Creature Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Eg sko gjøpe med Sony G-420, men så leste eg at TCO-03 har kommet bør eg vente? Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Nejs...det er bare en sertifisering er det ikke? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jo det er det. TCO betyr enkelt at det er redusert elektromagnetiske felter. Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 ehhh... er ikke TCO Total Cost Owership eller noe? Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 TCO: 1) standard som fastsetter krav for skjermstråling. Det er flere varianter av TCO. Den nyeste, TCO-95, definerer i tillegg til krav om skjermstråling, også krav til ergonomi, strømsparing og miljøvennlighet (produksjon og mulighet for gjenvinning). 2) Total Cost of Ownership. Den totale kostnaden ved å eie en PC, inkludert utgifter til opplæring, administrasjon og drift. Selve anskaffelseskostnaden er ofte bare en brøkdel av hva det koster å eie en PC i en bedrift. begge deler Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 TCO: 1) standard som fastsetter krav for skjermstråling. Det er flere varianter av TCO. Den nyeste, TCO-95, definerer i tillegg til krav om skjermstråling, også krav til ergonomi, strømsparing og miljøvennlighet (produksjon og mulighet for gjenvinning). 2) Total Cost of Ownership. Den totale kostnaden ved å eie en PC, inkludert utgifter til opplæring, administrasjon og drift. Selve anskaffelseskostnaden er ofte bare en brøkdel av hva det koster å eie en PC i en bedrift. begge deler TCO99 er den nyeste... Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 pcworld.no... er ikke helt oppdatert Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 ehhh... er ikke TCO Total Cost Owership eller noe? Det kan det også bety, men ikke i dette tilfellet. TCO står her for Tjänstemännens Centralorganisation, som er noe tilsvarende det norske LO. TCO-sertifiseringen oppsto altså i Sverige, som krav til et godt arbeidsmiljø foran datamaskinen. Men det er vel ingen grunn til å vente med å kjøpe skjerm, selv om det kommer en ny TCO-norm. Sannsynlgvis oppfyller mange av dagens skjermer den nye standarden, særlig dyre skjermer som den nevnt ovenfor. Skjermen din stråler naturligvis ikke mer selv om den har TCO99-klistremerke pålimt i stedet for TCO03. :-) Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Den sony'en skal jo være genialt bra, som tidligere sagt her, ikke no poeng i å vente på nytt klistremerke, det er en høykvalitetskjerm Lenke til kommentar
Laka Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Ja, TCO betyr mange ting, f.eks. TCO Mangagement som produserer div. bedriftting etc. Men han mente vel i den forstand jeg forklarte? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 tviler på at det er vits og vente. selv har jeg et TCO95 klistremerke på min Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Tutt og Kjør, kjøp Sony, ikke vits i og vente på mm at strøm prisene går igjennom taket og du har dårlig råd Lenke til kommentar
NULL Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Eneste forskjellen mellom TCO95 og TCO99 er ergonomiske krav -- ikke noe relatert til f.eks. stråling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå