LockBreaker Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Hei. Jeg skal kjøpe ny PC til høsten, og planlegger å kjøpe Q6600 dersom jeg ikke bestemmer meg for noe annet. Tror ikke jeg kommer til å overklokke, pga at garantien går bort og ikke tror jeg at jeg kommer til å få bruk for den lille ytelsesøkningen heller. Men for å være på den sikre siden så lurer jeg litt på hvilken kjøling jeg bør ha for å kunne dra litt ekstra hestekrefter ut av Quad Coren. Vannkjøling har jo selvsagt vært den beste løsningen, men synes ikke jeg har råd. Blir kanskje en oppgradering til til vk om et år eller mindre, men det er ikke stor sjanse for det. Har til nå tenkt på ThermalRight Ultra 120 Extreme med en 120mm MIST vifte med regulerbart turtall. Men hva mener dere? Fint om dere kunne kommet med noen tips. Mvh Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Den nevnte prosessor-kjøleren er den heftigste du får tak i, så om vannkjøling ikke er et alternativ er det kjøleren for deg, ja. Å si noe om hvilken vifte du skal ha til den, vil jeg ikke uttale meg om da jeg er minst like usikker som deg på det området. Men en ting kan jeg si, og det er at "Scythe Scythe S-FLEX 1200 - 120mm Fan, 20.1dB" blir anbefalt av mangen på silentpcreview.com, så det er nok ikke langt unna "perfect match". Endret 6. august 2007 av 2bb1 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hei. Jeg skal kjøpe ny PC til høsten, og planlegger å kjøpe Q6600 dersom jeg ikke bestemmer meg for noe annet. Tror ikke jeg kommer til å overklokke, pga at garantien går bort og ikke tror jeg at jeg kommer til å få bruk for den lille ytelsesøkningen heller. 9213554[/snapback] Garantien går ikke bort, med mindre du klokker ala' stoolman og kverker CPU for å klare en eller annen rekord. Vanlig 24/7 klokking med god kjøling, er helt OK, og den kjøleren du har tenkt på har jeg på en Q6600, og 3ghz er lett og kjølig..... Lenke til kommentar
Debate Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Eller bare klokker til temperaturen tar knekken på prosessoren. Da forsvinner vel garantien ganske fort? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Nei Nei Nei og atter Nei !!! Garantien er der om du så blod klokker og den blir kvælt av varmen eller blir tatt av for høy volt så for du fremdeles ny på garanti da de ikke kan påvise om den var sånn når du kjøpte den eller om den bare helt plutslig sluttet å virke selv kondens og is på CPU kan fjernes. Fysiske forandringer på CPU som ikke kan fjernes/tilbakegjøres hindrer derimot deg og garantien med å være venner. Eks. "lapping" og fjerning av (I)HS fjerner garantien for det for men ikke tilbakegjørt, men om man kortslutter noen punkter/pinner under CPU eks. 1333FSB mod'n til core 2 duo har amn garantien der selv om det er en fysik forandring da man kan fjerne den og få det til å se ut som den aldri har vært der .... Mod'r som å krever lodding på kretskort mister man garatien på, men om man klarer å få det til å se ut som om det aldri har vært loddet der så for man fremdeles et nytt et på garantien, men det er ensten umulig Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Mod'r som å krever lodding på kretskort mister man garatien på, men om man klarer å få det til å se ut som om det aldri har vært loddet der så for man fremdeles et nytt et på garantien, men det er ensten umulig 9216389[/snapback] Så du mener du har krav på å få ny vare når det er du selv med fullt overlegg som har utsatt den for belastninger utover det den er spesifisert for? Gud så glad jeg er for at jeg ikke driver butikk i dette landet. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Mener ikke jeg har krav på det, men så lenge det er mulig gjør jo folk det og kan spare en del tusen på det ...... Få det til å se ut som en fabrik feil Når det gjelder bare vanlig klokking og garanti så var det en som sendte mail til fabrikant, i dette tilfelle EVGA om han brøt garantien om han klokket skjermkortet og da fikk han som svar han kunne klokke det så langt han ville utenom at garantien røyk Lenke til kommentar
Debate Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Det viste jeg faktisk ikke Takk for fin lesning. Men litt kjipt om du drar med deg minnet i samme slengen. Endret 6. august 2007 av Debate Lenke til kommentar
Bols Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Nei Nei Nei og atter Nei ! Garantien er der om du så blod klokker og den blir kvælt av varmen eller blir tatt av for høy volt...osv. Korreksjon: Garantien gjelder selvfølgelig juridisk sett ikke i noen av disse tilfellene. At man kan lyve om hva man har gjort og ikke gjort, er en annen sak. Folk gjør seg jo til svindlere for utrolig små beløp... Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Hei. Jeg skal kjøpe ny PC til høsten, og planlegger å kjøpe Q6600 dersom jeg ikke bestemmer meg for noe annet. Tror ikke jeg kommer til å overklokke, pga at garantien går bort og ikke tror jeg at jeg kommer til å få bruk for den lille ytelsesøkningen heller. 9213554[/snapback] Garantien går ikke bort, med mindre du klokker ala' stoolman og kverker CPU for å klare en eller annen rekord. Vanlig 24/7 klokking med god kjøling, er helt OK, og den kjøleren du har tenkt på har jeg på en Q6600, og 3ghz er lett og kjølig..... 9216321[/snapback] Hvilke temperaturer fikk du Ourasi? Blir nok den kjøleren på meg til hsøten ja. Sammen med den MIST vifta. Godt å høre at man ikke mister garantien, da kommer jeg nok til å klokke dersom jeg får bruk for det. Endret 7. august 2007 av LockBreaker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå