JaguarXKR Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Hei! Står imellom to prosessorer ved kjøp av bærbar PC, og kunne gjerne trengt hjelp til å finne ut av hvilken som er "bedre" eller anbefalt. Og hva forskjellene evt er Følgende to prosessorer står i spill: AMD Turion 64 X2 TL56 eller Intel Centrino Duo-Core T2080 Takker på forhånd for svar! Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Etter det lille jeg vet om Centrino Duo Core, skal det ikke være det beste Intel noengang har kommet med. Men ser man på specs, ser jjo Intelen litt bedre ut enn AMDen. Hva skal PCn i hovedsak brukes til? Lenke til kommentar
JaguarXKR Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Pc'en skal brukes til det en hjemme-pc brukes til, samt jobb via nett og evt spill à la FM. Litt av alt med andre ord, altså god for det meste generelt sett. Prøvde å sammenligne prisene på de to i tillegg, men fant dessverre ikke Intel'en på prisguiden her. Håper på flere tilbakemeldinger, da det blir mye lettere for meg ved deres hjelp Endret 5. august 2007 av JaguarXKR Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Merk at den intelprosessoren der er den gamle utgaven uten 64bit. Den har Core i navnet men er ikke bygget på Core-arkitekturen. Core Duo er bygget på Yonah-arkitekturen og har hverken 64bit eller 4MB L2 cache (den har 2), eller er 4way internt (den er 3way) osv. Jeg ville helt klart styrt unna den gamle 32bit-prosessoren der. Hvis du vil ha intel så velger du heller den nyere Core 2 Duo-serien som ble lansert for bare et år siden. (1 år og 1 måned faktisk). De nye Core 2 Duo er bygget på den nye Core-arkitekturen. Kort oppsummert: Core Duo T2080 vs. Turion64 X2 T56: Velg klart Turion64 X2 TL56. Finn heller en verdig konkurrent og velg mellom Core 2 Duo T5250 og Turion64 X2 TL56. Centrino er forresten navnet på en pakkeløsning med CPU + brikkesett + trådløst nettverkskort fra intel. Det er mange andre gode leverandører av brikkesett og spesielt trådløst nettverkskort så det behøver ikke å være en Centrino-pakke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå