Swafty Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Gikk i parken så fant jeg en lommebok med 9150 kroner i :D Den var helt skitten og sånt men tørka den bare når jeg kom hjem Åååå nå blir det shopping Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 ...Har ikke slått deg at det kanskje er ei gammel dames siste pensjonspenger? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Du skal ikke være grei gutt å levere den til politiet da? Det er nok noen som savner disse pengene. Om du bruker dem kan det likestilles med tyveri. Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Var det noe minibankkort eller lignende i den da? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Dette er jo helt klart et tulleinnlegg. Det er INGEN som finner en lommebok med masse penger i og skryter av at de skal stjele dem på et forum. Trådstarter har IKKE funnet en lommebok, men han er helt klart ute etter å provosere. Lenke til kommentar
Soldierr Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Dette er jo helt klart et tulleinnlegg. Det er INGEN som finner en lommebok med masse penger i og skryter av at de skal stjele dem på et forum. Trådstarter har IKKE funnet en lommebok, men han er helt klart ute etter å provosere. 9211738[/snapback] Hvorfor ikke? Hvis det ikke var noe bankkort i den, eller ID, hadde jeg tatt penga, og hvorfor ikke skrive det her? Sjansen for at personen som mista lommeboka henger på dette forumet er ganske liten. Og han kan uansett ikke bevise det Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Greier du å leve med dette på samvittigheten, trådstarter? Lever den til politiet. Edit: Enig med BrageC Endret 5. august 2007 av Konnis Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Hvis det -bare- var 9000,- i den, ikke noe annet som kort, bilder etc hadde jeg vurdert å brukt de selv. Hadde sikkert ringt politiet og sagt at jeg hadde funnet en god sum penger og levert de tilbake hvis noen hadde savnet de. Men hvis ikke hadde jeg brukt de på noe fint. Lenke til kommentar
Moonshield Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Jeg som den grådige jævelen jeg er hadde kjøpt meg en ny PC, hvis bankkort: Ny data. Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Finner'n er vinner'n Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Som sagt før; Hvis det ikke er noe i lommeboka som kan bevise hvem det er sin, så burde det være lov å ta det selv Lenke til kommentar
Brian Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Helt enig, er det ingen form for id inni der så hadde jeg tatt de selv. For hva hjelper det å levere de til purken da? Hvem som helst kan jo si at de har mistet den. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 "burde det være" er ikke det samme som at noe ER lov. Lenke til kommentar
Equilibrium Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Jeg hadde tatt 5k ut av lommeboka og så levert den til politiet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Om ikke politiet finner eieren så kan du søke om å få dem siden du fant pengene. Da lovlig. å ta de pengene er det samme som tyveri. Ikke lovlig. Endret 5. august 2007 av Kron Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Jeg hadde tatt 5k ut av lommeboka og så levert den til politiet. 9213389[/snapback] Jeg hadde nok tatt ut alle sedlene og levert den til politiet, mer sannsynlig da at det er noen andre som har funnet den eller stjelt den, tatt penga og kasta pengboka. Det riktige i denne situasjonen hadde selvsagt vært å ikke ta noen penger.. Men så rik er jeg ikke. Og eier vil mest sannsynlig få dekt summen uansett på reiseforsikring mot en egenandel på 500,- Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Jeg hadde tatt 5k ut av lommeboka og så levert den til politiet. 9213389[/snapback] Jeg hadde nok tatt ut alle sedlene og levert den til politiet, mer sannsynlig da at det er noen andre som har funnet den eller stjelt den, tatt penga og kasta pengboka. Det riktige i denne situasjonen hadde selvsagt vært å ikke ta noen penger.. Men så rik er jeg ikke. Og eier vil mest sannsynlig få dekt summen uansett på reiseforsikring mot en egenandel på 500,- 9213484[/snapback] Selv om du ikke er rik har du ikke retten til å ta andres penger, selv om de har mistet dem. Du er faktisk pliktig til å levere et eventuelt funn til politiet. Skal man "stjele" andres penger på bakgrunn av at de kanskje har reiseforsikring? Skal det da være greit å stjele biler fordi de sikkert har tyveriforsikring? Ikke sikkert forsikringsselskapet hadde trodd på at personen hadde så mye penger i lommeboka heller. Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Selv om du ikke er rik har du ikke retten til å ta andres penger, selv om de har mistet dem. Du er faktisk pliktig til å levere et eventuelt funn til politiet. Skal man "stjele" andres penger på bakgrunn av at de kanskje har reiseforsikring? Skal det da være greit å stjele biler fordi de sikkert har tyveriforsikring? Ikke sikkert forsikringsselskapet hadde trodd på at personen hadde så mye penger i lommeboka heller. 9213728[/snapback] Har ikke sagt at det er rikig, sier bare hva jeg ville gjort. Er bare ærlig istedet for å leke moralsk rytter. 9000,- hadde kommet så usannsynlig godt med akkurat nå at jeg ville ikke klart og motstå fristelsen. Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Selv om du leverer den tilbake får du vel 10% finnerlønn? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Selv om du leverer den tilbake får du vel 10% finnerlønn? 9213978[/snapback] stemmer det. pluss at om ingen legger inn krav på lommeboka så kan du gjøre det etter en vis tid. Endret 5. august 2007 av Kron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg