Imsdalo Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 man skal få den rett etter bestilling av den selgeren som solgte deg varen. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Jeg er i den merkelig situasjon at jeg tror jeg har "negativ" leveringstid fra Dell... 9450341[/snapback] Samme her, bestilte min Vostro på fredag forrige uke, med 8 ukers estimert leveringstid. Nå ligger den i København hos Schenker, med en ETA 12-09-2007 bestilte forøvrig på nett med forhåndsbetaling som privatperson uten noen form for problemer. grunnen til at jeg valgte forhåndsbetaling er at jeg er student i Oslo for tiden, og den ville blitt levert på adressen som visa-kortet mitt er registrert, som er i Sogn og Fjordane. Lenke til kommentar
WildRover Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Da var min i produksjon. Bestilt 9. august eta 1. oktober Lenke til kommentar
OJodd Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 "Incoterms DDU - DELIVERED DUTY UNPAID (OTTESTAD)" Dette betyr at du ikke skal betale noe til sjåføren når han leverer pakka til deg. Tror jeg da... Min har nå kommet seg til køben og venter åpenbart på at mange nok andre pc-er skal samme vei... Lenke til kommentar
Stianlol Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Kommer de på døra med pakken? Lenke til kommentar
Stianlol Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Vis jeg ikke er hjemme når de kommer, hva skjer da? Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Før de leverer den, så avtaler du og dem når de skal komme med den, så du er nok hjemme når de kommer med den.. Lenke til kommentar
Stianlol Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Okai. Må jeg ringe til de da, eller ringer/sender mail de til meg? Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Ring de tidlig på morgenen den dagen den skal leveres, det vil si Antatt leverings dato. Schenker skal sende deg en sms eller ringe deg. de gjore ingen av delene med meg. Jeg ble rett og slett nødt til å hente den. Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 I dag ble min XPS 1710 endelig sendt da Bestillingsdato: 08/16/2007 Estimert leveringsdato : 10/01/2007 Din bestilling er ekspedert den 09/10/2007 Lenke til kommentar
OJodd Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Min personlige erfaring med Schenker er at de har en tendens til å sende meg et brev med beskjed om at jeg må kontakte de for avtale om utsending av pakken. Selvsagt sender de dette brevet med B-post... Men andre jeg kjenner har blitt både oppringt og bare fått utlevert pakken. Men ringer du på morgenen den dagen du i følge tracking skal få pakken så er det kanskje lettere for dem å levere pakken når du kan ta den i mot. Eventuelt avtale at du henter pakken selv på terminalen. Nosferatur: Ikke dårlig med levering 20 dager før forventet ^^ Edit: Bestillingsdato: 08/29/2007 Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen): 09/28/2007 Estimert utleveringsdato fra Schenker: 09/12/2007 Faktisk utleveringsdato fra Schenker: 09/11/2007 Alt i alt ikke så veldig ille.. Endret 11. september 2007 av OJodd Lenke til kommentar
Stianlol Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Kan noen gi meg nummeret til Schenker? Har leita litt, men fant det ikke. Pakken min skulle ha komt i dag, men er enda ikke komt, så jeg tenkte jeg skulle ringe de. De har hverken send meg mail eller ringt meg.. Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 søk etter schenker på gulesider. De har forskjellige terminaler rundt om i norge. Men som sagt Schenker er ikke akkuratt flinke på den måten. Lenke til kommentar
nighdark Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 leveringstidene til Dell går litt ned, men det blir ikke bra på en stund. sendte bestilling på XPS 1330 i forrige måned og snakket med en på Dells kundeservice idag som sa at leveringsproblemene kommer av mangel på glass til lcd flatpaneler eller glasset og leveringsproblemene hos Intel, for det nye chipset'et. han mente at det gjaldt alle leverandører, uansett merke. dell shipper ca. 4-5000 bærbare maskiner hver dag med santa rosa-plattform fra sine fabrikker. den akutte mangelen gjør at de ikke kan sende ut med full kapasitet, som er 17000-18000 maskiner daglig. (imponerende!!) bare for å sjekke om det han sa var rett, gikk på komplett, ps-data, mpx, etc. han hadde jammen rett. de datamaskinene det er mest leveringstid eller er i minst antall på lager hos ulike leverandører er de med santa rosa-platformen, og komplett som har størst lager, har tydelig leveringsproblemer på en del laptop'er med santa rosa-plattformen. Gjelder jo nesten alt fra ASUS, Acer, FSC (unntatt noen få modeller, men ikke så mye på lager heller da), noe utvalgte på HP, Lenovo, Toshiba, etc... samme ser du på de andre leverandørene og.. ikke så rart Dell sliter på leveringsproblemer da. de leverer jo nesten bare de nye chipset'ene fra Intel.. og de nyeste LCD flatpanelene.. bestillingsdato 16.08.2007 estimert leveringsdato 11.09.2007 revidert leveringsdato 01.11.2007 to og en halv måned.. sukk... må vel vente tålmodig.. Lenke til kommentar
simson Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 bestillingsdato 16.08.2007 estimert leveringsdato 11.09.2007 revidert leveringsdato 01.11.2007 to og en halv måned.. sukk... må vel vente tålmodig.. 9476996[/snapback] Går ut fra at du har fått rabatt fra Dell, i kompensasjon? Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 fikk melding fra Schenker for 5 minutter siden. ringte de opp og fikk avtalt levering på døra i kveld mellom 17 og 21 Vostro levert på døra under 2 uker etter bestilling, og her hadde jeg forespeilet meg 8 ukers ventetid. Lenke til kommentar
knuti@ Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 fikk melding fra Schenker for 5 minutter siden. ringte de opp og fikk avtalt levering på døra i kveld mellom 17 og 21 Vostro levert på døra under 2 uker etter bestilling, og her hadde jeg forespeilet meg 8 ukers ventetid. Hvilken Vostro-modell bestilte du da, og med hvilken spek? Må si det var veldig kjapt levert! Bra for deg Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 fikk melding fra Schenker for 5 minutter siden. ringte de opp og fikk avtalt levering på døra i kveld mellom 17 og 21 Vostro levert på døra under 2 uker etter bestilling, og her hadde jeg forespeilet meg 8 ukers ventetid. Hvilken Vostro-modell bestilte du da, og med hvilken spek? Må si det var veldig kjapt levert! Bra for deg 9477899[/snapback] Vostro 1500 med 1.8Ghz C2D, 1Gb minne, 120Gb disk, 128 MB GeForce 8400M GS saken. Ikke verdens raskeste, men kommer til å gå brukendes til skolearbeid. Spilling har jeg en stasjonær som tar seg av ^^ Lenke til kommentar
Ted Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Bestilte min den 15.08 og han jeg snakket med sa at jeg skulle få den før den 05.10, håper ikke jeg må vente lengere enn som så for nesten 2mnd er lenge nok. Bestilte XPS M1330 med LED display Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå