H1rik1 Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Hei. Jeg har noen spørsmål angående Kokke utdaningen! -Studiekompetanse får du det eller må du gå ekstra år? -Læreplass er det lett å få? Finner du selv eller hjelper skolen deg? -Hva ligger snittet på Restaurant- og matfag? Si egen erfaring! Hvis du har noe å si om utdanningen kan du si det? Endret 19. august 2007 av H1rik1 Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Hei du får ikke studiekompetanse, da må du gå et år på allmenn påbygging vet ikke åssen det er med læreplasser, men det er plenty med ledige kokke jobber når du er ferdig utdannet For å få fagbrev må du ha: VG1 Restaurant- og matfag VG2 Restaurantfag -Toårig læretid i Kokkfaget Etter læretida tar du fagbrev Gjennomsnittslønna for en kokk var på 307.000 i året (2006) Kilde: http://www.jobbfeber.no Endret 6. august 2007 av Lazy_Boy Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Hei. Jeg har noen spørsmål angående Kokke utdaningen! -Studiekompetanse får du det eller må du gå ekstra år? -Læreplass er det lett å få? Finner du selv eller hjelper skolen deg? -Hva ligger snittet på Restaurant- og matfag? Si egen erfaring! Hvis du har noe å si om utdanningen kan du si det? 9214023[/snapback] - Studiekompetanse kan du få dersom du går allmenn påbygging etter du er ferdig med 2 år på Resurant- og matfag. - Forsvaret har fire læreplasser for de som ønsker å bli kokk, og 80 læreplasser for de som ønsker å bli instutisjonskokker. Det første året teller også med som førstegangstjeneste. Forsvaret er Norges største lærebedrift, og erfaring viser at det er ganske enkelt å få læreplass der, dersom du kan tenke deg å gå den veien. - Snittet kommer vel ann på antall søkere. Endret 6. august 2007 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Kan jo dele min erfaring, går ikke selv på kokkelinje men gjennom kontakter føler jeg at jeg kan litt i hvert fall - Som alle andre har sagt må du ta et tredje år for å få studiekompetanse - Hvor lett det er å få varierer jo veldig, men det finns jo utrolig mange valg ute der da. Det spørst også hva du fordyper deg i. Hovedsaklig er det du som finner lærlingplass selv, men skolen vil nok være behjelpelig 100% hvis du ønsker det. - Ah, dette varierer så meget Men mitt inntrykk overall er at snittet skal være overkommelig for de fleste Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå