Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

kommer ikke på nett!

Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å bli lut lei av å holde på med detta, problemet er:

Internett funka fint, inntil jeg skulle fikse noe innstillinger inne på router'n en NetGear, da jeg trykket "ok" etter å ha gjort mine endringer mistet jeg all kontakt med router'n, og altså tilgangen til internett.

Det går ikke ann å logge seg på nettet med kabler heller. Derfor kommer jeg meg ikke tilbake til Routerlogin.net hvor jeg endret på innstilingene, for da trenger jeg internett. Etter dette har jeg også hatt problemer med maskiene ikke vil skru seg på, men kommer i bluscreen rett etter oppstart av XP.. Det er snakk om tre maskiner som har vært koblet til et trådløstnettverk med linje fra GET. Det er ikke noe feil med modemet, for har prøvd å koble til en maskin som opprinnelig ikke har vært med i nettverket og da fungerer det.

Jeg har til og med Re-boota den ene maskiene, men får ikke nett likevel.

Men har bytta router'n til en D-Link DIR 635 så nå får jeg allefall trådløst signal igjen til maskinene men fortsatt ikke nett.

Jeg har prøvd feilsøking funksjonen på MSN Live og får beskjed om at det er feil med DNS og nøkkelporter..

Har ikke fått innstalert den nye router'n fordi jeg får beskjed om at den ikke mottar noe internett signal som må til for å fullføre innstalasjonen..

Ja:

Alle maskinene står på motta adresser automatisk

Har prøvd å "flushe" ip adressene og DNS på alle maskinene..

Det meste ser ut til å stemme, men ikke noe nett...

Om noen har noe peil på hva jeg kan gjøre? Kan være snakk om Virus, men fant ikke noe ved scanning..

Takk, ....

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du trenger ikke på internett for å komme inn på routeren, da hadde det vært veldig tungvint å sette opp...

Hvis du har kjørt den fast så kan det hende at du må resette den ja.

9213161[/snapback]

okey.. sånn er ståa..

Kommer meg inn på router'n, men får beskjed der at: Your internett Connection could not be detected...

Noen forslag til hva som kan gjøres?

PS: var noe feil med den forgje router'n derfor jeg trudde det med å ha internett for å komme inn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...