krillee Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 hei når jeg skal koble ps3 en til internett, skriver jeg inn wep nøkkelen, ok.... så må jeg skrive inn ip-adresse, noe som jeg ikke vet hvor står...så jeg velger automatisk...men når den da skal logge på internett og prøve tilkoblingen, står det i en feilmelding "obtaining the ip-address timed out..." (noe sånt) Hvor finner jeg ip-adressen? hadde samme problemet med pspen.... ps. har jo trådløst nettverk selvsagt! noen som vet? Lenke til kommentar
pjotrogsteik Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) heinår jeg skal koble ps3 en til internett, skriver jeg inn wep nøkkelen, ok.... så må jeg skrive inn ip-adresse, noe som jeg ikke vet hvor står...så jeg velger automatisk...men når den da skal logge på internett og prøve tilkoblingen, står det i en feilmelding "obtaining the ip-address timed out..." (noe sånt) Hvor finner jeg ip-adressen? hadde samme problemet med pspen.... ps. har jo trådløst nettverk selvsagt! noen som vet? 9213533[/snapback] Du kan gå start på skrivebordet så på kjør som er til høyre eller no så skriver man cmd så kommer den opp. :!: sorry du må vente til cmd kommer opp så skriver du ip config , teksten kommer opp i det vinduet så du må ikke ut igjen og skrive alt på nytt så kommer det opp. Endret 5. august 2007 av pjotrogsteik Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 IP-adresse kan du sette til hva du vil. Sett den f.eks. til 192.168.1.20. Så kan du sette standard gateway til 192.168.1.1 og det andre til 255.255.255.0. Hvis det ikke funker så si fra her så må vi prøve og finne ip-en til routeren din. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 "Hva du vil" blir ikke korrekt. Først og fremst må du finne rangen til scopet routeren din kjører, typisk fra 192.168.0.1>100. Dette gjør du enklest ved å kjøre ipconfig: Start>kjør>skriv "cmd">skriv "ipconfig", let etter feltet som heter IP-adresse. Deretter skriver du inn samme tallet på PS3-en, bortsett fra den siste rekken, altså for eks. 192.168.0.XXX, her velger du et tilfeldig tall, for eks 10, slik at hele feltet blir 192.168.0.10. Lenke til kommentar
krillee Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 "Hva du vil" blir ikke korrekt. Først og fremst må du finne rangen til scopet routeren din kjører, typisk fra 192.168.0.1>100. Dette gjør du enklest ved å kjøre ipconfig: Start>kjør>skriv "cmd">skriv "ipconfig", let etter feltet som heter IP-adresse. Deretter skriver du inn samme tallet på PS3-en, bortsett fra den siste rekken, altså for eks. 192.168.0.XXX, her velger du et tilfeldig tall, for eks 10, slik at hele feltet blir 192.168.0.10. 9215441[/snapback] takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå