Gå til innhold

Død pixel på DS lite, mulig å få ny?

Nitrius

Anbefalte innlegg

Har hatt en død/stuck pixel på DS lite'n min i en god stund nå tror jeg, men har helt glemt det bort siden jeg ikke har brukt den på en god stund, dro den nemlig frem idag. Så jeg så denne døde/stuck pixelen igjen, så jeg lurer på om det er noe mulighet for å få en ny DS hvis man går til butikken med den? Når har det seg slik at DSen min er over 1år gammel så da er vel ikke dette mulig i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hatt en død/stuck pixel på DS lite'n min i en god stund nå tror jeg, men har helt glemt det bort siden jeg ikke har brukt den på en god stund, dro den nemlig frem idag. Så jeg så denne døde/stuck pixelen igjen, så jeg lurer på om det er noe mulighet for å få en ny DS hvis man går til butikken med den? Når har det seg slik at DSen min er over 1år gammel så da er vel ikke dette mulig i det hele tatt?

9212858[/snapback]

Jeg kjøpte min andre DS lite hos elkjøp og den var det en del døde pixels på, jeg reiste inn igjen dagen etterpå og sa jeg ville ha ny på grunn av dette, og det fikk jeg. Men siden din DS er over 1 år gammel så har ikke det så mye å si, du får i teorien ikke bytta den inn da. Jeg bytta den innen angrefristen, og i tillegg hadde jeg Elkjøps egne 30 dagers full retur rett i ryggen.

Så det er litt synd, men det er verdt å huske på å gå grundig over det du har kjøpt så snart som mulig og få benyttet deg av angrefristen eller andre policyer som de individuelle butikkene kjører, ikke nøle å tro at det vil ikke irritere en så mye for det vil til slutt irritere livet av deg.

Jeg kjøpte først en DS Lite på lanseringsdagen i Japan, den jeg fikk hadde 2 døde pixler, ene av dem var midt på skjermen, jeg trodde ikke det ville plage meg så mye. Men etterhvert som tiden gikk så begynte det å irritere meg så mye at jeg greide ikke å nyte spill lengre, bare stirra på den grønne stygge flekken midt på skjermen, og siden denne DS'en var kjøpt i Japan gjennom lik-sang, og lik-sang var ble voldtatt av Sony, så hadde jeg ingen plass å levere inn denne DS'en, så jeg kjøpte en ny hvit DS her i Norge som jeg fortalte om ovenfor. Så igrunn er dette en advarsel om å vente for lenge med "småbageteller" og det å kjøpe konsoller fra utlandet

Lenke til kommentar

Skulle vel ha gjort noe med dette når jeg først la merke til det, husker ikke når det var uansett, er så lenge siden jeg har brukt DSen at ja.

Så det er absolutt ingen ting jeg kan få gjort bortsett fra å kjøpe en ny?

Nå har jeg bare 1 død pixel på øverste skjerm, er ikke midt på skjermen men litt til høyre, så er ikke krise men sier ikke nei til å ha en pixel feil fri skjerm.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Skulle vel ha gjort noe med dette når jeg først la merke til det, husker ikke når det var uansett, er så lenge siden jeg har brukt DSen at ja.

Så det er absolutt ingen ting jeg kan få gjort bortsett fra å kjøpe en ny?

Nå har jeg bare 1 død pixel på øverste skjerm, er ikke midt på skjermen men litt til høyre, så er ikke krise men sier ikke nei til å ha en pixel feil fri skjerm.

9213117[/snapback]

Du kan sende den inn til reperasjon gjennom butikken du kjøpte den i mener jeg så bestemt. Men tror det vil koste like mye å kjøpe en ny en nesten. Men du kan jo høre med butikken din.

Lenke til kommentar
Det må da være garanti på den tingesten?

9214673[/snapback]

Hvis ikke tar feil så har man 1års garanti? min ble kjøpt 10 juli som tilsier at garantien ikke gjelder lengre.

Skulle ha dratt frem DSen for 1månede tilbake :p

9214723[/snapback]

Det skulle du ja (etterpåklok). Nintendo har faktisk en Zero-Dead-Pixel garanti

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=57252

Som du da måtte ha levert inn DS'en i løpet av 1 års garantien.

Lenke til kommentar
Men siden din DS er over 1 år gammel så har ikke det så mye å si, du får i teorien ikke bytta den inn da. Jeg bytta den innen angrefristen, og i tillegg hadde jeg Elkjøps egne 30 dagers full retur rett i ryggen.

Så det er litt synd, men det er verdt å huske på å gå grundig over det du har kjøpt så snart som mulig og få benyttet deg av angrefristen eller andre policyer som de individuelle butikkene kjører,

Bare så det er sagt. Du har ikke angrefrist på kjøp over disk. Kun ved telefonsalg, internettsalg og salg utenfor butikkens utsalgssted.

Så hvis du kjøpte den over disk hos Elkjøp, benyttet du 30 dagers retur, ikke angrefrist.

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Er den døde pixelen på touch-screenen ? Isåfall er det ikke sikkert den er "død" men det kan bare være speilet som har snudd seg..

Ta en bitteliten bomullsbit (eller noe annet som ikke riper) og "masser" rundt den døde pixelen med sånn 1-2cm radius .. Gjør det en 5-15minutter og i de fleste tilfeller skal du klare å gjenopplive den .. Har gjort dette et par ganger før på diverse lcd-skjermer osv. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Er den døde pixelen på touch-screenen ? Isåfall er det ikke sikkert den er "død" men det kan bare være speilet som har snudd seg..

Ta en bitteliten bomullsbit (eller noe annet som ikke riper) og "masser" rundt den døde pixelen med sånn 1-2cm radius .. Gjør det en 5-15minutter og i de fleste tilfeller skal du klare å gjenopplive den .. Har gjort dette et par ganger før på diverse lcd-skjermer osv. Lykke til :)

9217174[/snapback]

Er på topp skjermen, ikke touch-screenet, men det er vel en sjans for at den ikke er død uansett? har ikke det noe med hvilken farge den viser eller noe?

Har prøvd å masere rundt området litt men ikke i nærheten av så lenge som 5min, burde dette gjøres mens dsen/skjermen er på eller av?

Edit: Ser ut som pixelen min skifter farge..

Hmm, ser ut som jeg har fått enda en pixel som er død, denne kan jeg faktisk se selv om DSen er slått av, trodde det var en flekk, men har prøvd å "vaske" den vekk og skrape den vekk men nope...

Denne døde er litt mer irriterende for denne er så og si nesten midt på skjermen og ses mye bedre enn den andre.

Nei tror jeg skal ta meg en tur opp på ebgames å sjekke. kanskje jeg er heldig å får en ny eller noe :p

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Hvis det er kun 1 død pixel, så har du ikke krav på ny uansett om den er 10 minutter gammel. Du som fikk byttet din, fikk mest sannsynlig byttet den pga 30 dagers angregreia elkjøp har.

Det må være 4-5 døde pixler i klynge for at det skal regnes som brudd på garantien. Dersom alle produkter med lcdskjerm skulle hatt null pixelfeil garanti, hadde produktene vært veldig veldig mye dyrere. Er en europeisk standard for dette, som gir grunnlag for disse reglene.

Samsung har som en av noen veldig få (er det flere?) valgt å gi kundene null pixelfeilgaranti..

Så hvis dere skal ha tv eller skjerm, kjøp samsung om dere er redde for pixelfeil..

Lenke til kommentar
Hvis det er kun 1 død pixel, så har du ikke krav på ny uansett om den er 10 minutter gammel. Du som fikk byttet din, fikk mest sannsynlig byttet den pga 30 dagers angregreia elkjøp har.

...

Samsung har som en av noen veldig få (er det flere?) valgt å gi kundene null pixelfeilgaranti..

9229775[/snapback]

Nei der tar du feil, jeg byttet min gjennom Elkjøp sin 30 dagers full returrett for da fikk jeg ny på dagen, men som jeg allerede har nevnt så er det null pixelfeilgaranti (Zero Dead Pixel) på Nintendo DS, den inngår i 1 års garanti. Så 1 død pixel er nok til å bytte en DS.

Lenke til kommentar

Nå pratet jeg nettopp med Bergsala og vi har faktisk begge feil :D De har ikke null pixelfeilgaranti, men dersom pixelfeilen forverrer spillopplevelsen, byttes skjermen. Altså, det spørs hvor pixelfeilen er på skjermen og blir et vurderingstilfelle i hvert case..

Lenke til kommentar
Nå pratet jeg nettopp med Bergsala og vi har faktisk begge feil :D  De har ikke null pixelfeilgaranti, men dersom pixelfeilen forverrer spillopplevelsen, byttes skjermen. Altså, det spørs hvor pixelfeilen er på skjermen og blir et vurderingstilfelle i hvert case..

9231283[/snapback]

Jeg siterer bare Nintendo sin egen garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...