HOVI Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Hei, driver å setter sammen en ny Pc som skal kunne tåle en del fra en tenåring, og en del spilling. Har prøvd å sette sammen et oppsett her: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=52034 Prisen må jeg prøve å holde innen 10 store, fordi jeg skal kjøpe et Kabinett i tillegg http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PCA16B&mcat= (og fordi jeg ikke har mer penger! :S ) Grafikkort, hovedkort og strømforsyning er jeg relativt sikker på, (men har noen gode argumenter for det motsatte, si gjerne i fra ) Minne kan jeg ikke alt for mye om, så jeg er ikke 100% sikkker på at det kan parres med hovedkortet eller ikke... I tillegg så kom jeg over et Quad kort fra Intel, og ble overrasket av prisen. Så da lurer jeg på om dette er et bra kjøp eller ikke... (fant bare en individuel test på CPU'en så vet ikke hvor pålitelig det er) Noen lurer kanskje på hvorfor jeg bare har en HD, men jeg har en gammel en som jeg sikkert kan benytte og derfor satser jeg bare på en rask en som laster fort Noen forslag til forbedringer eller endringer på speck's eller pris? takker for alle svar Vh. HOVI Endret 5. august 2007 av HOVI Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 En raptor disk er etter min mening overkill.. hvertfall til en soft-core spiller. Lenke til kommentar
HOVI Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Nå ja, hd har vel ikke alt for mye å si på spill ytelsen vel? tenkte mest på at jeg har en del programmer og vil kjøre linux vs. windows uten at ting skal bli trengt...hater at ting henger og laster mye... er det ikke minnet som er det essensielle med tanke på spill? men skjønner hva du sikter til... er litt heavy, men den har falt så mye i pris nå i forhold til da den kom, -frister jævlig Og så skal den jp være kjapp og god med tanke på os. og sånt... Endret 6. august 2007 av HOVI Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Ja, minnet har nesten alt å si i forhold til spill, harddisk laster man inn men om det går 10% fortere å laste inn er det snakk om noen sekunder på det værste. Deretter ligger alt i minnet uansett. Det vil ha et mye større positivt utslag på ytelsen om du bare har flere harddisker på standard hastighet, en hvor feks windows er på og en hvor du har alle spill og filmer osv. Jeg vil ikke påstå jeg er ekspert på det her men en raptor disk er mye "bling-bling" i forhold til hva minnet gjør for deg. Lenke til kommentar
HOVI Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Jepp, det var det jeg også mente Crossfire, kom kanksje ikke så godt fram, men jeg tok ikke med raptor pga spill, men for å ha noe som kjører et os glatt og fint. gjerne flere os, som win og linux, (der kommer også flertråds prosessoren inn i bildet... )har et par gamle harddisker for spill og musikk skjønner du men takk skal du ha... tror nesten jeg dropper raptor... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå