Gå til innhold

Starte å spille Magic: The Gathering igjen


Bytex

Anbefalte innlegg

Har fått skikkelig lyst å begynne å spille MTG igjen etter mange års opphold. Har mista alle kortene mine (hadde en hel brødboks full), men det er kanskje like greit for jeg husker ikke hvordan decks jeg hadde bygget og alt sånt. Må starte på scratch. Det er ikke noe problem, kan bare kjøpe et par forskjellige theme-decks til å komme igang med.

 

Sitter og ser på youtube-lærevideoene på www.playmagic.com, som lærer deg det helt grunnleggende spillet. Jeg spilte et par år for masse år siden, så alt er ikke glemt, husker enda reglene for det meste og hvordan spillet fungerer. Jeg hadde noen skikkelig killer røde decks husker jeg. Har også lasta ned tutorial-spillet som ligger der (90MB cirka). Det er ganske bra, men man må slite med en tutorial-stemme som babler hele tiden, selv når man kan reglene og bare vil spille mot PC'n.

 

Problemet er at det er ingen jeg kjenner som spiller. Bor i Asker, så outland er ikke så langt unna, men der er jo bare proffer som holder på i turneringer, og siden jeg ikke kjenner dem blir det litt rart og bare poppe opp og si "jeg vil spille"?

Husker jeg hadde et spill på PC'n som het MTG: Spells of the Ancients, som var en "kabal"-versjon av MTG der du kun spilte mot AI og hadde tilgang til hundrevis av kort og masse ferdiglagde theme-decks. Spilte det veldig mye også for meg selv for trening. Det er minst 10 år gammelt.

 

Når jeg spilte "back then" var vi en kompisgjeng som spilte nesten hver dag, aldri tournaments og sånt. Kjøpte boostere på Narvesen. Men alle var veldig engasjerte og kunne spillet skikkelig.

 

Greia jeg lurer på er hvordan jeg finner andre spillere..er det bare å skrive seg opp på en turnering så blir man matchet opp helt tilfeldig? Eller er det sånne klikker som bare spiller med hverandre og ingen andre? Hver gang jeg er innom Outland i Oslo ser jeg mange fulle bord med magic-spillere, men jeg føler ikke jeg bare kan bane meg på og spille med dem hvis det er bare venner, liksom..

 

Har spilt på tutorialdemoen i hele dag og blitt ganske hekta igjen. Har lyst å prøve MTGO (online-versjonen) men det er så sykt mye å sette seg inn i ang. tournament-regler, hvilke decks og alt man kan bruke, drafts og alt mulig dill, at jeg orker liksom ikke ta steget inn. Er det noen her som spiller MTGO?

 

http://www.wizards.com/default.asp?x=magic/magiconline

 

Det er akkurat det samme som papir-magic, turneringer og 1 mnd ligaer, og man vinner booster-pakker til å bruke online. Kan laste ned en trial-versjon der man bare får tilgang til et spillerom (training) der man spiller med alle 9th edition Theme deckene uten å betale. Du laster ned en flott klient, kort du kjøper blir lagret på WOTC sin server.

De har også en online-butikk der du kan kjøpe boosterpakker eller ferdige decks til samme pris som i butikken (billigere da siden det er i dollar), og du kan tilogmed få dem ut i papir-kort hvis du vil (da mister du de kortene online).

 

Jeg trenger ikke å høre om noen syns MTG suger eller slikt, det har ingenting i denne tråden å gjøre :)

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var ganske hekta på MtG selv på nittitallet. Etter noen års pause fant jeg ut hva kortene var verdt, og solgte noen få for noen mange tusen.

 

Jeg kunne egentlig tenkt meg å starte igjenn selv jeg, men da kommer jeg bare til å angre på salget. :hmm:

 

Uansett: Du har hel sikkert prøvd dette, men selv ville jeg bare spurt kompisene mine som spilte før om vi skulle tatt en kveld med noen startere/boostere og noen pils (hinta om litt pokeravveksling .... bare chille å mimre litt tilbake i tid) Kan jo hende at flere ville fått lyst å starte på igjenn.

 

Pokker, nå fikk jeg vanvittig lyst å spille. :roll:

Lenke til kommentar

Har ingen kontakt med de karene lengre, og nå bor jeg på motsatt side av Norge :p

 

Nei, det blir vel til at jeg prøver ut MTGO. Eller overbeviser lillebror som er på besøk et par uker her til å prøve med meg. Kjøper bare 9th edition core pack, så får du 2 komplette tema-decks (81 kort) og regelbok + en kode du kan bruke på MTGO så du får alle kortene ingame der også.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...