å kjøre FSB asynkront med CPU. Dette betyr at man må overklokke kraftig for å nå noe spesielt høyt på minnet, da dette kjører på 266MHz på en 533FSB CPU! Kjøp heller ett P4PE og en Corsair XMMS 3500 minnebrikke! -KJ Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Kjøp heller ett P4PE og en Corsair XMMS 3500 minnebrikke! -KJ Nå skal de sies at jeg er fornøyd med mitt P4G8X...jeg har klokket fsb til 166, og kjører derfor dual pc2700...noe som tilsvarer pc5400? Tror nok at jeg er i klassen over pc3500... Lenke til kommentar
jevel Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Kjøp heller ett P4PE og en Corsair XMMS 3500 minnebrikke! -KJ Nå skal de sies at jeg er fornøyd med mitt P4G8X...jeg har klokket fsb til 166, og kjører derfor dual pc2700...noe som tilsvarer pc5400? Tror nok at jeg er i klassen over pc3500... Jeg har hatt mitt til 180MHz FSB, jeg. Da slår jeg så vidt det er mitt P4PE på 174MHz FSB, 45xMHz på minnet. Det kjipe er at hvis du skal bruke et SB Audigy eller Audigy 2 kort som lydkort så er du låst til ~default FSB. Mitt Audigy 2 f.eks. takler ikke mer enn 7MHz overklokking på P4PE kortet (med AGP/PCI lock, så klart....) før det henger hele systemet. For det meste av bruken, også overklokking, så er P4PE et bedre valg enn P4G8X for øyeblikket. Se her for tester: Tom's Hardware. (Litt dårlig test, da P4PE kjører på 355MHz ved 178MHz FSB....) HardOCP.com. (Les spesielt konklusjonen fra Kyle. Veldig viktige poeng han har der.) -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå