Gå til innhold

Hva er din leveringstid fra Dell?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hold dere fast kjære hardware.no brukere!

 

Dette er bare helt utrolig!

 

I dag fikk jeg beskjed om at leving av min Inspiron blir utsatt "litt".

 

Hvis dere lurte på hva "litt" i Dells verden betyr, så kan jeg forklarer dere det.

 

Gammel leveringdato: Sep 28 2007

Ny leveringdato: Nov 14 2007 :ohmy:

 

Her snakker vi altså om en forsinkelse på 1,5 måned!

 

Jeg har allerede ventet i nesten 2 måneder.

 

Så en rask hoderegning viser at for å få en pc fra dell må man vente 3,5 måned!

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar
Hold dere fast kjære hardware.no brukere!

 

Dette er bare helt utrolig!

 

I dag fikk jeg beskjed om at leving av min Inspiron blir utsatt "litt".

 

Hvis dere lurte på hva "litt" i Dells verden betyr, så kan jeg forklarer dere det.

 

Gammel leveringdato: Sep 28 2007

Ny leveringdato: Nov 14 2007  :ohmy:

 

Her snakker vi altså om en forsinkelse på 1,5 måned!

 

Jeg har allerede ventet i nesten 2 måneder.

 

Så en rask hoderegning viser at for å få en pc fra dell må man vente 3,5 måned!

9540832[/snapback]

 

 

Veldig leit å høre. Har selv foreløpig 4. oktober som (allerede utsatt) leveringstid, så frykter jeg får samme beskjed som deg om ca en uke...

 

Mitt råd er: Krev kraftig kompenasjon, eller avbestill.

 

Enten har du behov for en PC nå (og da kjøper du et annet sted)

Eller så har du tid til å vente, og da får du en knallgod PC til svært redusert pris.

Lenke til kommentar
sjekka kontoen min igår, og fant ut at jeg var 11k fattigere .. da hadde jeg nesten et håp om at laptoppen var satt i produksjon.. men neeeeeeeida.. ingenting nytt hadde skjedd..

 

er dette noe jeg egentlig kan klage på?

9541936[/snapback]

 

Nei. Det samme skjedde med meg og mange andre. Det Dell gjør er at dem sikrer seg pengene...

Lenke til kommentar

sakset frå IDG.no

"Det vanlige er at beløpet ikke belastes, men reserveres på kredittkortet ved bestilling. Beløpet skal ikke trekkes fra kontoen før maskinen er ferdig produsert, sier administrerende direktør Michael Jacobs i Dell Norge, som forklarer den lange leveringstiden med at det mangler komponenter fra Dells underleverandører."

 

Her hadde eg ringt og klaget. Mulig det er annerledes om ein ikkje kredittkort.., men ville ivertfall ringt til Dell ang dette.

Lenke til kommentar

Mine tusenlapper er trekt fra kontoen for en måned siden...

PC-en er fortsatt ikke produsert

Leveringen ble utsatt til 14 november i dag.

Fikk en epost fra dell i dag:

 

"Vi beklager dette" - sa Dell folk til meg. Ikke noe mer kun de tre ordene der! Uproffesjonelt gjort! Latterlig!

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar
Mine tusenlapper er trekt fra kontoen for en måned siden...

PC-en er fortsatt ikke produsert

Leveringen ble utsatt til 14 november i dag.

Fikk en epost fra dell i dag:

 

"Vi beklager dette" - sa Dell folk til meg. Ikke noe mer kun de tre ordene der! Uproffesjonelt gjort! Latterlig!

9542868[/snapback]

 

Hva er det du får beskjed om at Dell venter på før maskinen din er ferdig?

Lenke til kommentar
Mine tusenlapper er trekt fra kontoen for en måned siden...

PC-en er fortsatt ikke produsert

Leveringen ble utsatt til 14 november i dag.

Fikk en epost fra dell i dag:

 

"Vi beklager dette" - sa Dell folk til meg. Ikke noe mer kun de tre ordene der! Uproffesjonelt gjort! Latterlig!

9542868[/snapback]

 

Hva er det du får beskjed om at Dell venter på før maskinen din er ferdig?

9543765[/snapback]

 

Takk for et bra spørsmål. Jeg har ikke fått noe som helst grunn for forsinkelsen. Fikk bare et ferdig laga brevmal sendt fra Dell hvor det stod at PC-en din er forsinket og denne setningen på slutten av eposten:

 

"Så vil vi ønske deg en fin dag, og takke for at du valgte Dell!"

 

Jeg er dypt skuffet av Dell! Dette skulle være den perfekte PC-en for meg, men alt dette har bare endt opp i et evigvarens rot!

Lenke til kommentar

Angående pengene som er reservert, fikk dette fra Dell da jeg spurte:

 

 

dessverre er det slik at pengene blir trukket da bankene ikke kan ha reservasjoner over 21dager.

Dette jobber vi med å endre, men jeg dessverre ingen mulighet til å sette pengene tilbake da dette vil kansellere din ordre.

Lenke til kommentar

:cool:

En helt utrolig tålmodig gjeng som venter og venter, utsettelse etter utsettelse...

Jeg avbestilte som sagt tidligere i tråden her men det gikk hele 1 uke før pengene var tilbake på konto. Først etter skikkelig påtrykk ble de tilbakebetalt manuelt fra Dell...

Virker som de som har ventet lengst bare må vente enda lengre... det er kanskje en måte å holde antallet klager nede?

 

Uansett, jeg er fornøyd med min avgjørelse og koser meg med min nye Acer TravelMate 7720G som jeg har hatt i 2 uker nå. I morgen kommer en ekstra skjerm i posten fra MPX så jeg kan jobbe på 2 skjermer ved behov.

 

X-dellventer

Lenke til kommentar

Tar det lang tid fra Schenker (eller hvordan det skrives) har fått pakken til det oppdateres på sidene deres?

Og tar det lang tid før pakken er i Norge og evt i Lofoten?

 

Er det noen mellomledd i forsendelsen? Eller sendes hver pakke direkte rundt om kring?

 

 

Mange spørsmål det..

 

mvh

Øyvind

Lenke til kommentar

Bestilte Dell XPS M1710 den 9. august 2007.

 

Estimert leveringsdato: 24. oktober (utsatt for 3. gang)

 

Har ringt og får aldri vite noe vettugt. Får bare høre "ringer tilbake om noen dager, da vet jeg hva som mangler". Ringer de? Nei.

 

Har sendt fem e-poster, fire til kundeservice og en til Michael Jacobs. Null svar. Ringte og lurte på om de ikke kunne svare på e-postene mine. Jada, sa de. Null svar (dette er snart en uke siden).

 

Pengene forsvant 4. september, automatisk av Dell. Ser også at det er flere brukere her inne som også har bestilt Dell XPS M1710 (etter meg) og har fått den allerede. Er det skjermen som mangler hos meg blir jeg forarget. Sa også til kundeservice i telefon at kunder som bestilte samme PC som meg (mulig det var forskjellig innhold, men mye er likt uansett der), sa det måtte være en selger som satte det på prioritering. En annen på kundeservice sa det måtte være en feil. En tredje dame (som min onkel har kontakt med i Dell), sa at selgere ikke har muligheten til å sette bestillinger på prioritering. Så Dell lyver så det synger.

 

Jeg er relativt frustrert, siden alt jeg får høre er "Det er en god og solid maskin". Jeg vet da der, er jo derfor jeg bestilte den! :(

 

Prøvde også å gi et ultimatum, da jeg var møkklei dårlig behandling. Svaret da kan vel beskrives med dette: "Jaja."

 

 

Ufattelig misfornøyd med Dell :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...