Gå til innhold

GPU temp merkbart opp etter FSB klokking

Anbefalte innlegg

Hei hei, er ikke så dreven på denne overklokkinga. Men etter å ha klokket litt opp og ned så ligger jeg nå på 2.93 GHz med min E6600 på standard luftkjøling. cpu'n har det helt fint den og systemet er stabilt. men gpu tempen gikk opp nesten 10 C på idle ifølge NVIDIA monitor etter att jeg skrudde fsb fra 1200 til 1300 MHz. hva skyldes det da tro? PCI-e spenninga ligger nå på samme som før den... 1.3 volt den ville være på 1.4 men slo av auto i bios å skrudde den ned for det får den ikke lov til av meg.

GPU ligger på 59 C akkurat nå, ikke spillt eller no slikt på en halvtime...

Endret av CoreTEC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

xfx 8800 gts 320. nei den står på 100 enda den. før jeg oppdaterte biosen var det no sånt merkelig overklokkingsgreie i den gamle bios'n som gjorde at den sto på 125 MHz men etter at jeg flasha ble det opplegget borte, så nå står den på standard 100 MHz. har ikke klokka skjermkortet i det hele tatt. helt standard

Lenke til kommentar

men da er det jo ingen fare, var litt redd når den bikka 70 under en lang session med tiberium wars. men har hørt gpu tåler noe mer varme enn cpu, men visste ikke at det var så mye. da kan jeg jo klokke det da :D

hva anbefaler dere/du å fokusere på under klokking av skjermkort, for best ytelse og stabilitet til å brukes et par timer hver dag ?:)

Endret av CoreTEC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...