Gå til innhold

Hva er din leveringstid fra Dell?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, leveringen skulle skje 12. oktober, og i dag fikk jeg en mail fra Dell. Jippi tenkte jeg. Nå har de skrudd sammen og sendt den av gårde. I stedet ble det en stor skuffelse da jeg åpnet mailen og leste de hadde utsatt leveringen til 5. november. Ringte tvert, og de sa at mange fikk mailer med utsatt levering, for så å få den døra 2-3 dager etterpå. Noen som har opplevd det?

 

Uansett så venter jeg til 12. oktober før jeg lager noe helvete for Dell. :ph34r:

Lenke til kommentar

Bestillingsdato: 10. september

Forespeilet leveranse: 17. oktober

Ble levert før helga, 5. oktober

 

Inspiron 1720, Midnight Blue, 7300-prosessor, 250 GB HD.

 

Har i mellomtiden ombestemt meg, og PC-en ligger nå ute på bruktmarkedet, helt UBRUKT. Høystbydende over 10 000, røverkjøp dersom du er lei av å vente...

Lenke til kommentar
Og da må du fortelle oss hva du bestilte og når?

Jeg venter fremdeles på 1520.

 

 

Tenkte jeg ikke skulle gjenta meg selv (har skrevet det et par ganger i denne tråden). :!:

 

Inspiron 1520, med det meste av standarder.

(Unntak: T7100, dårligste skjermvalg, lagt til bluetooth, espresso brown, MS Office).

 

Bestilt: Ca 25. juli. Pris: 9500,-

 

Den er nå ankommet Alnabru.

Endret av simson
Lenke til kommentar

Schenker:

Lastet for utkjøring 12.10.07 15.57 TRONDHEIM

 

Jeg fikk den ikke i går. Betyr det at de bare har lastet pakken ombord i en lastebil og latt den stå der og fryse (:(), eller betyr det at overlevereren tok runden sin men ikke gadd å ta den lange ferjeturen over trondheimsfjorden? ELLER betyr det at de har levert til feil person? Kastet pakken på sjøen? Stukket av?

 

De har ihvertfall ikke ringt og prøvd å avtale noe leveringstidspunkt. Føler jeg blir litt trist. Her hadde jeg gledet meg til å bli oppringt av SCHENKER, og så svikter de meg, går bort fra sine løfter og voldtar mitt unge, uskyldige sinn, de bare kaster pakken min inn i en hemmislastebil ingen vet hvor går og lar meg sitte i uvitenhet, mørke og sjeleangst. :'(

 

(Vostro 1500, nummer tre, rimelig standard, eneste modifikasjoner var nicellers batteri istedet for sekscellers og truelifeskjermen med laveste oppløsning istedet for matt og kjedelig skjerm uten fancy belegg man kan studere kvisene sine i. Pris: 9100 kr. Bestilt 26. september, ekspedert 6. oktober, sendt 10. oktober (kanskje? Om ikke det bare er jeg som misforstod, den kom ihvertfall ikke inn i sorteringstingen i danmark før den datoen, og dell tok seg ikke betalt før da), kom til Trondheim i går.

 

Spent på hvor mye FEIL jeg får på denne pesen. Var ikke særlig heldig med IFT00 og MULTICOM, og det blir vel typisk min flaks å få BÅDE kornete skjerm, hvinete CPU, ødelagt strømstyring og bæsj i expresscardåpningen. :no:

 

OM DEN I DET HELE TATT KOMMER!

 

sytesyte. Får bare være glad jeg slapp å vente i fem måneder, selv om det er over to om vi regner med ventetiden på IFT00, ventetiden på refunderingen og ventetiden på dells rævgiring. :V

 

Det morsomme var jo at de plutselig en dag bestemte seg for å utsette den estimerte leveringsdatoen fra 15. oktober til 24. oktober, selv om de samme dag også plutselig bestemte seg for å få ræva i gir og faktisk BYGGE PC-en. dell altså. de er nå noen artigkarer)

Endret av potteplante
Lenke til kommentar
Schenker:

Lastet for utkjøring 12.10.07 15.57 TRONDHEIM

 

Jeg fikk den ikke i går. Betyr det at de bare har lastet pakken ombord i en lastebil og latt den stå der og fryse (:(), eller betyr det at overlevereren tok runden sin men ikke gadd å ta den lange ferjeturen over trondheimsfjorden? ELLER betyr det at de har levert til feil person? Kastet pakken på sjøen? Stukket av?

 

 

Lurer litt på det samme. På min står det:

 

2007-10-12 19:08 NO - Alnabru AWAITING CUSTOMER AGREEMENT

 

Bare å ring meg, det, så kan vi nok oppnå enighet... Har prøvd å ringe de, men virker ikke som de har verken folk på jobb eller telefonsvarer...

Lenke til kommentar

Vel, de har jo ringetid bare mandag-fredag klokka 9-16, eller noe i den duren, så det er kanskje ikke så rart. "AWAITING CUSTOMER AGREEMENT" betyr sikkert at de vil avklare leveringstid og -sted før de velger å ringe på uten å få noe svar eller kjøre seg bort i skogen. De ringer deg vel på mandag. Hva står det på trackingsiden på schenker.no?

 

Jeg fikk forresten faktura i posten nå nettopp. Jeg har papirlapp med ordreinformasjon på! DET HAR IKKE DERE!!

Endret av potteplante
Lenke til kommentar

Endelig!

Etter mange måneder, uker og dager med venting, så er endelig Dell 1520 satt i produksjon.

I følge mannen på Delltelefonen, så tar det 5 minutter å sette sammen maskinen når de har alle delene, så nå bør det gå fort. Gleder meg veldig til budet står på døra.

Lenke til kommentar
Hei ,hva maskin har du bestilt,jeg har bestilt vostro 1400 den28/9 og skulle få den 17/10 men nå er den utsatt til den 28 /10 og i dag fekk jeg en ny mail utsatt til 6 november, har tidleger fått ca 400 kr i kompesasjon ,ringte dell med en gang ,snakket med en ung dame der og ville ha mer i kompesasjon eller så vuderte jeg og heve kjøpet hun måtte snakke med sjefen om det og han skulle ringe meg opp ,men har ikke ringt ennå ,trur dere han ringer meg opp?og hvor mye kompesasjon kan jeg forlange,jeg er avhengig av pc så nå måtte jeg få lånt meg en .Har nå vært inne på order status og der var det en gla melding .Din bestilling er i produksjon den 10/18/2007

 

 

Når den først er kommet i produksjon, skjer det fort. Hos meg ble den produsert, testet og sendt på en dag.

Men jeg har ennå ikke fått den. Håper kanskje til helgen, men det er vel tvilsomt.

Se signaturen for hva jeg har bestilt!

Endret av grumant
Lenke til kommentar

Hurra..

 

Bestilt 09. august 2007

 

Estimert leveringsdato 07. desember 2007.

 

Siste del til PC ankommer 12. desember 2007.

 

Prøvd seg med en latterlig kompensasjon på 900NOK (og påstått at jeg har godtatt det).

 

En Dell XPS M1710 uten endringer (kostet 17290, nå 17190) var visstnok altfor spesiell for Dell, og de klarer ikke skaffe delene før etter et halvt år.

 

Så nå anbefaler de meg til å bestille en annen PC, og da sikkert betale ekstra hvis den blir dyrere. Heh.

Lenke til kommentar
I dag er dagen!

Dell mener at Schenker skal levere min 1520 i dag.

Men den har ligget på lageret til Schenker på Alnabru i 2 dager nå, uten at de har ringt og avtalt tid, så jeg avventer leveringsdato ennå.

De ringte til meg samme dagen

 

du kan jo ringe selv også og avtale tid hvis du er utålmodig

Lenke til kommentar
I dag er dagen!

Dell mener at Schenker skal levere min 1520 i dag.

Men den har ligget på lageret til Schenker på Alnabru i 2 dager nå, uten at de har ringt og avtalt tid, så jeg avventer leveringsdato ennå.

De ringte til meg samme dagen

 

du kan jo ringe selv også og avtale tid hvis du er utålmodig

 

 

Jeg ringte i går, men de sa "gutta på lageret" skulle ringe for å avtale tid. Og når jeg ringte i dag, så fant de ikke pakken... Hei hvor det går. Akkurat nå leter de for harde livet, får jeg håpe.

Lenke til kommentar
I dag er dagen!

Dell mener at Schenker skal levere min 1520 i dag.

Men den har ligget på lageret til Schenker på Alnabru i 2 dager nå, uten at de har ringt og avtalt tid, så jeg avventer leveringsdato ennå.

De ringte til meg samme dagen

 

du kan jo ringe selv også og avtale tid hvis du er utålmodig

 

 

Jeg ringte i går, men de sa "gutta på lageret" skulle ringe for å avtale tid. Og når jeg ringte i dag, så fant de ikke pakken... Hei hvor det går. Akkurat nå leter de for harde livet, får jeg håpe.

 

merkelig de brukte lang tid på å finne pakken min når jeg var på alnabru og hentet den! han sa den lå heeelt feil osv

så for meg at noen hadde tatt PC-en min.... typisk når man har ventet så leeenge

men ble glad når han kom med den

Lenke til kommentar

har 2 spørsmål.

 

1. Leverers alle pcene fra dell med schenker? og leverer til døren?

 

 

2. PC-en min er ekspedert idag 24.10, tar det 2-3 til jeg får den?

 

det står: "Din bestilling er nå hos transportør og en detaljert status for levering vil være tilgjengelig om kort tid." og

 

"Bestillingen din er underveis med vår leveringspartner (speditør) / posttjeneste.

 

For mer informasjon – inkludert oppdateringer om beregnet leveringsdato – følg linken til speditørens nettside"

Lenke til kommentar
har 2 spørsmål.

 

1. Leverers alle pcene fra dell med schenker? og leverer til døren?

 

 

2. PC-en min er ekspedert idag 24.10, tar det 2-3 til jeg får den?

 

det står: "Din bestilling er nå hos transportør og en detaljert status for levering vil være tilgjengelig om kort tid." og

 

"Bestillingen din er underveis med vår leveringspartner (speditør) / posttjeneste.

 

For mer informasjon – inkludert oppdateringer om beregnet leveringsdato – følg linken til speditørens nettside"

 

 

Akkurat det står det på min også, men jeg har den på spisebordet i dette øyeblikk! ENDELIG FIKK JEG MIN 1520!

 

Schenker fikk den inn på tirsdag, men greide å rote den bort et lite øyeblikk. Så når de fant den i ettermiddag, hadde jeg valget mellom å hente den før 1900, eller få den tilkjørt i morgen ettermiddag. Jeg kjørte opp dit på flekken!

 

PC-en var ferdig produsert på forrige torsdag, så beregn ca 3-4 arbeidsdager i hvertfall.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...