Gå til innhold

Filosofi om skriftenes lære

Anbefalte innlegg

livet varer evig ved at genene går arv i arv....joda man kan også si det på den måten.

"Jeg har adhd og har vert i helvete, pga feimedesinering med ritalin"

ok...........det må du forklare nermere

NB: er det du som er nello?

9214662[/snapback]

Jacob (Israel)

Son of Isaac. Father of twelve sons, who represent the tribes of Judaism. One of the three Patriarchs of Judaism.

Ja.. Altså jeg dør ikke, folk kan se at jeg tar repern... Men jeg vil gjennopstå. Jeg er Antikrist og brenner for det jeg jobber for: FRED! Jeg benekter Jesus Kristus intil Jesus Kristus er blitt salvet.. Jesus Kristus er de kristne, og de er fordømmende. Jeg er Nasareer. Den Kristendommen som paulus skapte, vil jeg fjerne.. Jeg komanderer folk nå til og gå til Den Katolske Kirke og kreve alt de har av penger og rikdom.. Dette er Helligdommen! Dere skal si: Den Hellige Ånd befaler Helligdommen deres!

ADHD og Depresjon i mange år; fra 20 til 24 nå.. ADHD: Konsentrasjons problemer, hyperaktivitet. D står for disorder: jeg vil ha FRED!

Jacob (Israel)

Son of Isaac. Father of twelve sons, who represent the tribes of Judaism. One of the three Patriarchs of Judaism.

Jeg er sønn av Jacob!

Jesaja

Kapittel 53

Hvem trodde det budskap vi hørte,

for hvem ble Herrens kraft åpenbart?

2 Han skjøt opp som en kvist for Guds åsyn,

som et rotskudd av tørr jord.

Han hadde ingen herlig skikkelse,

vi gledet oss ikke ved synet av ham.

3 Han var ringeaktet, forlatt av mennesker,

en smertenes mann, vel kjent med sykdom,

en foraktet mann som ingen ville se på,

vi regnet ham ikke for noe.

4 Sannelig, våre sykdommer tok han på seg,

og våre smerter bar han.

Vi trodde han var blitt rammet,

slått av Gud og plaget.

5 Men han ble såret for våre overtredelser

og knust for våre misgjerninger.

Straffen lå på ham for at vi skulle ha fred,

ved hans sår har vi fått legedom.

6 Vi fór alle vill som sauer,

vi vendte oss hver sin vei.

Men skylden som vi alle hadde,

lot Herren ramme ham.

7 Han ble mishandlet, men bar det ydmykt;

han åpnet ikke sin munn,

lik lammet som føres bort for å slaktes,

lik sauen som tier når den klippes.

Han åpnet ikke sin munn.

8 Gjennom trengsel og dom ble han revet bort.

Men hvem i hans samtid aktet på det?

Han ble utryddet av de levendes land,

måtte dø for sitt folks overtredelse.

9 De gav ham en grav blant ugudelige,

hos en rik mann, da han var død,

enda han ikke hadde gjort noen urett,

og det ikke fantes svik i hans munn.

10 Det var Herrens vilje

å knuse ham med sykdom.

Men fordi han gav sitt liv til soning,

skal han få etterkommere og leve lenge,

og ved ham skal Herrens vilje ha fremgang.

11 Etter all sin møye og sjelenød

skal han se lys og mettes.

Min rettferdige tjener

skal gjøre de mange rettferdige

når de kjenner ham;

for han har båret deres synder.

12 Derfor overgir jeg de mange til ham,

de mektige skal han få til bytte,

fordi han gav sitt liv i døden

og ble regnet blant overtredere.

Han tok på seg de manges synd

og gikk i forbønn for syndere.

Jeg er Nello, TurboNello, og Laurentius - på forumer andre steder.

Ekte navn er Lars Jøran.

Det betyr Laurentius Jordarbeider.

Jøran betyr også Bonde... Bonden er i loven.

;-)

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, men du snakket om at du har vært i helvete...snakker du da om det stedet som blir beskrevet i bibelen, egen tolkning eller var det et uttrykk?

har spurt om dette før, men fikk ikke noe svar

Driver du noe form for organisert virksomhet vedrørende dine synspunkter?

vellvell, tar kvelden så vi kan ta opp tråden i morgen

Lenke til kommentar

Helvete i bibelen er jo ikke hinsides denne verden vi lever i? Jeg har vert her i denne verden... Det brenner også her i denne verden. Det helvete som folk prater om, det er her! Det er ikke egen tolkning ;-) Det er det bibelen og koranen forteller om.. Denne verdens Herre? I helvete... Hvilken verden? i denne? eller hinsides? DENNE! Krig og sult, blod som flyter i gatene... Jødene måtte trelle i ukjent land, og deres pinsel steg opp i all evighet (holocaust).

Ikke noe er organisert.... Alt kommer ann på hva folk ønsker og gjøre med det jeg skriver. De kan høre på prester og de kan høre på statsledre. Det er opp til hver enkelt... De kan også ta meg seriøst og gjøre noe ;)

Dersom du kan se denne teksten... Så er den tankene mine. Den er også skriften min. Trenger bare oppmerksomhet og bli lagt merke til, folk som leser meg.... Di sitter der som noen lam, og gjør ikke noe. Selv sitter jeg her som et lam, og gjør ikke noe... Jeg vil at dere gjør noe med det Vi vil gjøre!

Støtt meg ved og legge meg til på Nettby.no der jeg kaller meg turbonello.. Ikke les, men få med folket og foren folket :)

Ingen gjør noe, di setter seg fast i det jeg skriver... Skriv i gjestebøkene til folk og på forum... Jeg har vel skrevet nokk til at noen kan gjøre noe med det? Flere folk har skrevet med meg, tilsammen er vi Gud og ordet er hos Gud!

http://www.nettby.no/user/index.php?user_id=422763

Denne lenken kan kopieres, alle lenker kan kopieres og spres.. Det samme kan programvare etc!

Spre disse lenkene i gjestebøker på nettby og på nettet ellers.. Da vil ting skje!

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=808563

http://thebravenewworldorder.blogspot.com/

http://zeitgeistmovie.com/

;)

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar

Helvete:

Du finner mange mange logiske forklarijnger på helvete bla. den du kom med nå, men vi har også litt mere geografiske forklaringer slik som:

Helvete slik det fremstår i Vestens kultur har sitt opphav i gresk kristendom, særlig tatt fra en tilnærming til det hellenistiske livet etter døden som kalles Tartarus. I den tidlige jødedommen trodde man på Sheol, en skyggetilværelse som absolutt alle ble sendt til. Sheol kan ha vært en poetisk metafor for døden og ikke noe liv etter døden i det hele tatt. I det tredje til andre århundre før Kristus hadde imidlertid idéen vokst til et langt mer komplekst konsept.

Det hebraiske ordet Sheol ble oversatt til Hades, navnet på dødsriket i gresk mytologi. Dette anses fortsatt å være adskilt fra helvete av ortodokse kristne. Ildsjøen og Evige pinsler i gresk mytologi var egentlig Tartarus. Hades var ikke helvete i gresk mytologi, men heller en mellomstasjon der de døde dro for å dømmes. Det Nye Testamente bruker dette ordet, men det bruker også ordet Gehenna (av dalen Ge-Hinnom ved Jerusalem). Denne dalen var brukt som søppeldynge for Jerusalem, og forholdene var atskillig mer uhygieniske og fæle enn på moderne søppeldynger.

Ikke noe er organisert.... Alt kommer ann på hva folk ønsker og gjøre med det jeg skriver. De kan høre på prester og de kan høre på statsledre. Det er opp til hver enkelt... De kan også ta meg seriøst og gjøre noe

Jeg tar deg seriøs i form av at jeg ser at du har fått med deg ting den norske kirke ikke ønsker folk skal vite og at dine bibel tolkninger er mere humane og mindre virkelighetsfjærnt en hva som bokstravlig talt står.

Men ikke i form av at jeg anser alt du skriver som fasit :hrm:

Prester og statsledere er jo egentlig ikke skolert nok til å drive religions undervisning. (forkynning er jo egentlig ikke undervisning da men)

Prestenes jobb er å servere det samme gamle smørbrødet med rotten laks og rottegift hver dag, og tvinge det ned i halsen på folk :nei:

De sier det er godt og den eneste gode maten som finnes uten å egentlig ha fordøyd det selv og smakt noe annet.

Samtidig som den lokale kebab sjappa og peppe`s over gaten serverer langt bedre føde :thumbup:

Jeg for min del er litt mere opptatt av kilden/årsaken/ideèn bak/opphavet til "gudstroen", og siden jødedummen, kristendummen, islam, buddismen, hinduismen er rappet/videreutviklet/hører til av en og samme religion.

Derfor mener jeg at dersom man skal prøve å finne ut hvordan han skal tolke bibelen, må man først sette seg inn i den orginale religionen og bruke den som et verktøy for å forstå hva det dreide seg om/hva de mente/utviklingen/hva som er metafor/hvorfor denne utvikling/hvorfor dekke over historisk fakta relatert dagens religioner/hva som er bokstavlig ment/hva som er fakta/hva som er overtro+++

I følge mytene satte jesus jødenes religion på hodet, avviklet relger og tildelte nye.

Dette blir i kristne kretser omtalt som "den nye pakten" eller "New Age" som det da var the "age of fishes".

Moses representerte the "age of the ram" og Horus representerte "age of the bull", eller den vellomtalte gullkua om du vil:)

Moses endret også på en del regler og kom med bla. 10 bud (modifisert og forkortet utgave av skrifter fra the book of the dead)

Så ut i fra dette korte sammendragen må jeg nok si meg uenig i din definasjon på gud.

Gud er solen, og evig liv refereres til menneskehetens naturlige evne til å formere seg (spre gener som du tidligere var inne på)

-ikke noe mere hokkus pokkus en naturens gang slik vi alle vet den fungerer :yes:

Dagens problem er religion og troende folk.

Du kan nok få ateister med noe kunnskap om religion generelt til å se seg delvis enig i det du skriver, men hos religiøse folk har du ikke tjangs.

De har fått et ferdig påsmurt smørbrød av prester og lokal samfunn og det skal de tygge på resten av livet...andre synspunkter, vitenskap, religioner og fysikk er i følge troende djevelens verk.

Det var bla. også slik kristenfolka greide å overbevise at Jesus var guds sønn.

-Da kritiske folk konfronterte med at de hadde hørt denne myten mange ganger før med forskjellig navn, ble det svart:

"Djevelen viste at guds sønn skulle kommer, derfor har han sendt ut falske profeter i mange tusen år for å så tvil."

Dette utsagnet ble presangtert for over 1800 år siden og benyttes flittig i kristne kretser pr. i dag.

Så man var tidlig på vakt med å skyve unna sannheten.. :thumbdown:

Som du sikkert vet så drev de kristne å saboterte fransmennene og engelskmennene da de holdt på å knekke koden til hyroglyffene.

Det er helt åpenlyst at de viste at den kristne praksis og tro ikke er riktig og de ønsket å holde sannheten skjult.

Da kan man spørre seg selv:

Hvordan han høytstående religiøse vite at hyroglyffene ville avdekke info som avkrefter kristendummen og beviser hva den er basert på?

-Fordi de viste det i fra før!

Hvordan han de tro på noe som de vet ikke er sant?

-De trodde det ikke selv, deres jobb var å få andre til å tro :yes:

Hvorfor var det så viktig at folk skulle tro?

-religion var i hovedsak astronomisk vitenskap og forskning på hvordan livet ble til og hvorfor det ble til. Troen på at solen + andre astronomiste fenomener var levende individ ble vanlig, og overtro og vitenskap ble forent under begrepet relogion.

Konger var ofte sønner av gud (halvguder) som er ganske logisk.

hvordan skulle du ellers bli konge?

Dette utviklet seg til datidens lov og orden som skulle holde kontroll over en folkemasse uten at de selv var til stede (God see U) samtidig som det skulle gi rikdom og vellferd til lokale guder og konger.

Kristendummen er i hovedsak det samme, men de har kuttet ut mye astronomi.

Kristne ledere ville derfor få kontroll over de kristne, og jo flere kristne, jo bedre kontroll.

Dette gjennspeiler også i dagens samfunn

Der hvor det er flere religioner er det konflikt

.....konflikt om kontroll over folk og områder.

På globalt basis kan man også se at "allierte land" ofte har samme hovedreligion. Feks de arabiske land som har Islam, og Vestlige land, USA og Israel som representerer kristendummen og jødedummen.

Avsluttningsvis vil jeg si at folk har forskjellig teorier og formeninger.

noen er helt på bærtur, mens andre er så tilnærmet fakta som det er mulig.

Jeg er enig i noe du sier, men ikke alt. (det samme antar jeg gjelder deg)

Så jeg vil nok desverre ikke være din våpen bror :no:

Likegyldighet må jo være det beste våpenet mot oppblomstring av religion.

Dersom alle er likegyldige (ateister), vil grunnlaget for religion ta slutt :w00t:

Kommer man med en trosrelatert fortolkning av religiøse skrifter generelt, så har man laget en trosrettning (religion) og derfor laget et nytt grunnlag til konflikt :ph34r:

men ok, om du ønsker å gjøre noe med synspunktene til folk kan du prøve disse bloggene.

Folkene på disse bloggene er preget av sterke meninger og er svært lite mottakelig for sund fornuft.

Lykke til!

http://frittforum.freeforums.org/

-et forum for nynazister

http://kristenblogg.no/

-forum for kristen ekstremister (pinsevenner jehovas vitne etc.)

Lenke til kommentar

ortodokse kristne er di kristne som paulus skapte med sin kristendom.. Yeshua ben Yoseph, som han egentlig heter, han var Nasareer (de første kristne som paulus forfulgte).. Yeshua hadde studert det gamle testamentet og dødehavsrullene.. Han skulle forene Jødene med andre folk. Du kan lese om dette på bibelguiden.com diskusjonsforum...

Helvete eksisterer ikke! Og det er ikke min tolkning, men undersøkning og studering av bibelen, som har funnet svaret på det! Både jeg og du vet at når vi dør, så er det ikke noe helvete og komme til (dersom noen ikke ordner dette helvete her før vi "dør" da).. Du kan sikkert finne svært kritiske sider som tar opp temaet helvete, og den kan du bruke.... Helvete som hinsides er så utrolig idiotisk og dumt at jeg ikke vil akseptere det... Som du vet så er hele bibelen en profeti, og jeg passer meget bra på beskrivelsen av hvordan denne mannen er.. Vell, samme for meg om folk tror eller ikke, men jeg har jobbet hver dag i over 15år med og studere og forstå bibelen og den verden vi lever i for og se om det er mulig og få fred... Da har de som leser her to valg... Jeg har løsningen på hvordan man får fred, også på en hel masse annet... Så om de hører på hva jeg har å si, så vil det bli det. Her oppfordrer jeg til og sjekke ut det jeg har skrevet, andre plasser også.. Så hva vil folk bruke energien på? Lage fred i verden og få vekk fattigdommen, eller studere helvete? Jeg sier helvete er her... Og det er ikke tolkning, det er hva man vet ut i fra boka! Du har ei bok, leser den og ser hva som står i den... Da finner man svaret. Jeg tolker ikke bibelen, jeg leser den.. Slik du gjør med en annen bok. Dersom du har lest en roman, og noen sier at det er beskrevet en mersedes der, som kjørte ut og 3 persjoner ble drept.. Du har boken rett forran deg, og du ser at det ikke er sånn i det hele tatt... Det er slik jeg svarer angående det ;-)

Jeg tar deg seriøs i form av at jeg ser at du har fått med deg ting den norske kirke ikke ønsker folk skal vite og at dine bibel tolkninger er mere humane og mindre virkelighetsfjærnt en hva som bokstravlig talt står.

Men ikke i form av at jeg anser alt du skriver som fasit

Hehe, du må tenke at det er ikke sikkert at jeg vet lite ;-P

Den Norske kirken gjør stikk i strid med bibelens lære heletiden... Absolutt heletiden.

Den dåpen di har er i strid med bibelen! Alt kirken driver med er i strid med bibelen.

Orker ikke skrive om og om igjen så mye så jeg oppfordrer en gang til og se på de lenkene som fører til mine forumer osv, for og se hva andre med meg sier om dette.

Tja.. Ikke fasit, men du kan jo gjøre som før og få svar ;) Jeg kan faktisk absolutt alt om bibelen og koranen.... Jeg har megastore kunnskaper om de fleste religionene ellers... Tenk på meg som en som har studert religion siden jeg var lite barn, og at jeg nå er 24år. Nettby.no der kaller jeg meg turbonello... Har forklart her alerede hvordan du har evig liv, så det er opp til deg og ta meg seriøst eller ikke ;-)

Jeg for min del er litt mere opptatt av kilden/årsaken/ideèn bak/opphavet til "gudstroen", og siden jødedummen, kristendummen, islam, buddismen, hinduismen er rappet/videreutviklet/hører til av en og samme religion.

Det er mye stoff om det.. Det finnes noe om det i dagboka mi på nettby og en hel haug på Jødiske nettsider.. Jødene vet at det di tror på det kommer fra noe det og, desuten "tror" de ikke på gud slik som kristne.......

Det jeg vet er at Jødene aksepterer meg dersom de får høre om meg, og det jeg har skrevet! Oppfordrer deg igjen til og finne dette ut.

Derfor mener jeg at dersom man skal prøve å finne ut hvordan han skal tolke bibelen, må man først sette seg inn i den orginale religionen og bruke den som et verktøy for å forstå hva det dreide seg om/hva de mente/utviklingen/hva som er metafor/hvorfor denne utvikling/hvorfor dekke over historisk fakta relatert dagens religioner/hva som er bokstavlig ment/hva som er fakta/hva som er overtro+++

Nei, det viktigste er at barn i verden slutter og sulte, og at det blir fred! Frihet også!

Det er det viktigste.. Jeg vet det meste om bibelen og koranen, det er de som er viktigst og studere.... for det er de som er grunnlaget for religionen som er giften som holder sannheten tilbake! Religion er roten til alt vondt! Religion er det som har tatt av livets tre.. Dersom du godtar min årevise studerings svar på dette ;-)

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar

"Yeshua hadde studert det gamle testamentet og dødehavsrullene.."

-mye av dødehavsrullene er ennå ikke publisert, og de skriftene som er publisert er "oversatt" av jødene og ingan andre har fått lov til å oversette de.......

Du må heller ikke tro at alle de gamle skriftene er funnet..

"Helvete eksisterer ikke! Og det er ikke min tolkning, men undersøkning og studering av bibelen, som har funnet svaret på det!"

-det er ingen som kan si at han ved 100% sikkerhet vet hva definasjonen på helvete er, bortsett i fra de som fant det opp.

Kan gå med på at den fortolkningen virker helt åpenlyst og logisk....men det gjør også mange andre teorier forskere hevder å ha funnet svar på.

"Da har de som leser her to valg... Jeg har løsningen på hvordan man får fred, også på en hel masse annet... Så om de hører på hva jeg har å si, så vil det bli det. "

-Helt klart, om alle blir enige om hvordan de religiøse skriftene skal tolkes blir det fred.

Om man blir enige om at gud er menneskeheten eller en kasse pils er ikke så farlig så lenge man er enige.

Men er ikke konvertering av alle og en hver det de fleste religioner prøver på da?

Å designe en hybrid religion for å samle folket må være det dummeste jeg har hørt. (antar at det er det du prøver på)

Du sier du ikke tolker, men leser bibelen...vell alle religiøse leser bibelen på lik linje med deg, og det er svært få religiøse som velger å tolke den vekk med hensikt.

Du sier videre at den er profeti, men avglemmer å nevne at den også er astronimi, historie, lov bok, overtro, datidens forskning++

Skal du lese bibelen og gå ut i fra at den er bare en av delene blir det helt feil.

Husk også at bibelen er skrevet av mange forskjellige forskere, profeter, religiøse m/makt, forfattere og historiesammlere og man må se an hver enkelte forfatter for å se hva de prøver å formidle.

Noen farer med løyn, noen profeterer, noen forsker, noen snakker i billedlig tale, noen bygger opp historier på overtro osv.

Troverdigheten til hver enkelte forfatter må også settes i tvil da det finnes mye avvik og versioner av samme hendelse.

Hvem bløffer, Hvem har rett, Hvem tar feil er også faktorer man må ta hensyn til.

Du stiller desverre på lik linje med alle de andre som har prøvd å lage en sekt/kult med fortolkninger som skaper en illusjon av paradis på jord eller etter død.

Det er helt umulig å konvertere alle verdens befolkning til en tro/formening, da dette er prøvd i mange tusen år.

Hva skal man gjøre med de som ikke tror og som er en trussel mot din "fasitfortolkningen"?

Utrydde de for å få fred?

War for peace, war against terror, war against disbelivers om du vil.

"Hehe, du må tenke at det er ikke sikkert at jeg vet lite ;-P"

Det er akuratt det jeg antydet :jeg ser at du har fått med deg ting den norske kirke ikke ønsker folk skal vite og at dine bibel tolkninger er mere humane og mindre virkelighetsfjærnt en hva som bokstravlig talt står.

"Den Norske kirken gjør stikk i strid med bibelens lære heletiden... Absolutt heletiden.

Den dåpen di har er i strid med bibelen! Alt kirken driver med er i strid med bibelen."

-Helt riktig, du trenger ikke å utdype dette noe særlig fordi det du skriver det kan bevises så det smeller :thumbup:

"Jeg kan faktisk absolutt alt om bibelen og koranen.... Jeg har megastore kunnskaper om de fleste religionene ellers... "

-vell, nå skal jeg verken brette ut om mitt yrke, grad eller hvor mange års erfaring jeg har, men slike uttalelser bruker selv ikke de med doktorgrad.

Slike uttalser kommer som oftest fra religion-grundere som skal rekruttere medlemmer.

"Jødene vet at det di tror på det kommer fra noe det og, desuten "tror" de ikke på gud slik som kristne....... "

-Riktig, ingen religioner har helt identiske definasjoner av begrepet gud, selv om likhetstrekkene og historikken på de største beviser at de har samme opphav.

"Det jeg vet er at Jødene aksepterer meg dersom de får høre om meg, og det jeg har skrevet! Oppfordrer deg igjen til og finne dette ut."

-du husker vell hva som hendte med vår gode vann jesus da han prøvde å justere på religionen deres.......?

Om du tror ting har forandret seg så mye så tar du feil.

http://www.youtube.com/watch?v=GSAvaYY-y7Q...related&search=

mange praktiserer døds straff på blasfemi den dag i dag.

Nei, det viktigste er at barn i verden slutter og sulte, og at det blir fred! Frihet også!

-Joda, det er viktig det, ser ikke på dette som et svar på det jeg rettesatt deg på:

Lenke til kommentar

"Yeshua hadde studert det gamle testamentet og dødehavsrullene.."

-mye av dødehavsrullene er ennå ikke publisert, og de skriftene som er publisert er "oversatt" av jødene og ingan andre har fått lov til å oversette de.......

Du må heller ikke tro at alle de gamle skriftene er funnet..

EDIT: DET ER MEEEEGET bra at ikke noen andre en jødene oversatte dem... Jødene er det folket som selvfølgelig bør gjøre dette.. Ikke spør meg om hvorfor.. hehe, men når det gjelder troen og jøder, er den meget spessiel... for ikke og snakke om INTERISANT!!!! ;-D

Yeshua ben Yoseph (Jesus sønn av Josef) han ble født for 2007år siden ;-P hehe, så om han leste dem da han studerte mellom 12år til han ble 24 hva er da problemet her? Da leste han dødehavsrullene rundt år 12 også da ;-P foresten genial og ha en kalender også, som viser dette....hehehehe... Men det er litt symbolsk fordi menneskene ble født i tidenes morgen, og da menneskets foståelse ble bedre og bedre, så lagde man kalenderen der, sånn at vi.... (tiden ble "skapt" i år null av Gud)..hehehe.. om du tar den ;-) Ordet som ble menneske...... Stjernene planetene..

Jeg kan si at jeg er Menneskesønnen... (Lars sønn av Kjell)

Laurentius ben kilde ;-P hehehehe.. (Kjell)

hehehe

Kjell;

(hjelm eller offerkjele, kjele, evt "han som skaffer mat til kjelen", kan også komme av kjelde, kilde )

Laurentius sto opp fra døden... hvorfor kan ikke jeg tro at jeg ble vekket opp fra døden av Jesus Kristus? Foresten, tror du at det er noen prest som klarer og motbevise meg? Jøder VET jeg aksepterer dette.. spessielt dersom jeg også får snakket med noen..... Desuten så skal vi ha det artig, bruke dette... Jo mer det blir brukt desto artigere blir det... saken er at alt er i språket, og om det blir tenkt på på den måten... så kan vi få det ganske artig her på jorda... spessielt når vi vet at folk flest tror på dette på en heeeeeeeeeeelt annen måte! ;-) Alt handler om og skape vennskapsbånd! ;) Forene mennesker..... og spessielt ikke gjøre det vanskelig ;-)

Tro kan man også gjøre for morroskyld ;-) eller bruke bibelen eller lese den for morroskyld.....

;-P kan da umulig være så vanskelig å forstå? :) At Jesus hedret sin mor er fordi han satte faren i bakgrunnen... Det vil vel si at han ville sette kvinnen der hun bør stå, altså i likhet med mannen... For det var jo temmelig mannsdominert før.....

-det er ingen som kan si at han ved 100% sikkerhet vet hva definasjonen på helvete er, bortsett i fra de som fant det opp.

Kan gå med på at den fortolkningen virker helt åpenlyst og logisk....men det gjør også mange andre teorier forskere hevder å ha funnet svar på.

Ok, hehe.. en logisk forklaringsmodel av et brennende helvete, den forklaringen vil jeg gjerne se...... hehe..... Bibelen er i ordet og i språket. I det gamle testametet så blir det sagt at: Ordet ble til et menneske........ Filosofer litt over det ;)

-Helt klart, om alle blir enige om hvordan de religiøse skriftene skal tolkes blir det fred.

Om man blir enige om at gud er menneskeheten eller en kasse pils er ikke så farlig så lenge man er enige.

Men er ikke konvertering av alle og en hver det de fleste religioner prøver på da?

Nei, trenger ikke det.. Men dersom mange nokk snakker om bibelen på denne måten, og svarer prestene, som om de ikke vet en dritt... og når de spør så kan da de som vil si at sannheten har kommet til dem.... Og om de spør hvor den kom i fra, så kan de si at det kom i fra et menneske som skrev ordet ned på internet.... Det er jo helt sant.. Ånden er det som blir hørt av folk, da er den usynelig før den blir hørt eller lest av noen... Ånd er ikke noe annet, men newage som prestene også surrer inn i kristendommen, har gjort ånd til noe helt utrolig idiotisk noe... Forstå meg den som kan! ;-)

Å designe en hybrid religion for å samle folket må være det dummeste jeg har hørt. (antar at det er det du prøver på)

Du sier du ikke tolker, men leser bibelen...vell alle religiøse leser bibelen på lik linje med deg, og det er svært få religiøse som velger å tolke den vekk med hensikt.

Du sier videre at den er profeti, men avglemmer å nevne at den også er astronimi, historie, lov bok, overtro, datidens forskning++

Bullshit... Det er ingen som har lest bibelen på den måten jeg har gjort, for jeg leser den som om jeg er Herren og som en vanelig bok, som krever forstand!...... Jeg forstår den også ;-P hehe....

noooope, jeg vet at alt inne i den boka, MÅ leses som om det er sant, ikke vri og vende tolke og lage masse piss utenfor! Du kan ordne det meste, men du må ha logiske forklaringer om du skal forklare noe i ei bok ;-P

Bare sende jøder til min profil og det er gjort... spre sannheten! ;-)

Jøder fra Djevelens synagoge også... De kan bare komme, og det at folk blir redde, det kan bli litt artig ;-)

Skal du lese bibelen og gå ut i fra at den er bare en av delene blir det helt feil.

Husk også at bibelen er skrevet av mange forskjellige forskere, profeter, religiøse m/makt, forfattere og historiesammlere og man må se an hver enkelte forfatter for å se hva de prøver å formidle.

Noen farer med løyn, noen profeterer, noen forsker, noen snakker i billedlig tale, noen bygger opp historier på overtro osv.

Alt dette er beskrevet i bibelen, og da er det ikke pent sagt da heller........

Foresten så fant jeg det for godt og legge inn dette sitatet:

For det skal komme en tid da folk ikke lenger tåler den sunne lære, men skaffer seg den ene læreren etter den andre, slik de selv finner for godt. For de vil ha det som klør i øret.  4 De skal vende øret fra sannheten og holde seg til myter.  5 Men du må være edruelig i alt du gjør. Bær lidelsene, gjør din gjerning som evangelist og fullfør din tjeneste.

(har ikke noe med saken og gjøre, men om du ser der så ser du i allefall noe som har noe med at den ikke er ment som annet enn noe som skal surres inn i masse piss, men bli prøvd ut av foståelse og logikk.... Liker svært lite begrepet religion også, det er det jeg prøver og ungå, altså fjerne religion.. Det har jeg nevnt tidligere også ;)

Troverdigheten til hver enkelte forfatter må også settes i tvil da det finnes mye avvik og versioner av samme hendelse.

Hvem bløffer, Hvem har rett, Hvem tar feil er også faktorer man må ta hensyn til.

Ja.. de alle har prøvd og konstruere noe som kan bli det mest logiske. Man skriver opp ting for og se hva som er sant og ikke... Bibelen som har blitt fikset på mange ganger, den ser ut til og være MEGET solid nå.... Altså hva man faktisk har greid og ordne!

Tro, må i grunn settes i et helt annet perspektiv... Den skal være en forklaringsmodel på verden vår... Og med tanke på at israel er det samme som Jacob (det står i GT) så er det bare logikken som kan bringe frem kunnskapen....

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar

"EDIT: DET ER MEEEEGET bra at ikke noen andre en jødene oversatte dem... Jødene er det folket som selvfølgelig bør gjøre dette.. Ikke spør meg om hvorfor.. hehe, men når det gjelder troen og jøder, er den meget spessiel... for ikke og snakke om INTERISANT!! ;-D"

-blir ikke det litt som bukken og havresekken?

"Yeshua ben Yoseph (Jesus sønn av Josef) han ble født for 2007år siden ;-P hehe, så om han leste dem da han studerte mellom 12år til han ble 24 hva er da problemet her? Da leste han dødehavsrullene rundt år 12 også da ;-P foresten genial og ha en kalender også, som viser dette....hehehehe... Men det er litt symbolsk fordi menneskene ble født i tidenes morgen, og da menneskets foståelse ble bedre og bedre, så lagde man kalenderen der, sånn at vi.... (tiden ble "skapt" i år null av Gud)..hehehe.. om du tar den ;-)"

-jaajaja, kalenderen er gamlere enn så, men etter kristen tidsberegning stemmer det.

År 0 er starten på the age of the fishes som bestemmes på astroligisk grunnlag, jeg går ut i fra at det var det du siktet til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...