entonic Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Da var jammen en stk vostro 1400 sendt retning stavanger. skulle ikke vært her for nesten en måned til men den ble jammen sendt i dag Gleder meg noe jævlig. EDIT: Costro ja Endret 21. september 2007 av Entonic Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Hold dere fast kjære hardware.no brukere! Dette er bare helt utrolig! I dag fikk jeg beskjed om at leving av min Inspiron blir utsatt "litt". Hvis dere lurte på hva "litt" i Dells verden betyr, så kan jeg forklarer dere det. Gammel leveringdato: Sep 28 2007 Ny leveringdato: Nov 14 2007 Her snakker vi altså om en forsinkelse på 1,5 måned! Jeg har allerede ventet i nesten 2 måneder. Så en rask hoderegning viser at for å få en pc fra dell må man vente 3,5 måned! Endret 21. september 2007 av AMDXP Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Er godt mulig at det bare er bullshit. Den kan bli sendt mye før det. Litt for jævlig viss du må vente så lenge! Lenke til kommentar
simson Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hold dere fast kjære hardware.no brukere! Dette er bare helt utrolig! I dag fikk jeg beskjed om at leving av min Inspiron blir utsatt "litt". Hvis dere lurte på hva "litt" i Dells verden betyr, så kan jeg forklarer dere det. Gammel leveringdato: Sep 28 2007 Ny leveringdato: Nov 14 2007 Her snakker vi altså om en forsinkelse på 1,5 måned! Jeg har allerede ventet i nesten 2 måneder. Så en rask hoderegning viser at for å få en pc fra dell må man vente 3,5 måned! 9540832[/snapback] Veldig leit å høre. Har selv foreløpig 4. oktober som (allerede utsatt) leveringstid, så frykter jeg får samme beskjed som deg om ca en uke... Mitt råd er: Krev kraftig kompenasjon, eller avbestill. Enten har du behov for en PC nå (og da kjøper du et annet sted) Eller så har du tid til å vente, og da får du en knallgod PC til svært redusert pris. Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) bestilte min vostro 1700 09.08, utsatt leveringsdato 10.10. fikk den igår. Endret 21. september 2007 av LurifaksCOF Lenke til kommentar
BåGan Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 sjekka kontoen min igår, og fant ut at jeg var 11k fattigere .. da hadde jeg nesten et håp om at laptoppen var satt i produksjon.. men neeeeeeeida.. ingenting nytt hadde skjedd.. er dette noe jeg egentlig kan klage på? Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 sjekka kontoen min igår, og fant ut at jeg var 11k fattigere .. da hadde jeg nesten et håp om at laptoppen var satt i produksjon.. men neeeeeeeida.. ingenting nytt hadde skjedd.. er dette noe jeg egentlig kan klage på? 9541936[/snapback] Nei. Det samme skjedde med meg og mange andre. Det Dell gjør er at dem sikrer seg pengene... Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 sakset frå IDG.no "Det vanlige er at beløpet ikke belastes, men reserveres på kredittkortet ved bestilling. Beløpet skal ikke trekkes fra kontoen før maskinen er ferdig produsert, sier administrerende direktør Michael Jacobs i Dell Norge, som forklarer den lange leveringstiden med at det mangler komponenter fra Dells underleverandører." Her hadde eg ringt og klaget. Mulig det er annerledes om ein ikkje kredittkort.., men ville ivertfall ringt til Dell ang dette. Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Mine tusenlapper er trekt fra kontoen for en måned siden... PC-en er fortsatt ikke produsert Leveringen ble utsatt til 14 november i dag. Fikk en epost fra dell i dag: "Vi beklager dette" - sa Dell folk til meg. Ikke noe mer kun de tre ordene der! Uproffesjonelt gjort! Latterlig! Endret 21. september 2007 av AMDXP Lenke til kommentar
WildRover Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Kjøpte Dell xps m1330 9.august. Fikk i går, den 20. august vite at den var sendt. Så regner med jeg har den innen ETA som var 1. oktober.. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) bestilt 10 sep. ekspedert 18 sep. Leveres på døra 24.sep. 2 uker, akkuratt som det var antatt i ETA edit: gjelder en mer eller mindre custom Vostro 1500. Endret 21. september 2007 av MrLeftfield Lenke til kommentar
Morten@ Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Mine tusenlapper er trekt fra kontoen for en måned siden...PC-en er fortsatt ikke produsert Leveringen ble utsatt til 14 november i dag. Fikk en epost fra dell i dag: "Vi beklager dette" - sa Dell folk til meg. Ikke noe mer kun de tre ordene der! Uproffesjonelt gjort! Latterlig! 9542868[/snapback] Hva er det du får beskjed om at Dell venter på før maskinen din er ferdig? Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Mine tusenlapper er trekt fra kontoen for en måned siden...PC-en er fortsatt ikke produsert Leveringen ble utsatt til 14 november i dag. Fikk en epost fra dell i dag: "Vi beklager dette" - sa Dell folk til meg. Ikke noe mer kun de tre ordene der! Uproffesjonelt gjort! Latterlig! 9542868[/snapback] Hva er det du får beskjed om at Dell venter på før maskinen din er ferdig? 9543765[/snapback] Takk for et bra spørsmål. Jeg har ikke fått noe som helst grunn for forsinkelsen. Fikk bare et ferdig laga brevmal sendt fra Dell hvor det stod at PC-en din er forsinket og denne setningen på slutten av eposten: "Så vil vi ønske deg en fin dag, og takke for at du valgte Dell!" Jeg er dypt skuffet av Dell! Dette skulle være den perfekte PC-en for meg, men alt dette har bare endt opp i et evigvarens rot! Lenke til kommentar
simson Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Angående pengene som er reservert, fikk dette fra Dell da jeg spurte: dessverre er det slik at pengene blir trukket da bankene ikke kan ha reservasjoner over 21dager.Dette jobber vi med å endre, men jeg dessverre ingen mulighet til å sette pengene tilbake da dette vil kansellere din ordre. Lenke til kommentar
nilsjohanole Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Noe burde anmelde DELL. Dette kan da ikke være lov??!!?? Lenke til kommentar
graylady Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 En helt utrolig tålmodig gjeng som venter og venter, utsettelse etter utsettelse... Jeg avbestilte som sagt tidligere i tråden her men det gikk hele 1 uke før pengene var tilbake på konto. Først etter skikkelig påtrykk ble de tilbakebetalt manuelt fra Dell... Virker som de som har ventet lengst bare må vente enda lengre... det er kanskje en måte å holde antallet klager nede? Uansett, jeg er fornøyd med min avgjørelse og koser meg med min nye Acer TravelMate 7720G som jeg har hatt i 2 uker nå. I morgen kommer en ekstra skjerm i posten fra MPX så jeg kan jobbe på 2 skjermer ved behov. X-dellventer Lenke til kommentar
entonic Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Jeg vet ikke om det var tilfeldig eller men litt senere samme dag jeg ringte å maste ble den produsert og sendt. så ring og mas Lenke til kommentar
WildRover Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Tar det lang tid fra Schenker (eller hvordan det skrives) har fått pakken til det oppdateres på sidene deres? Og tar det lang tid før pakken er i Norge og evt i Lofoten? Er det noen mellomledd i forsendelsen? Eller sendes hver pakke direkte rundt om kring? Mange spørsmål det.. mvh Øyvind Lenke til kommentar
entonic Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Tar ca en dag fra den er ekspedert til det kommer informasjon fra schenker. Ellers sier schenker et jeg vil motta pakken min 1. oktober. ble sendt i går. Lenke til kommentar
Viperius Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Bestilte Dell XPS M1710 den 9. august 2007. Estimert leveringsdato: 24. oktober (utsatt for 3. gang) Har ringt og får aldri vite noe vettugt. Får bare høre "ringer tilbake om noen dager, da vet jeg hva som mangler". Ringer de? Nei. Har sendt fem e-poster, fire til kundeservice og en til Michael Jacobs. Null svar. Ringte og lurte på om de ikke kunne svare på e-postene mine. Jada, sa de. Null svar (dette er snart en uke siden). Pengene forsvant 4. september, automatisk av Dell. Ser også at det er flere brukere her inne som også har bestilt Dell XPS M1710 (etter meg) og har fått den allerede. Er det skjermen som mangler hos meg blir jeg forarget. Sa også til kundeservice i telefon at kunder som bestilte samme PC som meg (mulig det var forskjellig innhold, men mye er likt uansett der), sa det måtte være en selger som satte det på prioritering. En annen på kundeservice sa det måtte være en feil. En tredje dame (som min onkel har kontakt med i Dell), sa at selgere ikke har muligheten til å sette bestillinger på prioritering. Så Dell lyver så det synger. Jeg er relativt frustrert, siden alt jeg får høre er "Det er en god og solid maskin". Jeg vet da der, er jo derfor jeg bestilte den! Prøvde også å gi et ultimatum, da jeg var møkklei dårlig behandling. Svaret da kan vel beskrives med dette: "Jaja." Ufattelig misfornøyd med Dell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå