graylady Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Tror Dell har store leveringsproblemer for tiden pga ordningen med skolePC for videregående. PCene til denne ordningen er blitt ca én mnd forsinket og jeg tror kanskje at de velger å prioritere leveransen av disse fremfor til privatkunder ettersom mange elever er avhengige av å få PCene sine til undervisningen. Men uansett latterlig av Dell å ikke ha forutsett at de ville få leveranseproblemer, og i hvertfall å ikke opplyse kundene om dette når de bestiller 9342146[/snapback] Ingen tvil om at de har problemer og det kunne en jo godta hvis en fikk skikkelig beskjed. Jeg bestilte 31.07 og ELD er 13.09 men ingen endringer har skjedd på ordrestatussidene. Min kundeveileder svarer ikke på mail jeg sendte for 4 dager siden. De har nok fått mange avbestillinger av folk som må vente, får en dato, så ny dato... Fikk undersøkelse fra dell i dag om hvor fornøyd jeg var med produktet jeg hadde bestilt *|o|* Det ble slakt! kan jo ikke annet så lenge jeg ikke har fått noe og ikke vet noe. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Tror Dell har store leveringsproblemer for tiden pga ordningen med skolePC for videregående. PCene til denne ordningen er blitt ca én mnd forsinket og jeg tror kanskje at de velger å prioritere leveransen av disse fremfor til privatkunder ettersom mange elever er avhengige av å få PCene sine til undervisningen. Men uansett latterlig av Dell å ikke ha forutsett at de ville få leveranseproblemer, og i hvertfall å ikke opplyse kundene om dette når de bestiller 9342146[/snapback] avhengig og avhengig... Jeg gikk nettopp gjennom hele VGS uten laptop, og nesten ikke stasjonære på skolen heller. I tillegg har jeg sett klasser hvor alle/mange har bærbar, og så stort sett folk som spillte CS eller satt på facebook/blink/vg. Nå når jeg har blitt student derimot...er veldig viktig med laptop, glad min gammle fortsatt fungerer. Mye av undervisning avhenger av pcbruk, og det kan bli veldig komplisert å bruke stasjonære som står rundt omkring. Lenke til kommentar
Toulon Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Dell Vostro 1500 Bestillingsdato: 08/08/2007 Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen): 09/07/2007 Faktisk forsendelsesdato: 08/20/2007 Nå er den på Alnabru, så da får jeg den vel snart. Gleder meg!! 9341942[/snapback] Hvor mye bestakk du Dell med for å få pcen så fort? 9342013[/snapback] Hehe... Sendte bare inn bestilling på websiden, jeg. Avbestilte til og med først en gang fordi prisen gikk ned 2000 kr på én uke. Så kanskje jeg bare er litt heldig? Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Du hadde kanskje ikke noen custom farge? Lenke til kommentar
Toulon Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Du hadde kanskje ikke noen custom farge? 9342309[/snapback] Nei, jeg har en Vostro så de har dessverre bare sort farge. Lenke til kommentar
graylady Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Nå har jammen Dell trekt beløpet fra konto igjen selv om makinene ikke er satt i produksjon! De prøvde det ved bestilling men pengene kom tilbake og nå er de jammen trekt igjen. Kundeservice har ikke svar på noe! Nå er det snart nok... glass er det de venter på påstår de? Lenke til kommentar
facedancer Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg har ventet siden 28.06 på min 1330 og jeg er fortsatt i preproduksjon. Pengene ble trekt i slutten av juli. Jeg skal innrømme at det er irriterende å tenke på at DELL tjener renter på de pengene de har trekt fra tusenvis av kunder verden over, men jeg kan leve med det. Første gangen de ble trekt fra kontoen din var nok bare en reservasjon for å sjekke om du hadde pengene tilgjengelig. Jeg tror ikke på glassunnskyldningen som til stadighet blir brukt. Det er til en hver tid ulike deler det er mangel på, og det er nok dette som avgjør når maskinen sendes ut til kunden. Jeg leste et sted at en del, hos DELL, ligger i 2 timer i vent på din maskin. Dersom de andre delene ikke dukker opp i løpet av denne tiden, går denne delen videre til en maskin som trenger den for å bli ferdig. Jeg tror det er denne prosessen som gjør at de som bestilte først, ikke nødvendigvis er de som får først. Her er det bare å smøre tykt på med tålmodighet Lenke til kommentar
stormx Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Da jeg fant denne tråden kom jeg til å tenke på at jeg også har en XPS 1330 som skal leveres snart.. Det er så lenge siden jeg bestilte den at det nesten var gått i glemmeboka! Så jeg gikk inn med stort mot på ordrestatus-sidene til dell og fikk en flott gladmelding: Utsatt leveringsdato til 15. oktober! Om jeg er heldig får jeg den kansje i julepresang!? Hva skjer med leveringen, det er jo ikke vits i å drive butikk når man selger varer 2-3 måneder før de kan leveres? Helt uholdbart etter min mening.. :/ Bestilte forresten 24. juli, og hadde estimert levering (på eller før denne dato) 31. august frem til nå.. Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) XPS m1710 Bestillingsdato: 08/16/2007 Estimert leveringsdato : 09/14/2007 Endret 23. august 2007 av Nosferatu Lenke til kommentar
graylady Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Begynner å bli bekymret for at Dell har problemer med økonomien... kanskje det verken blir maskin eller penger? Er dette virkelig verd å vente på? Les her også http://direct2dell.com/ Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Tror Dell har store leveringsproblemer for tiden pga ordningen med skolePC for videregående. PCene til denne ordningen er blitt ca én mnd forsinket og jeg tror kanskje at de velger å prioritere leveransen av disse fremfor til privatkunder ettersom mange elever er avhengige av å få PCene sine til undervisningen. Men uansett latterlig av Dell å ikke ha forutsett at de ville få leveranseproblemer, og i hvertfall å ikke opplyse kundene om dette når de bestiller 9342146[/snapback] avhengig og avhengig... Jeg gikk nettopp gjennom hele VGS uten laptop, og nesten ikke stasjonære på skolen heller. I tillegg har jeg sett klasser hvor alle/mange har bærbar, og så stort sett folk som spillte CS eller satt på facebook/blink/vg. Nå når jeg har blitt student derimot...er veldig viktig med laptop, glad min gammle fortsatt fungerer. Mye av undervisning avhenger av pcbruk, og det kan bli veldig komplisert å bruke stasjonære som står rundt omkring. 9342267[/snapback] Nå har det kanskje skjedd litt med skoleopplegget de siste årene da (uten at jeg har peiling på hvor gammel du er). Broren min fikk i hvertfall beskjed fra skolen om at han var nødt til å ha en disponibel laptop frem til Dell får levert, så det tyder jo på at det brenner litt på dass med å få skaffet de PCene. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Russ 07 her Mulig skolen "krever" det, jeg stiller vel heller mest spørsmål til nyttigheten av laptoper der. Men de vil sikkert ha dem fort, akkurat som resten av oss Lenke til kommentar
simson Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Nå har jammen Dell trekt beløpet fra konto igjen selv om makinene ikke er satt i produksjon! De prøvde det ved bestilling men pengene kom tilbake og nå er de jammen trekt igjen. Kundeservice har ikke svar på noe! Nå er det snart nok... glass er det de venter på påstår de? 9342485[/snapback] Glass er bare standardunnskyldningen deres. Har snakket med 4 forskjellige på Dell, og fått vite litt forskjellige ting. Hun ene røpte at maskina mi er klar, med unntak av lokket (Espr. Brown). Når jeg ringer en annen, bruker hun først glassunnskyldningen. Når jeg da sier jeg har fått høre at min står klar m unntak av lokk, sier hun "Hvordan fikk du vite dette? Dette skulle ikke du få vite." Veldig skuffet over leveringstidene til Dell... Bare synd at det ikke er andre PC'er som frister veldig. Har likevel gitt de beskjed om at hvis den blir forsinket, kommer jeg til å avbestille/kreve kompensasjon. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Dell 1720 Bestillingsdato: 08/17/2007 Estimert leveringsdato: 09/25/2007 Lenke til kommentar
ben10 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Vostro 1500 Bestillingsdato: 08/14/2007 Estimert leveringsdato: 09/19/2007 Ekspedert: 08/24/2007 Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Var akkuratt på prat med Dell. De har nå et stort problem ved mangel av skjerm materialer. Kan nok ha noe med at folk skal ha skole pc ja, Dårlig Logistikk av Dell. Men Ordrestatusen man sjekker igjennom Email funker ikke, Tydelig at dell har noen glitcher de trenger fikse her. Endret 24. august 2007 av Imsdalo Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Vostro 1500 Bestillingsdato: 08/14/2007 Estimert leveringsdato: 09/19/2007 Ekspedert: 08/24/2007 9349134[/snapback] nice :o kanskje dell begynner å få fart på sakene... eller så er det bare vostro som er rask :x Var akkuratt på prat med Dell. De har nå et stort problem ved mangel av skjerm materialer. Kan nok ha noe med at folk skal ha skole pc ja, Dårlig Logistikk av Dell. Men Ordrestatusen man sjekker igjennom Email funker ikke, Tydelig at dell har noen glitcher de trenger fikse her. 9349814[/snapback] Den funker for meg :o Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 jeg syns de kommer med en ny unnskyldning vær gang.. det blir for dumt. De lovte 11-sep.. nå kan de ikke si når i det hele tatt. Lenke til kommentar
graylady Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Ny post på Direct2Dell om Inspiron Notebook Product Delays Se her http://direct2dell.com/ Farger og skjermer er oppgitt som de store problemene her? Men det unskylder jo ikke slett kunde service da. Lenke til kommentar
Sneven Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Har bestilt en Vostro 1500 Bestillingsdato: 08/15/2007 Estimert leveringsdato: 09/14/2007 Men ifølge ordrestatusen er pcen min ferdig bygd og ekspedert (08/24/2007). "Bestillingen din er underveis med vår leveringspartner (speditør) / posttjeneste." Så hvis pcen min allerede er sendt så regner jeg ikke med at det går 21 dager(3uker) før jeg får pcen, eller kan sendingen også ta laaang tid? Noen som har peiling på hvor lang tid det ca. tar å få pcen etter den er blitt sendt fra dell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå