Wildpokem0n Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Hei, vis det er noen som har noen hint om hva som er galt kom gjerne med forslag til å fikse det. Etter jeg skrudde av pcen så vil den ikke skru seg på igjen. Har hatt en ganske skitten pc i det siste, så når den ikke ville starte igjen så tok jeg å rensa den for hybelkaniner. HW: nvidia gt6800, amd 64 4800+, 2gig OCZ ram, 550 watts hyper strømforskyning. MSI k8n platinum motherboard. Ellers så kjører jeg 5 harddisker, 1 cd rom. har fungert perfekt de siste årene siden jeg kjøpte den. Er vell en hardware som er gåen. Når jeg har kontakten inn i strømmforsyninga så lyse på knappen der bak, men når jeg prøver å skru på framsiden skjer det ingenting. Prøvde å forandre reset switch og power switch i tillfelle en av de var røkken. Har sjekka at alle kontakter står i som de skal og begynne å bli ganske fustrert. Er svært takknemmelig for all hjelp jeg måtte få. Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Hører du noen lyder inni der når du skrur den på? Har slitt med det samme selv, og da var det PSUen som tok kvelden. Grunnen var en liten kbal som klå å kortslutta. Ta en sjekk inni der for kabler som kan ligge å kortslutte, og prøv igjen, men for all del, ikke prøv for mange ganger, da kan heile PSUen gå i vasken Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Har BIOS-en tatt kvelden mon tro? I såfall må vel hovedkortet byttes? Endret 5. august 2007 av jonmagne Lenke til kommentar
Wildpokem0n Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Har ikke rørt biosen på en god stund. så skjønner ikke hvorfor den plutselig skal bare si takk og farvell. Hører ingen lyder når jeg skrur på. Men hører en liten lyd fra strømforskyningen når jeg skrur av knappen på baksiden. Kan prøve å se etter noe som kan kortslutte. Evt kan det ha noe med psuen å gjøre sine avtagbare kontakter? fordi de er jo bare å skru av/på. kan det evt være støv eller noe sånt som er grunnen? takk Lenke til kommentar
henjrn Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Jeg vil tro det kan være power'en som er gåen.. Lenke til kommentar
Wildpokem0n Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 men er det vanlig at den bare takker for seg sånn uten videre? evt kan jeg prøve å kun gi strømm til master disk og hk og cpu og skjermkort? kan det ha blitt overbelastet? Den skal jo tåle den trøkken Lenke til kommentar
Vaktmestern Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Sitter på LAN med akkurat samme problem som du. Virker som PSUen tok kvelden ta jeg transporterte PCn hit. Har hatt problemer med den før etter transport (må trykke på PSU-bryteren og dra kontakten inn og ut et par ganger), men det er første gang den nekter å starte. Har ikke testet den så mye, men var 0 spenning på ledningene jeg testet. For fyllesjuk til å ordne noe mer nå, men må vel kjøpe ny PSU i morgen. Lenke til kommentar
Wildpokem0n Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 ja ser utsom jeg må i morgen dra å kjøpe ny, så får jeg heller levere den tilbake på reperasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå