Gå til innhold

Hva er din leveringstid fra Dell?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er i den merkelig situasjon at jeg tror jeg har "negativ" leveringstid fra Dell...

9450341[/snapback]

 

 

Samme her, bestilte min Vostro på fredag forrige uke, med 8 ukers estimert leveringstid. Nå ligger den i København hos Schenker, med en ETA 12-09-2007 :)

 

bestilte forøvrig på nett med forhåndsbetaling som privatperson uten noen form for problemer.

 

grunnen til at jeg valgte forhåndsbetaling er at jeg er student i Oslo for tiden, og den ville blitt levert på adressen som visa-kortet mitt er registrert, som er i Sogn og Fjordane.

Lenke til kommentar

Min personlige erfaring med Schenker er at de har en tendens til å sende meg et brev med beskjed om at jeg må kontakte de for avtale om utsending av pakken. Selvsagt sender de dette brevet med B-post...

 

Men andre jeg kjenner har blitt både oppringt og bare fått utlevert pakken. Men ringer du på morgenen den dagen du i følge tracking skal få pakken så er det kanskje lettere for dem å levere pakken når du kan ta den i mot. Eventuelt avtale at du henter pakken selv på terminalen.

 

Nosferatur: Ikke dårlig med levering 20 dager før forventet ^^

 

Edit:

Bestillingsdato: 08/29/2007

Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen): 09/28/2007

Estimert utleveringsdato fra Schenker: 09/12/2007

Faktisk utleveringsdato fra Schenker: 09/11/2007

 

Alt i alt ikke så veldig ille..

Endret av OJodd
Lenke til kommentar

leveringstidene til Dell går litt ned, men det blir ikke bra på en stund. sendte bestilling på XPS 1330 i forrige måned og snakket med en på Dells kundeservice idag som sa at leveringsproblemene kommer av mangel på glass til lcd flatpaneler eller glasset og leveringsproblemene hos Intel, for det nye chipset'et. han mente at det gjaldt alle leverandører, uansett merke. dell shipper ca. 4-5000 bærbare maskiner hver dag med santa rosa-plattform fra sine fabrikker. den akutte mangelen gjør at de ikke kan sende ut med full kapasitet, som er 17000-18000 maskiner daglig. :whistle: (imponerende!!)

 

bare for å sjekke om det han sa var rett, gikk på komplett, ps-data, mpx, etc. han hadde jammen rett. de datamaskinene det er mest leveringstid eller er i minst antall på lager hos ulike leverandører er de med santa rosa-platformen, og komplett som har størst lager, har tydelig leveringsproblemer på en del laptop'er med santa rosa-plattformen. Gjelder jo nesten alt fra ASUS, Acer, FSC (unntatt noen få modeller, men ikke så mye på lager heller da), noe utvalgte på HP, Lenovo, Toshiba, etc... samme ser du på de andre leverandørene og.. :hmm: ikke så rart Dell sliter på leveringsproblemer da. de leverer jo nesten bare de nye chipset'ene fra Intel.. og de nyeste LCD flatpanelene..

 

bestillingsdato 16.08.2007

estimert leveringsdato 11.09.2007

revidert leveringsdato 01.11.2007

 

to og en halv måned.. sukk... :cry: må vel vente tålmodig..

Lenke til kommentar
fikk melding fra Schenker for 5 minutter siden. ringte de opp og fikk avtalt levering på døra i kveld mellom 17 og 21 :)

 

Vostro levert på døra under 2 uker etter bestilling, og her hadde jeg forespeilet meg 8 ukers ventetid. :p

 

Hvilken Vostro-modell bestilte du da, og med hvilken spek?

Må si det var veldig kjapt levert! Bra for deg :)

Lenke til kommentar
fikk melding fra Schenker for 5 minutter siden. ringte de opp og fikk avtalt levering på døra i kveld mellom 17 og 21 :)

 

Vostro levert på døra under 2 uker etter bestilling, og her hadde jeg forespeilet meg 8 ukers ventetid. :p

 

Hvilken Vostro-modell bestilte du da, og med hvilken spek?

Må si det var veldig kjapt levert! Bra for deg :)

9477899[/snapback]

 

 

Vostro 1500 med 1.8Ghz C2D, 1Gb minne, 120Gb disk, 128 MB GeForce 8400M GS saken.

Ikke verdens raskeste, men kommer til å gå brukendes til skolearbeid. Spilling har jeg en stasjonær som tar seg av ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...