Snuggis Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 sjekk også at alle slangekoblinger er tette og at det ikke er sprukne slanger til bensintilførsel. Suger den falsk luft der så kan det også gjøre at den fusker og ikke når maks turtall. 9224249[/snapback] Ok. Skal sjekke det 9224570[/snapback] Fant ut at det var en liten sprek i den ene bensin slangen som går fra bensinpumpa til forgasseren. Ikke veldig stor men litt. Skal bytte den så fort som mulig, men hvor stor sprek/hull må til for at det skal merkes noe særlig? 9225917[/snapback] så stort att det mister vakumet trenger ikke å være stort i det hele tatt! Nåle hull (Satt litt på spissen men) 9226158[/snapback] Ok. Skal prøve å bytte slangen, så skriver jeg hvordan det gikk etterpå. 9226218[/snapback] Hvis du ikke har slange, kan de vaske grundig rundt hullet! og teipe rundt! Men det er kun for og teste om det er der problemet ligger 9226249[/snapback] Er nok slangen. Slet en del med å få den av. Virker som om gummien har blitt litt morken Skal se om jeg får tak i ny og testa i morgen. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 sjekk også at alle slangekoblinger er tette og at det ikke er sprukne slanger til bensintilførsel. Suger den falsk luft der så kan det også gjøre at den fusker og ikke når maks turtall. 9224249[/snapback] Ok. Skal sjekke det 9224570[/snapback] Fant ut at det var en liten sprek i den ene bensin slangen som går fra bensinpumpa til forgasseren. Ikke veldig stor men litt. Skal bytte den så fort som mulig, men hvor stor sprek/hull må til for at det skal merkes noe særlig? 9225917[/snapback] så stort att det mister vakumet trenger ikke å være stort i det hele tatt! Nåle hull (Satt litt på spissen men) 9226158[/snapback] Ok. Skal prøve å bytte slangen, så skriver jeg hvordan det gikk etterpå. 9226218[/snapback] Hvis du ikke har slange, kan de vaske grundig rundt hullet! og teipe rundt! Men det er kun for og teste om det er der problemet ligger 9226249[/snapback] Er nok slangen. Slet en del med å få den av. Virker som om gummien har blitt litt morken Skal se om jeg får tak i ny og testa i morgen. 9226281[/snapback] Har bytta slangen i dag og samtidig sjekket om det var flere slanger som ikke var tette. Hele drivstoffsystemet er nå tett, men det eneste byttet av slangen gav utslag i er litt gjevnere gange. Motoren får fortsatt ikke ordentlig "drag". Noen som har noen flere forslag? Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Det kan jo ligge noe dritt i flotøren! Har du prøvd og rense forgasseren? Veldig viktig å ikke miste noen deler! Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Det kan jo ligge noe dritt i flotøren!Har du prøvd og rense forgasseren? Veldig viktig å ikke miste noen deler! 9233712[/snapback] Har ikke prøvd å rense den. Bare sjekka sånn kjapt hvordan den så ut, men skal skru den av i morgen og rense den. Kommer med tilbakemedling da Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Har nå åpna forgasseren og sett igjennom hele greie. Cleaneste forgasseren jeg har sett som har vært i bruk. Flotøren og alt, ikke et eneste lite rusk. Kan med andre ord si at det ikke er forgasseren som er problemet. Noen som har noen andre forslag? Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Har nå åpna forgasseren og sett igjennom hele greie. Cleaneste forgasseren jeg har sett som har vært i bruk. Flotøren og alt, ikke et eneste lite rusk. Kan med andre ord si at det ikke er forgasseren som er problemet. Noen som har noen andre forslag? 9245623[/snapback] Det kan jo være noen tette dyser inni forgasseren! så hvis du har tilgang til trykkluft er det verdt og prøve! Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg håper du prøvde og blåse når du først hadde den åpen? du må nok demontere hele greia for og komme til absolutt alt.... Kjøpte en 8hk som defekt, der var det et bitte lite sandkorn som lå og ødela, fikk ut det og den går nesten som en drøm Blåser litt olje ut i overtrykkslangen men det er ikke verdt og fikse på det..... La bare den slangen ned i en colaflaske..... Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Jeg håper du prøvde og blåse når du først hadde den åpen? du må nok demontere hele greia for og komme til absolutt alt.... Kjøpte en 8hk som defekt, der var det et bitte lite sandkorn som lå og ødela, fikk ut det og den går nesten som en drøm Blåser litt olje ut i overtrykkslangen men det er ikke verdt og fikse på det..... La bare den slangen ned i en colaflaske..... 9245897[/snapback] Har selvfølgelig blåst den med trykkluft når jeg først hadde den oppe. Demonterte alt som var mulig å skru opp. Sjekka hvordan det så ut, sjekka om noe var tett, noe det ikke var, og blåste over for sikkerhetsskyld med trykkluft før jeg satt det på plass og prøvde. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Virker kanskje som om det kan være noe i bensinsystemet, kan være bensinpumpa som begynner og bli sliten, men da tror jeg kanskje den ville fjuska mer 9212929[/snapback] Har tenkt på det, men har kjent på den pumpa som sitter på slangen og den er hard hele tida. 9212962[/snapback] csVirus mener her bensinpumpa på motoren, blæra på slangen skal egentlig bli "mykere" når motor går. Så sjekk opp pumpa på motoren. (evt prøv å klemme på blæra mens du kjører) En anna ting er at blære på slangen, er den myk og fin og klemme på? er den rimelig hard så må den byttes, er en tilbakslags-ventil inni den som kan sette seg fast når disse blærene bli gammle. (kan da hindre besnin tilførsel) Men, når jeg var ute og kjørte, så mista den plutselig turtallet og bremset helt opp for så å stoppe. Plundra litt med å få fyrt den opp igjen, Skjer det dette hver gang? og med ca like langt tidsrom hver gang fra kald motor? Mvh kenbjork Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Virker kanskje som om det kan være noe i bensinsystemet, kan være bensinpumpa som begynner og bli sliten, men da tror jeg kanskje den ville fjuska mer 9212929[/snapback] Har tenkt på det, men har kjent på den pumpa som sitter på slangen og den er hard hele tida. 9212962[/snapback] csVirus mener her bensinpumpa på motoren, blæra på slangen skal egentlig bli "mykere" når motor går. Så sjekk opp pumpa på motoren. (evt prøv å klemme på blæra mens du kjører) En anna ting er at blære på slangen, er den myk og fin og klemme på? er den rimelig hard så må den byttes, er en tilbakslags-ventil inni den som kan sette seg fast når disse blærene bli gammle. (kan da hindre besnin tilførsel) Men, når jeg var ute og kjørte, så mista den plutselig turtallet og bremset helt opp for så å stoppe. Plundra litt med å få fyrt den opp igjen, Skjer det dette hver gang? og med ca like langt tidsrom hver gang fra kald motor? Mvh kenbjork 9247554[/snapback] Dette skjer ikke hver gang. Det skjedde en gang, men har fått orden på det. Nei, blæra er ikke steinhard. Den er ikke uvanlig på noen måte. Jeg varmer alltid opp motoren på lavt turtall i fri før jeg kjører. Den blir heller ikke bedre etter å ha blitt kjørt en stund. Det skal ikke være noe galt med bensinpumpa da den ble byttet i oktober i fjor og motoren har egentlig bare vært lagret inne frem til i år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå