Harald Staff Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Har nettopp kjøpt min andre Western MyBook USB-harddisk, er kjempefornøyd med den første. En deilig finesse er at den slår seg på og av med maskinen helt selv. Men den første kjører mot en Mac. Denne nye skal jobbe mot en Compac Presario som har Win XP Home og Phoenix AwardBIOS 6. Trøbbelet er altså at maskinen ikke booter når disken er tilkoblet. Jeg har vært i bios og forsikret at riktig harddisk er master, endog fjernet alle secondary boot devices. Men til ingen nytte. Pc'en booter ikke windows når usb-kabelen til MyBook'en står i. Napper den ut og starter, alt er fint igjen. Sykt irriterende er det. Noen ideer til hva jeg kan gjøre ? ("Bytt med enda en Mac" er ikke et alternativ de nærmeste årene, jeg er avhengig av minst en windowsmaskin i huset...) Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Dette er ikke så uvanlig, tror jeg. Skjer også hos meg hvis en USB enhet er tilkoblet. Det er antagelig et BIOS problem. Kanskje en oppdatering hjelper, hvis de har sett det som en bug. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå